  • 1. Data: 2010-03-24 20:12:40
    Temat: klejenie zderzaka - czym?
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Witam,

    mam pytanie: czym można w niezawodny sposób skleić pęknięcie zderzaka?

    Rozcięcie ma około 15cm. Element właściwie nieruchomy - chyba że w coś (znów) wjadę.

    Spawanie to przerost formy nad teścią. Są specjalne kleje do sklejania
    zderzaków, ale są one dość drogie (ok. 40zł). Czy warto próbować 'kropelką'? czy
    to wogóle będzie się trzymać?

    Zderzak jest czarny, tak więc po dobrym spasowaniu nie powinno być widać.

    Pozdrawiam,

    Flyte

  • 2. Data: 2010-03-24 20:21:10
    Temat: Re: klejenie zderzaka - czym?
    Od: krz <a...@g...pl>

    Flyte pisze:
> [...]
    > to wogóle będzie się trzymać?
    >
    > Zderzak jest czarny, tak więc po dobrym spasowaniu nie powinno być widać.

    Nie kleić, a podkleić. Od spodu - matą z włókna szklanego + żywica
    epoksydowa.

  • 3. Data: 2010-03-24 22:24:24
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "krz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie kleić, a podkleić. Od spodu - matą z włókna szklanego + żywica
    > epoksydowa.

    lub zamiast żywicy klej epoksydowy - poxipol, distal, dragon czy inne
    podobne gówno...
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2010-03-25 01:16:17
    Od: krz <a...@g...pl>

    Jackare pisze:
    > Użytkownik "krz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > lub zamiast żywicy klej epoksydowy - poxipol, distal, dragon czy inne
    > podobne gówno...

    Czym się różni (efektem) żywica epoksydowa od kleju epoksydowego? :)
    Pewnie tym, że żywica + utwardzacz = klej epoksydowy :D

    W każdym razie - podstawa to podklejenie wspomnianym już zestawem.
    Zderzak, zgodnie ze swoją nazwą i przeznaczeniem, ma pochłaniać energię
    zderzenia, a laminat szklano-epoksydowy odpowiednią wytrzymałość zapewni.

    Kropelką czy tam innym superglue to możesz sobie posklejać model
    samolotu w skali 1:72. W przypadku konkretów takich jak samochodowy
    zderzak, uzyskasz wytrzymałość porównywalną ze sklejeniem rozpieprzonych
    elementów biurową taśmą klejącą.

  • 5. Data: 2010-03-25 01:36:34
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > samolotu w skali 1:72. W przypadku konkretów takich jak samochodowy
    > zderzak, uzyskasz wytrzymałość porównywalną ze sklejeniem rozpieprzonych

    tam pod spodem zderzaka to ja chyba widziałem włókna węglowe :)

  • 6. Data: 2010-03-25 17:18:39
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Hej!

    czy możesz mi na priva wysłać link do producenta/sprzedawcy włókien szklanych?
    Ewtl. skąd mogę dostać skrawki takiego włókna? (zakład blacharski??)

    Dzięki za hint z klejem epoksydowym. Postaram się coś znaleźć w sklepach. Tutaj
    problemu nie będzie.

    Pozdrawiam,

    Flyte

  • 7. Data: 2010-03-25 17:53:45
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Ok, już wszystko wiem. Zamowilem matę szklaną na aukcji.

    Pozdrawiam, Flyte

  • 8. Data: 2010-03-25 21:29:24
    Od: krz <a...@g...pl>

    Flyte pisze:
    > Ok, już wszystko wiem. Zamowilem matę szklaną na aukcji.
    >
    > Pozdrawiam, Flyte

    W Leroy-Merlin, i pewnie w innych sklepach budowlano-chemicznych
    sprzedają zestawy - puszka żywicy epoksydowej z dołączonym skrawkiem (ok
    0.5m2 , zależnie od wielkości puszki) maty z włókna szklanego pod
    przykrywką.

  • 9. Data: 2010-03-25 22:36:12
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Ok, już wszystko wiem. Zamowilem matę szklaną na aukcji.
    >
    > Pozdrawiam, Flyte
    >
    > --
    Nic nie wiesz. Weź ustrugaj kawałek zderzaka. Mały wiórek Ci wystarczy. Łapiesz
    go pęsetą i podpalasz na przykład od zapalniczki. Jak dymek będzie miał zapach
    świeczki kiedy się ją zgasi to będzie znaczyło że to jakaś poliolefina.
    Polietylen albo polipropylen. Jak będzie miał gryzący zapach to będzie znaczyło
    że to PCV. A jak słodkawy i będą fruwały czarne sadze to będzie to polistyren.
    Żadnego z tych tworzyw nie skleisz skutecznie żywicą epoksydową. Na mój gust to
    posłuchałeś dobrych rad i wydałeś kasę. Niewielką ale zawsze jakąś. Nauka kosztuje.

  • 10. Data: 2010-03-26 18:07:42
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    No dobra - to czym mam skleić?

    Flyte