  • 1. Data: 2010-09-15 08:18:34
    Temat: kolejność wyświetlania strony w google
    Od: logo <d...@g...com>

    Na wstępie witam wszystkich grupowiczów,

    To mój pierwszy post na forum (dopiero zaczynam temat www). Czy
    moglibyście podpowiedzieć co wpisać w kodzie html, lub jak ustawić
    podstrony, żeby najpierw w wynikach google pojawiła się główna strona
    (index.html) a następnie dopiero wszystkie podstrony typu kontakt,
    galeria itp. Wertowałem już wyniki w google i niestety nic nie
    znalazłem. Kolega kiedyś mi opowiadał o pliku .htaccess, że można w
    nim przekierowania ustawiać jednakże jest to obcy temat. Moja wiedza
    na tą chwilę ogranicza się do jakiegoś skrawka html java i flash.
    Nie ukrywam, że liczę na wiedzę i uprzejmość szanownych
    grupowiczów :)

    Pozdrawiam i z góry dziękuje
    logo

  • 2. Data: 2010-09-15 08:40:37
    Temat: Re: kolejność wyświetlania strony w google
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 15 Sep 2010 01:18:34 -0700 (PDT), logo napisał(a):

> [...]
    > podstrony, żeby najpierw w wynikach google pojawiła się główna strona
    > (index.html) a następnie dopiero wszystkie podstrony typu kontakt,

    Google w uproszczeniu traktuje każdą (pod)stronę jako samodzielną. Stąd też
    jeśli np. wpiszę do google zapytanie dot. adresu Twojej firmy, bardzo
    prawdopodobne, że w wynikach dostanę bezpośrednio zakładkę "Kontakt"
    zamiast strony głównej.

    Jeśli dla jakichś ważnych frazy chciałbyś wyświetlać raczej stronę główną -
    umieść na niej więcej informacji związanych z tym hasłem.
    Ale ogólnie to najlepiej przestać traktować witryny jako strukturę "strona
    główna" + podstrony. Sieć wygląda dziś tak, że każdy chce dotrzeć do
    potrzebnych informacji możliwie najszybciej, stąd nie ma sensu na siłę
    podawać strony głównej (jeśli jakaś podstrona lepiej oddaje temat). Zadbaj
    natomiast, żeby użytkownik z każdej podstrony mógł łatwo trafić na główną
    (np. klikalne logo witryny itp.) oraz żeby niezależnie od podstrony na
    którą trafił szybko ogarnął gdzie się znajduje (co to za witryna i co
    oferuje - osiągniesz to odpowiednią szatą graficzną, konstrukcją menu i
    może jakimś małym tekstem informacyjnym powielanym na podstronach, ale tu
    często wystarczy dobrze sformułowane podsumowanie np. pod logo lub nazwą
    witryny na górze strony).

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2010-09-15 12:27:12
    Od: logo <d...@g...com>

    Kapselek,
    bardzo dziękuję za rychłą odpowiedź, zaraz wprowadzę w życie.