  • 1. Data: 2010-09-16 21:08:23
    Temat: z serii: jak to jest zrobione
    Od: pz <s...@g...pl>

    Witam.

    Czytałem parę razy, że nie da się skutecznie zablokować zapisywania
    obrazków ze strony. Zawsze wystarczyło wyłączyć tego głupiego Java
    Scripta i tyle. A tu wyłączyłem i nadal nie mogę zapisać (logo, góra-lewa).

    http://administrator24.pl/

    Nie mam nic wspólnego ze stroną, znalazłem przypadkiem, więc proszę jej
    nie komentować. Nie spamuję ani nie próbuję jej rozwalić :) - po prostu
    ciekawi mnie jak to jest zrobione, bo może też bym se tak zrobił.

  • 2. Data: 2010-09-16 21:17:28
    Temat: Re: z serii: jak to jest zrobione
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    pz <s...@g...pl> napisał(a)
> [...]
    > nie komentować. Nie spamuję ani nie próbuję jej rozwalić :) - po prostu
    > ciekawi mnie jak to jest zrobione, bo może też bym se tak zrobił.

    Chodzi Ci o ten obrazek:

    http://administrator24.pl/templates/ja_purity/images
    /logo.png

    ?

    To jest backgroud: url('...');

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-09-16 21:19:12
    Od: Troskliwy Miś <k...@t...pl>

    On Thu, 16 Sep 2010 23:08:23 +0200, pz wrote:

> [...]
    > nie komentować. Nie spamuję ani nie próbuję jej rozwalić :) - po prostu
    > ciekawi mnie jak to jest zrobione, bo może też bym se tak zrobił.

    Ale co "jak jest zrobione"? Bo właśnie zapisuję ręcznie obrazki. Pomijając
    już to, że skoro widzisz stronę, to kopie obrazków na dysku masz tak czy
    inaczej.

    --
    Troskliwy Miś

    "nagrałem płytę w cztery tygodnie,
    naprawdę długo noszę szerokie spodnie,
    kumpel naprędce porobił bity,
    i pozostało nam czekać na zaszczyty"

  • 4. Data: 2010-09-16 21:38:30
    Od: "monter.FM" <s...@m...fm>

    W dniu 2010-09-16 23:08, pz pisze:
> [...]
    > Scripta i tyle. A tu wyłączyłem i nadal nie mogę zapisać (logo, góra-lewa).
    > ciekawi mnie jak to jest zrobione, bo może też bym se tak zrobił.

    A zrób se tak :-)
    http://img213.imageshack.us/img213/1371/adm24.png

    --
    http://monter.FM
    Archiwum JW23, parodie, miksy muzyczne, polityczne, programowe...

  • 5. Data: 2010-09-16 21:46:13
    Od: pz <s...@g...pl>

    W dniu 2010-09-16 23:19, Troskliwy Miś pisze:

    > Ale co "jak jest zrobione"? Bo właśnie zapisuję ręcznie obrazki.

    No dobra widzę, że to żaden problem, ale chodzi o to, że zawsze pod
    prawym klawiszem był po prostu przycisk "Pokaż obrazek" w większości
    przeglądarek (chyba, że mi się wydawało). I zawsze po ew. wyłączeniu JS
    działał. A tu mi nie działa, więc jak ręcznie zapisujesz te obrazki?

  • 6. Data: 2010-09-16 21:50:34
    Od: Troskliwy Miś <k...@t...pl>

    On Thu, 16 Sep 2010 23:46:13 +0200, pz wrote:

> [...]
    > przeglądarek (chyba, że mi się wydawało). I zawsze po ew. wyłączeniu JS
    > działał. A tu mi nie działa, więc jak ręcznie zapisujesz te obrazki?

    Klikam prawym i daję "zapisz obrazek". Chrome. Z tłem sie tak nie da ale to
    też nie problem. I tak wszystkie obrazki są już na dysku.

  • 7. Data: 2010-09-16 21:50:40
    Od: pz <s...@g...pl>

    W dniu 2010-09-16 23:17, Tomek Kańka pisze:

    > To jest backgroud: url('...');

    A czyli to jest tło a ścieżka jest w CSS a nie bezpośrednio w HTML. Tak?
    I żeby dostać się do tego pliku (w sensie normalnie sobie wyświetlić)
    trzeba zajrzeć do CSS-a. Tak?

  • 8. Data: 2010-09-16 21:53:00
    Od: pz <s...@g...pl>

    W dniu 2010-09-16 23:50, Troskliwy Miś pisze:

    > Klikam prawym i daję "zapisz obrazek". Chrome. Z tłem sie tak nie da ale to
    > też nie problem. I tak wszystkie obrazki są już na dysku.

    No ale ten jest właśnie chyba tłem, do którego bezpośredni link trzeba
    wygrzebać właśnie z pośrednio z CSS-a. Nie ma opcji pokaż/zapisz obrazek.

  • 9. Data: 2010-09-16 22:15:02
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-09-16 23:50, pz pisze:

    > A czyli to jest tło a ścieżka jest w CSS a nie bezpośrednio w HTML. Tak?
    > I żeby dostać się do tego pliku (w sensie normalnie sobie wyświetlić)
    > trzeba zajrzeć do CSS-a. Tak?

    Nie. Jeśli korzystasz z przeglądarki Firefox, to dodatek Firebug
    znakomicie ułatwi Ci wyciąganie każdej grafiki niezależnie czy to będzie
    obrazek czy tło.

    --
    Peter

  • 10. Data: 2010-09-16 22:25:01
    Od: pz <s...@g...pl>

    W dniu 2010-09-17 00:15, Peter May pisze:

    > Nie. Jeśli korzystasz z przeglądarki Firefox, to dodatek Firebug
    > znakomicie ułatwi Ci wyciąganie każdej grafiki niezależnie czy to będzie
    > obrazek czy tło.

    Ale bez żadnych tam fajerbagów.
    Moim zdaniem jest trudniej niż wyłączyć JS.
    Chociaż jedno i drugie głupie w sumie.

    A tak BTW:
    Te wszystkie obrazki to w sumie osobne linki montowane do kupy podczas
    wyświetlania strony (jeśli dobrze myślę). A czy nie ma takiej opcji,
    żeby było normalnie binarnie dołączone do HTML-a? Tak jak załącznik do
    poczty?

    Przed zapisaniem obrazka na dysk, to by nijak nie chroniło.
    Ale przed hotlinkowaniem jak najbardziej. Czy nie?