  • 1. Data: 2023-08-07 19:46:29
    Temat: kolorowy e-ink
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Ostatnio zauwazone w kauflandzie - maja przy półkach takie
    wyswietlacze do cen i nazw produktów.

    Wygląda to jak papier, nie zauwazylbym, gdyby cos nie poszło źle.

    Biały jest papier, czarny jest czarny ... ale jest jeszcze czerwony!

    Jak oni to zrobili?

    google mowi, ze kolorowe juz są
    https://www.youtube.com/watch?v=8_wrd6Twjrw

    Ale tu kolory jakies wyblakle, a w kauflandzie czerwony jest soczysty.

    J.

  • 2. Data: 2023-08-07 22:01:58
    Temat: Re: kolorowy e-ink
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    > https://www.youtube.com/watch?v=8_wrd6Twjrw
    >
    > Ale tu kolory jakies wyblakle, a w kauflandzie czerwony jest soczysty.

    Może takie?

    https://www.buydisplay.com/7-5-inch-e-ink-640x384-e-
    paper-display-panel-red-white-black-spi

    Oglądając wyświetlacz na innym wyświetlaczu trudno ocenić soczystość,
    ale można założyć, że dwa atramenty wyjdą lepiej niż cała paleta.

    A tak, przy okazji, ci też powinni sobie takie sprawić:

    https://www.brw.pl/

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2023-08-07 22:34:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Aug 2023 22:01:58 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Może takie?
    >
    > https://www.buydisplay.com/7-5-inch-e-ink-640x384-e-
    paper-display-panel-red-white-black-spi

    troche podobne, ale oni maja bezprzewodowe.

> [...]
    > ale można założyć, że dwa atramenty wyjdą lepiej niż cała paleta.
    >
    > A tak, przy okazji, ci też powinni sobie takie sprawić:

    Pasuje :-)

    Nawiasem mowiac - taki wyswietlacz, plus pare zielonych led do
    podswietlenia, i zegarek gotowy.

    J.

  • 4. Data: 2023-08-07 22:51:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    paper-display-panel-red-white-black-spi

    > troche podobne, ale oni maja bezprzewodowe.

    Naczelną ideą e-ink jest bezprzewodowość. Jak już wyświetlacz wyświetli
    co miał wyświetlić, prund można odłączyć. Ale może nie wiem wszystkiego
    i oni w tym kauflandzie przygotowują się do inflacji -- ceny mają się
    zmieniać kilka razy dziennie i wszystko musi być on-line.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2023-08-08 00:17:17
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 7 August 2023 at 22:51:06 UTC+2, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > i oni w tym kauflandzie przygotowują się do inflacji -- ceny mają się
    > zmieniać kilka razy dziennie i wszystko musi być on-line.

    Mój znajomy opatentował przed laty cenówki dynamiczne, czyli zmieniające się, ale
    markety tego nie chcą,
    bo przychodzą Zenki i zdalnie zmieniają ceny, bo znają protokół.
    \
    Nawet jak transmisja jest szyfrowana to i tak przyjdzie Zenek i jak się uprze to
    wszystko zmieni
    i tak tez się upierają i zdalnie otwierają drzwi w wielu samochodach.

    Cenówka e-inkowa nie jest dokumentem, a zatem nie jest ceną, na która się można
    powołać w trakcie sporu, że inna cena na cenówce a inna na kasie.,

    Biedrona to rozwiązała, że wyłacza monitory z cenami produktów i od 12 miesięcy nie
    chce naprawić.

    Szef UOKIK im powiedział, że kasa z zepsuty,m wyświetlaczem dla konsumenta musi
    zostać wyłaczona z użytkowania,
    ale Biedronom to lotto
    i dlatego dostają milionowe kary, które Biedrona dolicza konsumentom do rachunków

  • 6. Data: 2023-08-08 02:16:16
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Monday, August 7, 2023 at 12:46:29 p.m. UTC-5, J.F wrote:
> [...]
    > https://www.youtube.com/watch?v=8_wrd6Twjrw
    >
    > Ale tu kolory jakies wyblakle, a w kauflandzie czerwony jest soczysty.

    robia je dosyc prosto.
    oidp sa dwie metody. jedna to taka ze czarno-czerwone granulki sa zamoczone w
    bialych.
    Te czarno czerwone sa niesymetryczne i po przylozeniu pola elektrycznego sie obracaja
    dosyc sprawnie jednym kolorem w kierunku pola.
    A potem jak pole dziala dluzej to sie "topia" w bialych granulkach.

    Alternatywnie mieszkaaj trzy rodzaje granulek i jedne z nich duzo szybciej sie topia
    w mieszaninie po przylozeniu pola.

    Ale to juz stare jest. Ma dobre 5-7 lat...

    Teraz robia juz wielokolorowe einki.