  • 1. Data: 2010-05-08 11:46:38
    Temat: komputer za slaby na wiele USB(?)
    Od: "gruper" <g...@g...pl>

    W komputerze są tylko 2 wyjścia USB na płycie głównej, pracowały na nim
    drukarka i klawiatura.
    Po wpięciu małego huba i podłączeniu tam jeszcze pendrive i modemu GSM
    komputer nie wstaje.
    Zatrzymumeje się przed odliczaniem ilości pamięci RAM i dalej nic się
    nie dzieje. Pomaga odłączenie modemu, natomiast po starcie Windows XP
    można już spokojnie z niego korzystać. O co tu chodzi? za słaby
    zasilacz? to dlaczego później już można pracować?

  • 2. Data: 2010-05-08 11:53:30
    Temat: Re: komputer za slaby na wiele USB(?)
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "gruper" <g...@g...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > spokojnie z niego korzystać. O co tu chodzi? za słaby zasilacz? to dlaczego

    Co się stanie, gdy modem jest podłączony, ale nie ma pendrive'a? To samo?

  • 3. Data: 2010-05-08 12:01:24
    Od: "gruper" <g...@g...pl>

    > Użytkownik "gruper" <g...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Co się stanie, gdy modem jest podłączony, ale nie ma pendrive'a? To
    > samo?

    Nie pamiętam już, ale chyba tak. Ten komputer to u mnie w biurze, nie ma
    mnie w tej chwili tam.
    Odłączyłem później wszystko, została tylko drukarka wpięta bezpośrednio
    do komputera i klawiatura podpięta pod tego huba,
    taka konfiguracja pozwala na odpalenie komputera i później już można
    korzystać normalnie podłączając kolejne urządzenia, zastanawiam się w
    czym rzecz?

  • 4. Data: 2010-05-08 12:12:27
    Od: zenek <z...@o...pl>

    gruper pisze:
> [...]
    > można już spokojnie z niego korzystać. O co tu chodzi? za słaby
    > zasilacz? to dlaczego później już można pracować?

    Podlacz HUB USB z wlasnym zasilaniem i problem zniknie.

  • 5. Data: 2010-05-08 12:12:50
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

> [...]
    > taka konfiguracja pozwala na odpalenie komputera i później już można
    > korzystać normalnie podłączając kolejne urządzenia, zastanawiam się w

    Ano w biosie ustawiony priorytet na bootowanie z USB zapewnie - więc
    przy starcie głupieje :)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-05-08 12:15:06
    Od: "gruper" <g...@g...pl>

    Użytkownik "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl> napisał w wiadomości

    > Ano w biosie ustawiony priorytet na bootowanie z USB zapewnie - więc
    > przy starcie głupieje :)

    Nie, no i dlaczego bootowanie miałoby mieć priorytet przed zliczeniem
    RAMu?

  • 7. Data: 2010-05-08 13:50:52
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    gruper nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
> [...]
    > taka konfiguracja pozwala na odpalenie komputera i później już można
    > korzystać normalnie podłączając kolejne urządzenia, zastanawiam się w czym

    OIDP USB normalnie (zgodnie z normami) daje 100mA, 500mA daje po tym jak
    urządzenie się dogada z płytą za pomocą drivera. Jak się domyślasz driver
    może być uruchomiony po starcie systemu, dlatego jak podejrzewam po
    odpaleniu systemu już jest ok, a bez systemu urządzenia próbują wyciągnąć
    więcej prądu czego płyta nie lubi.
    Przem

  • 8. Data: 2010-05-08 14:01:59
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Przemek" napisał:

    > OIDP USB normalnie (zgodnie z normami) daje 100mA, 500mA daje
    > po tym jak urządzenie się dogada z płytą za pomocą drivera

    Daj spokój, przecież w takim przypadku niemożliwe byłoby zabootowanie
    komputera z dysku USB. Poczęstowany tą setką miliamperów nawet nie raczyłby
    kiwnąć głowicą.

    JoteR

  • 9. Data: 2010-05-08 14:27:39
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "gruper" <g...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > Nie, no i dlaczego bootowanie miałoby mieć priorytet przed zliczeniem RAMu?

    Ustaw bootsector na pendrive i/lub na modemie i będzie chodzić.

  • 10. Data: 2010-05-08 14:33:35
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Przemek" <r...@o...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > systemu już jest ok, a bez systemu urządzenia próbują wyciągnąć więcej prądu

    Chyba żartujesz? To jakim cudem u mnie płyta główna bez problemu daje prąd na
    rozruch dysku twardego, gdy komputer jest wyłączony? Cud? Magia?