  • 11. Data: 2010-05-08 16:04:37
    Temat: Re: komputer za slaby na wiele USB(?)
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    qwerty nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Chyba żartujesz? To jakim cudem u mnie płyta główna bez problemu daje
    > prąd na rozruch dysku twardego, gdy komputer jest wyłączony? Cud? Magia?

    Bo nie spełnia standardu i daje 500mA bez względu jak się przedstawi
    urządzenie?
    BTW zmusiliście mnie do poszukania i jednak dobrze pamiętałem:
    http://en.wikipedia.org/wiki/USB_hub#Power

    "However, there are many non-compliant hubs on the market which announce
    themselves to the host as self-powered despite really being bus-powered.
    Equally there are plenty of non-compliant devices that use more than 100 mA
    without announcing this fact (or indeed sometimes without identifying
    themselves as USB devices at all)."
    Przem

  • 12. Data: 2010-05-08 16:32:45
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Przemek pisze:
> [...]
    > Equally there are plenty of non-compliant devices that use more than 100
    > mA without announcing this fact (or indeed sometimes without identifying

    To jest tylko teoria w praktyce na plytach glownych nie ma ogranicznikow
    pradu co za tym idzie urzadzenia biora tyle ile daje zasilacz a jesli
    podlaczysz urzadzenia o zbyt duzym poborze zasilacz poprostu nie
    wystartuje bo tez ma zabezpieczenia .

    Jakby plyta miala ograniczniki na wyjsciu do 500mA to nie bylo by
    problemu bo etdy odcina zasilanie.

    Ech dzieciaki.

  • 13. Data: 2010-05-08 17:03:06
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    zenek nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > To jest tylko teoria w praktyce na plytach glownych nie ma ogranicznikow

    A to jest inna sprawa. I nie generalizowałbym, nie we wszystkich są
    ograniczenia, nie wszystkie je mają.

    > Ech dzieciaki.

    Dość ciekawa definicja...
    Przem

  • 14. Data: 2010-05-08 17:03:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "qwerty" <q...@p...fm> wrote in message
    > Użytkownik "gruper" <g...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Ustaw bootsector na pendrive i/lub na modemie i będzie chodzić.

    Ja nie wiem co to znaczy dokładnie "ustaw bootsektor na pendrive".
    Czy one nie mają FAT wprost ze sklepu? A jeśli mają, to w czym problem?

    Opiszesz procedurę? Może się przyda niejednemu pytającemu...

  • 15. Data: 2010-05-08 17:29:58
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Przemek" <r...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > Bo nie spełnia standardu i daje 500mA bez względu jak się przedstawi
    > urządzenie?
    > BTW zmusiliście mnie do poszukania i jednak dobrze pamiętałem:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/USB_hub#Power

    Chodziło mi o fragment z negocjacją z płytą główną z driverem. Do negocjacji nie
    jest potrzebny żaden sterownik. Odpowiedni układ zajmuje się tym.

  • 16. Data: 2010-05-08 17:33:33
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

> [...]
    > Chodziło mi o fragment z negocjacją z płytą główną z driverem. Do
    > negocjacji nie jest potrzebny żaden sterownik. Odpowiedni układ zajmuje

    A... ok.
    Przem

  • 17. Data: 2010-05-08 17:37:35
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    qwerty pisze:
> [...]
    >
    > Chodziło mi o fragment z negocjacją z płytą główną z driverem. Do
    > negocjacji nie jest potrzebny żaden sterownik. Odpowiedni układ zajmuje

    Patrz pan, moja 2,5W grzałka pod kubek z kawą jakoś nie ma niczego poza
    grzałką i jednak dostaje te 500mA bez negocjacji.

  • 18. Data: 2010-05-08 17:41:47
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości

    > Patrz pan, moja 2,5W grzałka pod kubek z kawą jakoś nie ma niczego poza
    > grzałką i jednak dostaje te 500mA bez negocjacji.

    Bo za nią stoi MOC :)

    --
    marfi

  • 19. Data: 2010-05-08 18:35:29
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    BQB nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Patrz pan, moja 2,5W grzałka pod kubek z kawą jakoś nie ma niczego poza
    > grzałką i jednak dostaje te 500mA bez negocjacji.

    Na prawdę tak ciężko zrozumieć, że są płyty, które nie wspierają standardu?
    Idę o zakład, że są kompy, z których nie dostanie, "i co pan mi zrobisz"? :P
    Przem

  • 20. Data: 2010-05-08 20:01:28
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Przemek pisze:
    > zenek nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    >
    > A to jest inna sprawa. I nie generalizowałbym, nie we wszystkich są
> [...]

    90 % plyt nie wspiera ograniczenia pradu do 0.5A.