  • 1. Data: 2022-04-28 00:25:31
    Temat: kupiłem laptopa
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    używanego

    pierwszy raz taki dysk widzę
    facio jakoś tak zainstalował w10 v2004
    że po włączeniu dokańczam instalację
    cortana nie, geolokacja nie
    nie, nie, nie i nie.

    no i dysk menadzer pokazuje partycje
    zabitlockerowaną

    ale w
    Control Panel\All Control Panel Items\BitLocker Drive Encryption

    bitlocker jest OFF

    dlaczego dysk menadzer cokolwiek wspomina o bitlockerze?
    była kiedyś zaszyfrowana i została przełączona na OFF?

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 2. Data: 2022-05-29 21:45:25
    Temat: Re: kupiłem laptopa
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:XnsAE86EE4C0C15EPanElektronik@127.0.0.1>
    user PiteR pisze tak:

> [...]
    >

    > dlaczego dysk menadzer cokolwiek wspomina o bitlockerze?
    > była kiedyś zaszyfrowana i została przełączona na OFF?

    możecie mnie oświecić dlaczego te partycje są bitlocker encrypted
    a przy nich jest turn bitlocker ON. Chyba powinno być turn bitlocker
    OFF.

    Wyłączyłem bitlockera na dyskach CDE w ten sposób że zrobiłem ON a
    zaraz potem OFF a na partycji X tak się nie dało wyłączyć bitlockera.
    Usunałem ją więc i założyłem nową spod instalki w81.

    Po jakiego win 10 niby włącza bitlockera domyślnie podczas instalacji?
    Albo to wina wersji 21H2 albo obecności modułu TPM. Wersja 2004 chyba
    tego nie robiła.

    https://ibb.co/cbrzWtF
    https://ibb.co/9n6Qb7S
    https://ibb.co/D5SLqPW

    FUT pl.comp.os.ms-windows.winnt

  • 3. Data: 2022-05-30 15:33:44
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 27 kwietnia 2022 o 17:24:56 UTC-5 PiteR napisał(a):
    > używanego

> [...]

    W wielu laptopach z 10-tka tak jest fabrycznie.
    Lenovo, dell ma tak samo.
    Gosciu ci po prostu puscil recovery z ukrytej partycji i tyle.

    > no i dysk menadzer pokazuje partycje
    > zabitlockerowaną

    To chyba standard

    > ale w
    > Control Panel\All Control Panel Items\BitLocker Drive Encryption
    >
    > bitlocker jest OFF

    A to dziwne.

    > dlaczego dysk menadzer cokolwiek wspomina o bitlockerze?
    > była kiedyś zaszyfrowana i została przełączona na OFF?

    On zawsze pokazywal czy bitlocker jest aktywny.
    Ale czemu jest rozbieznosc to nie wiem. Az tak gleboko sie nie doktoryzowalem, u mnie
    bylo zawsze wszystko powlaczanane albo powylaczane.