  • 1. Data: 2022-04-01 01:11:14
    Temat: migracja z ssd mbr na ssd gpt
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    hello

    migracja z ssd 256gb mbr na ssd 256gb gpt

    na C win 10
    na D win 8.1

    Jak najlepiej to zrobić?

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 2. Data: 2022-04-01 05:32:15
    Temat: Re: migracja z ssd mbr na ssd gpt
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 01.04.2022 01:11, PiteR wrote:
    > hello
    >
    > migracja z ssd 256gb mbr na ssd 256gb gpt
    >
    > na C win 10
    > na D win 8.1
    >
    > Jak najlepiej to zrobić?

    Żeś tak przyoszczędził na słowach, że w zasadzie gówno można z tego
    zrozumieć. W każdym razie powiem "convert to GPT disk" w disk managerze
    pod W10 i poczekać z sekundę.

  • 3. Data: 2022-04-01 08:37:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:62467240$0$453$65785112@news.neostrada.pl>
    user JDX pisze tak:

    > Żeś tak przyoszczędził na słowach, że w zasadzie gówno można z
    > tego zrozumieć. W każdym razie powiem "convert to GPT disk" w disk
    > managerze pod W10 i poczekać z sekundę.

    kurwa czego tu nie rozumieć?

  • 4. Data: 2022-04-01 09:35:29
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 01.04.2022 08:37, PiteR wrote:
    [...]
    > kurwa czego tu nie rozumieć?

    Co to jest ,,ssd 256gb mbr" i ,,ssd 256gb gpt"? Dwa różne dyski SSD o
    pojemności 256 GB? Bo w takim przypadku dodanie ,,"mbr/gpt" jest mało
    istotne i tylko zaciemnia pytanie. Czy po prostu z jakichś powodów
    chcesz przerobić typ tablicy partycji istniejącego dysku z MBR na GPT?

    W każdym razie jeśli chcesz to robić ,,ręcznie", to bez wbudowanego disk
    managera pewnie się nie obejdzie.

    Jeśli chodzi o przypadek pierwszy, to jak bym użył np.
    https://hddguru.com/software/HDD-Raw-Copy-Tool/ do sklonowania dysku
    źródłowego, a następnie przerobił typ tablicy partycji dysku docelowego
    na GPT w disk managerze pod Win10. Pewnie można znaleźć też komercyjny
    soft, który zrobi to za jednym pociągnięciem - chyba np. AOMEI Partition
    Assistant.

    Rozwiązanie dla przypadku drugiego podałem poprzednio.

  • 5. Data: 2022-04-02 00:04:05
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6246ab42$0$484$65785112@news.neostrada.pl>
    user JDX pisze tak:

    > Co to jest ,,ssd 256gb mbr" i ,,ssd 256gb gpt"? Dwa różne dyski SSD
    > o pojemności 256 GB?

    tak

    dwa identyczne dyski samsung 850 pro 256gb
    mam soft samsung migration tool

    > Bo w takim przypadku dodanie ,,"mbr/gpt" jest
    > mało istotne i tylko zaciemnia pytanie.

    dla mnie istotne bo nie wiem jak przejść z mbr na gpt
    samsung migration tool robi dokładnego klona mbr na mbr

    > Czy po prostu z jakichś powodów chcesz przerobić typ tablicy
    > partycji istniejącego dysku z MBR na GPT?

    byłoby super
    gdybym to umiał zrobić ;)
    ale nie tykam na razie dysku zródłowego bo jeszcze coś zepsuje

> [...]
    > dysku źródłowego, a następnie przerobił typ tablicy partycji dysku
    > docelowego na GPT w disk managerze pod Win10.

    no ale jak?
    disk manager nie pozwala na przeróbkę mbr w gpt dla zapełnionych
    dysków. Trzeba usunąć wszystkie partycje i dopiero.

    > Pewnie można znaleźć
    > też komercyjny soft, który zrobi to za jednym pociągnięciem -
    > chyba np. AOMEI Partition Assistant.

    Acronis chyba też?

  • 6. Data: 2022-04-02 16:05:44
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 02.04.2022 00:04, PiteR wrote:
    [...]
    > no ale jak?
    > disk manager nie pozwala na przeróbkę mbr w gpt dla zapełnionych
    > dysków. Trzeba usunąć wszystkie partycje i dopiero.

    Rzeczywiście, masz rację. Coś mi się pomyliło. Wiec może utworzyć pusty
    dysk GPT i ,,ręcznie" za pomocą np. CloneZilli po kolei skopiować
    wszystkie partycje z dysku źródłowego (nie tylko ,,C" i ,,D").

    Albo odżałować 50-60 USD i kupić sobie AOMEI Partition Assistant Pro
    bądź podobny soft.

    Albo, TADAM!, użyć microsoftowego MBR2GPT:
    https://www.diskpart.com/articles/the-best-alternati
    ve-to-mbr2gpt-disk-conversion-tool-4125.html.
    Nie wiem jak to działa, sam się przed chwilą o tym dowiedziałem, a
    narzędzie ma już z 5 lat. :-D W każdym razie w moim systemie jest
    dostępne. Masz dwa niezbyt duże dyski to możesz spokojnie sobie potestować.

    > Acronis chyba też?
    Pewnie tak, softu tego typu jest trochę.

  • 7. Data: 2022-04-02 16:15:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:62485839$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
    user JDX pisze tak:

> [...]
    > pusty dysk GPT i ,,ręcznie" za pomocą np. CloneZilli po kolei
    > skopiować wszystkie partycje z dysku źródłowego (nie tylko ,,C" i

    ok ale CloneZilla mnie przeraża

> [...]
    > każdym razie w moim systemie jest dostępne. Masz dwa niezbyt duże
    > dyski to możesz spokojnie sobie potestować.

    MBR2GPT nie działa mi :/

    spróbuję Acronis, mam kod

  • 8. Data: 2022-04-02 16:20:37
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 02.04.2022 16:15, PiteR wrote:
    > in <news:62485839$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
    > user JDX pisze tak:
    [...]
    ve-to-mbr2gpt-d

    > MBR2GPT nie działa mi :/
    Co to znaczy nie działa?

  • 9. Data: 2022-04-02 19:21:09
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał:

    > disk manager nie pozwala na przeróbkę mbr w gpt dla zapełnionych
    > dysków. Trzeba usunąć wszystkie partycje i dopiero.

    Dysk, na który chcesz migrować jest nowy i pusty? Pomijam już po kiego na
    tak małym dysku GPT, ale to już nie moja broszka.

    Pzdr

  • 10. Data: 2022-04-02 22:04:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Apr 2022 19:21:09 +0200, Kamil napisał(a):

    > Dysk, na który chcesz migrować jest nowy i pusty? Pomijam już po kiego na
    > tak małym dysku GPT, ale to już nie moja broszka.

    Wielkość dysku w aspekcie GPT jest drugorzędna.
    Oczywiście MBR ma ograniczenia wielkości, ale tu nie o tym.

    Ważne w aspekcie GPT:
    - dużo partycji, wszystkie jako "główne"
    - niektóre komputery muszą mieć GPT, aby w pełni wykorzystać możliwości
    UEFI

    --
    Pozdrawiam.

    Adam