  • 1. Data: 2014-02-10 15:17:27
    Temat: laczenie raytracingu i rasteryzacji
    Od: firr <p...@g...com>

    Chyba bede musial zrobic ta rzecz ale nie wiem
    jednej rzeczy, mianowicie jesli robie raytracing to
    wysylam promienie z ekranu (((dosyc latwo je policzyc
    np zakladam ze ekran ma 38 cm szerokosci, 30 cm wysokosci
    a moje oko jest 100 cm od niego, wtedy promien dla lewego gornego rogu na poczatek w
    (-19,-15,+100) i kierunek
    to samo tylko znormalizowane )))

    w raytracerze rzutowaniem nie musze sie przejmowac po prostu obliczam zdrzenia
    promieni obliczam kolor i tyle

    w rasteryzerze z kolei mam wspolrzedne w 3d ktore rzutuje na 2d - aby jedno sie z
    drugim zgadzalo (a wlasnie chcialbym sprzac rasteryzacje z raytracingiem) musi byc
    pelna zgodnosc, zdaje sie ze lepiej by bylo aby nic tam sie nie rozjerzdzało w
    kalkulacjach miedzy obliczaniem punktu jedna a druga metoda. - Prawdopodobnie
    rzutowanie pojedynczych wierzcholkow mozna zrobic z prostej proporcji uwzgledniajac
    te
    wymiary 38 cm 30 cm 100 cm ale powstaje pytanie

    czy jak przetransformuje w ten sposob w rasteryzerze
    wierzcholki trojkata to jego boki wystarczy polaczyc liniemi prostymi i to sie zgodzi
    z obrazem z raytracera
    czy tez nie do konca - podobnie z kwestą sfery, (bo chodzi glownie o te dwie rzeczy
    trojkaty i sfery)
    - z praktyki w raytracerze widze ze nieststy kule w
    nim są poniekad znieksztalcane, co jest zapewne sluszne
    bo tak ma byc, raytracer nie klamie (trojkatow na razie nie robilem ale spodziewam
    sie ze tez beda pewnie znieksztalcone (?) ) *

    co z tym zrobic - jak napisac taki rasteryzer by byl
    zupelnie zgodny z wynikami raytracerera?

    * jesli tak to wogole zachodzi pytanie czy rasteryzery takie jak opengl (ktore chyba
    nie obliczaja tych znieksztalcen, nie sa zbudowane na jakims prostszym przeklamujacym
    modelu )

  • 2. Data: 2014-02-11 15:34:25
    Temat: Re: laczenie raytracingu i rasteryzacji
    Od: firr <p...@g...com>

    link do zaczatka mojego raytracera, teraz
    przepisywanego w nowym systemie modulowym

    https://dl.dropboxusercontent.com/s/pbwq4js7930rs67/
    raytrace2.jpg

    http://dl.dropboxusercontent.com/s/bj06cp964c6f9r3/r
    e201.zip

    b wolny i niezoptymaliowany nie ma cieni ani odbic,
    kamere mozna aktywowac kolkiem myszy

    ale ew dobra baza do posprawdzania paru rzeczy z grafiki

  • 3. Data: 2014-02-17 17:20:19
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2014-02-10 15:17, firr pisze:
    > np zakladam ze ekran ma 38 cm szerokosci, 30 cm wysokosci
    > a moje oko jest 100 cm od niego, wtedy promien dla lewego gornego rogu na poczatek
    w (-19,-15,+100) i kierunek
    > to samo tylko znormalizowane )))

    Nie jestem pewien, czy o to Ci chodzi. Zamiast definiowac promien w
    jakichs centymetrach, od razu chwyc wspólrzędne (metryczne) dla kazdego
    piksela. Wygeneruj i przesledz tyle promieni, ile pikseli ma Twój ekran.

    Mówiac inaczej - wysyłaj promien od oka, przez dany piksel i dalej ku
    scenie. Będzie wolno, ale tak uczciwie, jak dany ekran pozwala.

    pozdro
    --
    A S

  • 4. Data: 2014-02-17 17:48:16
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2014-02-17 17:20, Andrzej S pisze:

    > Nie jestem pewien, czy o to Ci chodzi. Zamiast definiowac promien w
    > jakichs centymetrach, od razu chwyc wspólrzędne (metryczne) dla kazdego
    > piksela. Wygeneruj i przesledz tyle promieni, ile pikseli ma Twój ekran.

    Oj, będzie anizotropia i aliasing;)

    > Mówiac inaczej - wysyłaj promien od oka, przez dany piksel i dalej ku
    > scenie. Będzie wolno, ale tak uczciwie, jak dany ekran pozwala.

    Uczciwy (fizycznie) byłby dopiero znaczy ubersampling i filtr sinc.
    Ale nikt nie ma na to czasu (obliczeniowego:)

    pzdr
    bartekltg

  • 5. Data: 2014-02-17 17:59:25
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 lutego 2014 17:20:19 UTC+1 użytkownik Andrzej S napisał:

> [...]
    >

    > Mówiac inaczej - wysyłaj promien od oka, przez dany piksel i dalej ku
    >
    > scenie. Będzie wolno, ale tak uczciwie, jak dany ekran pozwala.

    nie tojest zrodlem problemu z promieniami sobie
    poradzilem - problem jest w zrobieniu poprawnej rasteryzacji kulki - kulka przy
    projekcji takiej
    jak w rasteryzerze (nie wiem jaka to jest nawet ofizjalna nazwa tej projekcji)
    zamienia sie czesto
    w elipse- rowniez wartisci z nie sa kuliste

    w moim rasteryzerze mam zupelnie kuliste rzutowanie kulki (oparte na dwu
    bressenhamach (kod mojego wymyslu) - chodzi o przerobienie tego tak by rasteryuzacja
    sceny (chociazby dla kulek ) dawala
    wyniki zgodne z jej raytracerowaniem - a 1) nie wiem jak to sie transformuje tj jak
    kulka (x,y,z, R)
    przychodzi w elipse (x',y', ? ? ?) a 2) jak to pozniej wyrasteryzowac najlepiej
    bressenhamem -
    moze cos by sie znalazlo w google ale samo szukanie takich trudniejszych rzeczy
    zczasami moze trwac z tydzień - tak ze na razie dla mnie chyba nie do zrobienia

  • 6. Data: 2014-02-18 07:57:25
    Od: firr <p...@g...com>

> [...]
    zamienia sie czesto
    > w elipse- rowniez wartisci z nie sa kuliste

    swoja droga prostą projekcje 'odwrotna' do bounding boxów moglbym chyba jednak zrobic
    i to dosyc latwo, cos mnie chyba zacmilo bo widzialem w tym jakis problem a teraz
    jakos nie widze - chyba przynajmniej to da sie zrobic jak lekko odpoczne