  • 1. Data: 2014-03-09 23:11:16
    Temat: laptop AMILO L7320 - rozbudowa? sens?
    Od: RD <r...@g...com1>

    Witajcie.

    Mam do dyspozycji sprzęt typu AMILO L7320. Był mało używany, więc jest w
    bardzo dobrym stanie, ale jest to jednak staroć. Na pokładzie Celeron
    1,7GHz i tylko 512 RAM-u. Stoi też na tym oryginalny Windows XP, który
    wkrótce zostanie wyłączony z supportu Microsoft. O ile to przeboleję, to
    praca na tym to jest istna katorga. Plan jest taki, aby dołożyć 2 GB
    ramu (według manuala to maks - 2 x 1 GB). Pytanie tylko, czy to pomoże?
    Czy wąskim gardłem nie będzie jednak zainstalowany Celeron lub cała
    płyta główna?
    Czy ewentualna wymiana procesora w tym modelu jest możliwa (i na jaki?)?
    Jeśli jest możliwa, to czy jest sens.. w sensie podniesienia wydajności,
    a raczej komfortu pracy?
    Czy dodanie chociaż RAM-u pomoże?

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2014-03-09 23:16:54
    Temat: Re: laptop AMILO L7320 - rozbudowa? sens?
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2014-03-09 23:11, RD pisze:
> [...]
    > Czy ewentualna wymiana procesora w tym modelu jest możliwa (i na jaki?)?
    > Jeśli jest możliwa, to czy jest sens.. w sensie podniesienia wydajności,

    Acha, dodam jeszcze, że nie jestem pewien co do możliwości dołożenia
    2x1GB ramu, ponieważ znalazłem w internecie informację, że może
    obsługiwać albo 2x 512 albo 1x 1gb 533MHz, nie wiem jednak, na ile to
    prawda. Laptop posiada 2 banki pamięci.

    I jednak 1,6GHz Celeron, a nie 1,7GHz. :)

  • 3. Data: 2014-03-09 23:31:47
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 09/03/2014 22:11, RD wrote:

> [...]
    > Jeśli jest możliwa, to czy jest sens.. w sensie podniesienia wydajności, a

    Mam podobnego Acera. Celeron 1.7 ale udalo sie wlozyc 3GB RAM i
    najwazniejsze - dysk SSD 64 GB jako systemowy. Smiga jak nowy z Windowsem XP.

  • 4. Data: 2014-03-09 23:38:00
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2014-03-09 23:31, 2late pisze:

    > Mam podobnego Acera. Celeron 1.7 ale udalo sie wlozyc 3GB RAM i
    > najwazniejsze - dysk SSD 64 GB jako systemowy. Smiga jak nowy z
    > Windowsem XP.

    Dysk SSD do takiego złomiszcza? :)
    Jakaś przejściówka, jak to wygląda?

  • 5. Data: 2014-03-09 23:56:27
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 09/03/2014 22:38, RD wrote:

    > Dysk SSD do takiego złomiszcza? :)
    > Jakaś przejściówka, jak to wygląda?

    Ok, zacznijmy od tego ze odradzam teraz taki upgrade. W moim przypadku
    kupilem RAM i ten dysk SSD na przestrzeni dwoch lat wiec to nie byl
    jednakowy wydatek. Ostatni byl dysk, jakis rok temu. Inna sprawa ze teraz
    ten laptop lezy bezuzyteczny bo mam nowego blaszaka.

    A dysk SSD normalnie podlaczylem w miejsce oryginalnego HDD, ktory
    podlaczylem jako drugi dysk (laptop duzy 17 cali ekran to i miejsce na
    dodatkowy dysk jest). Do podlaczenia HDD potrzebowalem jaks tania tasme sata.
    Wiadomo ze taki komputer nadaje sie tylko do przegladania sieci. Ale jak
    ktos radzi sobie z komputerami i z obsluga odpowiedniego firewalla to
    smialo moze na Windwos XP jeszcze bardzo komfortowo pociagnac. Pamietam ze
    ciezko bylo zajac 2GB RAM.

  • 6. Data: 2014-03-10 08:48:32
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    RD nabazgrał(a):

> [...]
    > Jeśli jest możliwa, to czy jest sens.. w sensie podniesienia wydajności, a

    Pomoże ale nie spodziewaj się jakiegoś turbo przyspieszenia, zobacz jaka tam
    jest podstawka pod procesor bo opłaci się wymienić procesor na Pentium M a
    to już dało by sensownego kopa (procki można tanio trafić na allegro).

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 7. Data: 2014-03-10 12:01:24
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    RD wrote:

> [...]
    > Czy ewentualna wymiana procesora w tym modelu jest możliwa (i na jaki?)?
    > Jeśli jest możliwa, to czy jest sens.. w sensie podniesienia wydajności,

    Posiadam w rodzinie całe stado podobnej klasy sprzętów i wszystkie są w
    codziennym użyciu z zadowolone. Oczywiście RAM trzeba powiększyć do
    minimum 1,2 GB (to najtańsza opcja, ponieważ wymieniasz tylko jedną
    kostkę) i tu zobaczysz od razu kolosalną różnicę. Różnica między 1,2 GB,
    a 2 GB RAM będzie widoczna tylko przy wielu otwartych na raz oknach i
    pamięciożernych programach.
    Druga sprawa, to koniecznie trzeba wypielić system z wszelkiego
    oprogramowania zmulającego, typu badziewne antywirusy, dodatkowe zapory,
    oprogramowanie od producenta laptopa - wyciąć wszystko co niepotrzebne,
    zaktualizować system do SP3, defragmentować dysk i stara szkapa ruszy z
    kopyta.

  • 8. Data: 2014-03-10 19:19:23
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2014-03-10 12:01, Poldek pisze:

> [...]
    > oprogramowanie od producenta laptopa - wyciąć wszystko co niepotrzebne,
    > zaktualizować system do SP3, defragmentować dysk i stara szkapa ruszy z

    Dzięki za słowa otuchy. ;)

    Kupiłem dziś 2x1GB DDR2 PC2-5300, niestety po zamontowaniu widzi tylko
    1GB pamięci w BIOS-ie. Próbowałem włożyć oryginalną 512 + 1GB i też
    nadal 1GB. Konfiguracje pamięci różne, zamiennie w slotach - nic nie
    daje. Ściągnąłem jedyny flash bios ze strony producenta, ale to też nie
    pomogło.
    Niestety źródła na ten temat są skąpe i znalazłem tylko kilka
    informacji na forach, według których więcej ludzi ma ten problem - bios
    widzi tylko 1GB, zamiast 2GB.
    Co począć?

    Czy znaczenie mogą mieć pamięci PC2-5300, a nie jak producent zalecił
    PC2-4200? W końcu pamięci obie działają, tylko nie razem. :)

    Pozdr,

  • 9. Data: 2014-03-10 19:30:02
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "RD" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Konfiguracje pamięci różne, zamiennie w slotach - nic nie daje. Ściągnąłem
    > jedyny flash bios ze strony producenta, ale to też nie pomogło.

    This will be the case with 2GB modules that only have 8 chips total (all on one
    side) but 2GB modules that have 16 chips total (8 on each side) should be fine,
    subject to BIOS support.

  • 10. Data: 2014-03-10 19:57:22
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2014-03-10 19:30, qwerty pisze:
> [...]
    > on one side) but 2GB modules that have 16 chips total (8 on each side)
    > should be fine, subject to BIOS support.

    Tutaj mowa o modułach 2GB, a ja mówię o 2x1GB. Czy sugerujesz analogię,
    że powinienem dysponować modułem z chipami po 8 (a nie 4) na stronę?
    Obecnie mam takie kości samsunga:

    http://www.ebay.pl/itm/2x-1GB-RAM-Speicher-Fujitsu-S
    iemens-AMILO-L7320-Li1720-/360244643786