  • 1. Data: 2022-05-23 11:59:02
    Temat: laser do betonu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Po weekendzie z wiertarką ... nie ma jakiegos laserowego dziurkacza do
    betonu?

    Nie wiem - wiertarka zla (amatorska, ale udarowa), wiertla zle,
    ja zły ... ale prawie nie chcialo wiercic.

    Strop ... z czego oni te stropy teraz robia, powiedzialbym ze trafilem
    na zbrojenie, ale magnes sladu stali nie chcial wykryc.
    Wiec pretow nie ma, a beton/material bardzo twardy.
    Taki ciemnoszary, bardzo ciemno.

    J.

  • 2. Data: 2022-05-23 12:17:36
    Temat: Re: laser do betonu
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 May 2022 11:59:02 +0200, J.F napisał(a):

> [...]
    > na zbrojenie, ale magnes sladu stali nie chcial wykryc.
    > Wiec pretow nie ma, a beton/material bardzo twardy.

    Trafiłeś na "tłusty" beton.
    Dobra wiertarka z pneumatycznym udarem (wiertarka elektryczna), dobre i
    nasmarowane wiertło SDS, nie przyciskać do końca podczas wiercenia - musisz
    wyczuć moment, gdzie wiertło ma największy impet.
    No i zamiast kilkunastu sekund, jak w cegle, to czasem ze trzy minuty, ale
    da się wywiercić pod typowe kołki fi 10 czy grubsze.

    Uważaj tylko, abyć nie dziubał elementów nośnych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2022-05-23 12:32:41
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-05-23 o 11:59, J.F pisze:

    > Po weekendzie z wiertarką ... nie ma jakiegos laserowego dziurkacza do
    > betonu?
    >
    > Nie wiem - wiertarka zla (amatorska, ale udarowa), wiertla zle,
    > ja zły ... ale prawie nie chcialo wiercic.

    Ci specjaliści mają odpowiednie lasery do obróbki mechanicznej.
    https://fluence.technology/pl/applications/obrobka-p
    owierzchni/

> [...]
    > na zbrojenie, ale magnes sladu stali nie chcial wykryc.
    > Wiec pretow nie ma, a beton/material bardzo twardy.

    Pewnie kiepskie wiertło było?

    WM

  • 4. Data: 2022-05-23 12:38:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 May 2022 12:32:41 +0200, WM wrote:

    > Ci specjaliści mają odpowiednie lasery do obróbki mechanicznej.
    > https://fluence.technology/pl/applications/obrobka-p
    owierzchni/

    Ale dziury robia szybko? :-)

    > Pewnie kiepskie wiertło było?

    Biorac pod uwagę, ze na koncu płytka widiowa ciagle była, to chyba nie
    bylo kiepskie.

    J.

  • 5. Data: 2022-05-23 12:52:38
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-05-23 o 12:38, J.F pisze:

    owierzchni/

    > Ale dziury robia szybko? :-)

    > Biorac pod uwagę, ze na koncu płytka widiowa ciagle była, to chyba nie
    > bylo kiepskie.
    >
    > J.

    Jedna płytka nie jest dobrym rozwiązaniem.
    Podobno brakuje jej stabilności i pływa na boki, generując dodatkowy opór.

    Może więcej płytek trzeba?
    https://www.werkon.sklep.pl/produkt/wiertlo-6x210-sd
    s-plus/?gclid=EAIaIQobChMIl8i51bj19wIVGwWiAx2YawyTEA
    AYAiAAEgKjh_D_BwE

    WM

  • 6. Data: 2022-05-23 13:47:02
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    J.F napisał(a):
    > Po weekendzie z wiertarką ... nie ma jakiegos laserowego dziurkacza do
    > betonu?
    >
    > Nie wiem - wiertarka zla (amatorska, ale udarowa), wiertla zle,
    > ja zły ... ale prawie nie chcialo wiercic.

    Ja wiercę na dwa razy, pierwszy raz mniejszą średnicą
    poprawiam większą średnicą.

    Standardowy myk.
    Wywierć w metalu otwór fi 30 wiertłem fi 30:)
    Po się męczyć kiedy cywilizacja wynalazła:
    https://toya24.pl/product-pol-10010479-WIERTLO-STOPN
    IOWE-6-38MM.html

  • 7. Data: 2022-05-23 13:54:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 May 2022 12:17:36 +0200, Adam wrote:

    > Trafiłeś na "tłusty" beton.

    A z czego to sie robi? :-)

    > Dobra wiertarka z pneumatycznym udarem (wiertarka elektryczna), dobre i
    > nasmarowane wiertło SDS,

    Czym smarować?

    > nie przyciskać do końca podczas wiercenia - musisz
    > wyczuć moment, gdzie wiertło ma największy impet.

    Chyba musze sobie sprawic taka wiertarke ... jakies rekomendacje?

    > No i zamiast kilkunastu sekund, jak w cegle, to czasem ze trzy minuty, ale
    > da się wywiercić pod typowe kołki fi 10 czy grubsze.

    A tu najbardziej oporna to ledwo fi 5.
    Sa w ogole takie SDS ?

    > Uważaj tylko, abyć nie dziubał elementów nośnych.

    A tak swoja droga - jest jakies rozwiazanie co przewierci i beton i
    stal?

    P.S. A tu tv pokazuje, jak w starozytnosci wiercili kamienie
    rurkami miedzianymi.

    J.

  • 8. Data: 2022-05-23 14:32:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 May 2022 04:47:02 -0700 (PDT), alojzy nieborak wrote:

    > Ja wiercę na dwa razy, pierwszy raz mniejszą średnicą
    > poprawiam większą średnicą.

    Tez tak czesto robie, ale tu juz fi 5 stawialo opor.

    > Standardowy myk.
    > Wywierć w metalu otwór fi 30 wiertłem fi 30:)
    > Po się męczyć kiedy cywilizacja wynalazła:
    > https://toya24.pl/product-pol-10010479-WIERTLO-STOPN
    IOWE-6-38MM.html

    Ale to nie do betonu, tylko do cienkiej blachy, i ciekaw jestem na ile
    dobrze wiertlo prowadzi - tzn czy wiertlo nie zboczy.

    J.

  • 9. Data: 2022-05-23 14:49:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-23, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > na zbrojenie, ale magnes sladu stali nie chcial wykryc.
    > Wiec pretow nie ma, a beton/material bardzo twardy.

    Wieszałem kiedyś takie masywne drewniane żaluzje czy rolety i w czymś
    takim wierciłem amatorskim udarowym Boschem czy B&D. Namordowałem się
    jakimś małym wiertłem do betonu i zrobiłem wgłębienie na 5 mm.
    Wkurzyłem się, wezwałem fachowca. Przylazł z ze 2x większą wiertarką i
    wlazło mu jak w masło. MZ kombinacja i wiertarki w wiertła, ale głównie
    to pierwsze.

    To było jakieś 10 lat temu i nie widzę w tej chwlili modelu, który
    tamten przywlókł, ale patrząc po współczesnych obstawiam jakąś
    młotowiertarkę, np. Bosch GBH36V.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2022-05-23 15:09:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 May 2022 12:49:06 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > Wkurzyłem się, wezwałem fachowca. Przylazł z ze 2x większą wiertarką i
    > wlazło mu jak w masło. MZ kombinacja i wiertarki w wiertła, ale głównie

    Znajomi kiedys domofony instalowali. Pytam jak dziure robia ...
    "bierze sie wiertlo, wiertarke i wierci dziury jedna obok drugiej".
    Ale przy rozmiarze skrzynki rzedu 20x30cm, to mi grube setki dziur
    wychodzą.
    Oni uzywali Hilti, ale to bylo dawno, wiec nie wiem jak jest teraz.