  • 111. Data: 2023-11-20 09:14:32
    Temat: Re: ludzie chcą czystego powietrza
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 20 Nov 2023 07:10:42 +0000, ddddddddddd

    > Z ekologicznego jak i finansowego punktu widzenia sens jednak by miało
    > zużyć samochody którymi już jeździmy.

    Tylko żeby je zużyć, to ktoś musi kupować nowe (a jak nowe, to lepej te
    które ludzi nie trują, i to właśnie jest ciśnięte, bo ludzie sami z siebie
    by tego nie zrobili). W przeciwnym razie te stare graty które byśchciał tak
    ujeżdżać, by miały absurdalne ceny, co więcej wiekszość ludzi by samochodów
    po prostu nie miała. Swoja drogą czemu ty jeździsz takim nowym samochodem,
    a nie jakimś 20-letnim żeby go zajechać? A tak, firma ci dała taki a nie
    inny?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 112. Data: 2023-11-21 08:53:49
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 20.11.2023 o 08:10, ddddddddddd pisze:
    > Z ekologicznego jak i finansowego punktu widzenia sens jednak by miało
    > zużyć samochody którymi już jeździmy.

    Więc zużywamy. W 10 lat zużyjemy je całkiem. Oczywiście średnio.
    Niektórym zużyje się wcześniej, niektórym później. W którym kierunku
    powinny zmierzać przyszłe pojazdy już wiemy.

  • 113. Data: 2023-11-21 11:56:16
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 20/11/2023 08:14, Myjk wrote:
> [...]
    > ujeżdżać, by miały absurdalne ceny, co więcej wiekszość ludzi by samochodów

    przecież cena używanego nie przekroczyłaby ceny nowego, chyba że nowy
    byłby gorszy

    Swoja drogą czemu ty jeździsz takim nowym samochodem,
    > a nie jakimś 20-letnim żeby go zajechać? A tak, firma ci dała taki a nie
    > inny?

    Tak - firma mi dała, jak każdemu który ma służbowego vana, ale sam go
    wybierałem, bo to moja firma.
    Zostałem zmuszony do wymiany vana za ?1400 na takiego którym mogę
    wjechać do miasta. Na szczęście kupiłem wtedy takiego za 1400 a nie za
    7000, więc sprzedając go niewiele na nim straciłem. Gdyby nie to,
    jeździłbym nim znacznie dłużej (a gdybym miał vana za 7000, który nagle
    jest wart 4000 z powodu przepisów i nie musiałbym wjeżdżać do miasta,
    ograniczyłbym nakłady na niego do minimum żeby ograniczyć straty). Nawet
    przy tym vanie za 1400 mógłbym spokojnie nakłady ograniczyć o kilkaset
    funtów, gdybym wcześniej się zorientował że zostanie zbanowany.

    Lukasz