  • 1. Data: 2023-11-08 16:44:59
    Temat: Ceny polis w ostatnim czasie
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    Hej,

    Jak się zmieniły ceny Waszych polis OC+AC+NNW w ostatnim czasie?
    Wzrosły? O Ile? Pytam bo mi proponują polisę droższą o 10% od
    poprzedniej i nie wiem czy właściwym jest płacić coraz więcej?

  • 2. Data: 2023-11-08 17:17:23
    Temat: Re: Ceny polis w ostatnim czasie
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2023 o 16:44 io <i...@o...pl.invalid> pisze:

> [...]
    > Wzrosły? O Ile? Pytam bo mi proponują polisę droższą o 10% od
    > poprzedniej i nie wiem czy właściwym jest płacić coraz więcej?

    Już raz Ci odpisałem na takiego posta:

    Akurat odnawiałem polisę na kia sportage 2013r.

    2023 1750 zł (OC,AC,NW Komfort Warta + szyby) 37400 brutto/wartość auta
    2022 1850 zł (OC,AC,NW Komfort Warta + szyby) 37600 brutto/wartość auta

    polisa bez utraty zniżek przy jednej szkodzie, bez udziału własnego, stała
    suma AC przez czas trwania polisy, kierowca poniżej 25 lat i jeszcze parę
    innych zapisów.

    Czyli mam 100 zł taniej przy aucie tańszym o 200 zł
    Auto mało jeździ, przebieg między polisami to 26kkm.

    TG

  • 3. Data: 2023-11-10 21:46:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik io i...@o...pl.invalid ...

> [...]
    > Wzrosły? O Ile? Pytam bo mi proponują polisę droższą o 10% od
    > poprzedniej i nie wiem czy właściwym jest płacić coraz więcej?

    OC u mnie podrozało i to dośc znacząco.
    Jezeli w ramach polisy ma byc jakies sensowne holowanie to podrozało
    bardzo, np z 99 na 270zł.

    AC w miare ok ale mam wrażenie ze widze tendencje znacznego zanizania
    realnej wartosci pojazdu, tak jakby cenniki nie zauwazyły co sie dzieje
    z cenami uzywanych samochodów.
    Ogolnie jezeli inflacja jest na poziomie 20% rok do roku to te 10%
    wzrostu to szkoda czasu na pisanie pytania :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 4. Data: 2023-11-11 01:52:49
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 10.11.2023 o 21:46, Budzik pisze:
    > Użytkownik io i...@o...pl.invalid ...

    > OC u mnie podrozało i to dośc znacząco.

    Nie mam wyliczonego osobno OC w poprzedniej polisie, więc nie wiem.

    > Jezeli w ramach polisy ma byc jakies sensowne holowanie to podrozało
    > bardzo, np z 99 na 270zł.

    A jakie jest sensowne?

    "
    Zakres terytorialny: Polska
    Holowanie: limit 75km
    Pojazd zastępczy po wypadku, kradzieży lub awarii: limit do 2 dób
    Naprawa na miejscu zdarzenia: limit 300 PLN
    Holowanie pojazdu poszkodowanego
    "

    Do sensownego musiałbym dopłacić 245zł. Ale Ty raczej mówisz o wzroście r-r.

    > AC w miare ok ale mam wrażenie ze widze tendencje znacznego zanizania
    > realnej wartosci pojazdu, tak jakby cenniki nie zauwazyły co sie dzieje
    > z cenami uzywanych samochodów.

    Ale masz w ogóle przeliczoną wartość samochodu w polisie? Bo kością
    niezgody było często nieaktualizowanie tej wartości w warunkach polisy a
    wypłacanie szkody według aktualnej wartości co przy zmniejszającej się
    wartości pojazdu rozczarowywało. Mnie teraz dodali tylko 1,4% pewnie
    według jakiegoś systemu do oceny wartości.

    > Ogolnie jezeli inflacja jest na poziomie 20% rok do roku to te 10%
    > wzrostu to szkoda czasu na pisanie pytania :)

    No ale samochód też jest starszy o rok.

    I nowe czynniki zdaje się dochodzą, ubezpieczyciele mieli dostać dostęp
    do punktów.

  • 5. Data: 2023-11-11 12:48:09
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2023 o 01:52 io <i...@o...pl.invalid> pisze:

    > A jakie jest sensowne?

    Sensowne to bez limitu w PL i bez minimalnej odległości od domu.
    Kiedyś przyżydziłem i się okazało, że za lawetę muszę bulić bo awaria jest
    za blisko domu.

    TG

  • 6. Data: 2023-11-12 16:46:06
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Już raz Ci odpisałem na takiego posta:

    No ale ... pewnie wcześniej wysyłałeś jakieś reklamy czytnika w stopce
    lub tp.

    > Akurat odnawiałem polisę na kia sportage 2013r.
    >
    > 2023 1750 zł (OC,AC,NW Komfort Warta + szyby) 37400 brutto/wartość auta
    > 2022 1850 zł (OC,AC,NW Komfort Warta + szyby) 37600 brutto/wartość auta

    2200 zł (jw bez szyb) 61k z 2015

> [...]
    > jeszcze parę innych zapisów.
    >
    > Czyli mam 100 zł taniej przy aucie tańszym o 200 zł
    > Auto mało jeździ, przebieg między polisami to 26kkm.

    Ciężko to porównać.

  • 7. Data: 2023-11-12 21:54:04
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    >
    > AC w miare ok ale mam wrażenie ze widze tendencje znacznego zanizania
    > realnej wartosci pojazdu, tak jakby cenniki nie zauwazyły co sie dzieje

    Na początku lata odnawiałem polisę OC/AC i wartość samochodu nieco
    wzrosła, natomiast polisa była nawet o kilka złotych tańsza.

  • 8. Data: 2023-11-14 14:53:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik io i...@o...pl.invalid ...

> [...]
    > Holowanie pojazdu poszkodowanego
    > "
    >
    > Do sensownego musiałbym dopłacić 245zł. Ale Ty raczej mówisz o

    Tak, mowie o wzroscie rok do roku.
    Dla mnie w miare sensowne to 200km przy kazdym zdarzeniu (rowniez
    awarii), na głównym aucie staram sie miec 500km.

> [...]
    > przy zmniejszającej się wartości pojazdu rozczarowywało. Mnie
    > teraz dodali tylko 1,4% pewnie według jakiegoś systemu do oceny

    Tyle ze obecnie wartosc samochodu przeciez nie spada.
    Auto które kupowałem 3-4 lata temu, dzis nominalnie sprzedam drozej.

    > No ale samochód też jest starszy o rok.

    No i co z tego?
    Obecnie ceny tak rosna ze rocznik az tak wiele nie zmienia, do tego te
    nowsze auta coraz bardziej awaryjne, wiec całkiem dobrze cenowo wypada
    wszystko sprzed ery adblue...

    > I nowe czynniki zdaje się dochodzą, ubezpieczyciele mieli dostać
    > dostęp do punktów.

    Punktów mam 0 wiec u mnie nie zmieni to kalkulacji.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 9. Data: 2023-11-14 14:53:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Sensowne to bez limitu w PL i bez minimalnej odległości od domu.
    > Kiedyś przyżydziłem i się okazało, że za lawetę muszę bulić bo
    > awaria jest za blisko domu.

    Było zaktualizowac miejsce zamieszkania :-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 10. Data: 2023-11-14 16:56:48
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.11.2023 o 14:53, Budzik pisze:
    > Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Było zaktualizowac miejsce zamieszkania :-)

    Na dalsze?