  • 1. Data: 2009-09-25 16:41:29
    Temat: maszyna do orzechów
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Witam
    Jak wygląda przemysłowe łupanie orzechów włoskich? Zaczynam podejrzewać, że
    siedzą "baby" i mordują "dziadków" :) Czy jest może jakaś technika
    anihilacji skorupki? I dało by się zastosować w warunkach domowych? Z
    przerażeniem patrzę na ilość owoców na orzechu :)
    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!
    .... Na szczęście :)

  • 2. Data: 2009-09-25 17:21:58
    Temat: Re: maszyna do orzechów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > może jakaś technika anihilacji skorupki? I dało by się zastosować
    > w warunkach domowych? Z przerażeniem patrzę na ilość owoców na

    Najpier dobrze wysuszyc.

    Podlacze sie z pytaniem o orzechy laskowe i slonecznik ..

    J.

  • 3. Data: 2009-09-25 17:37:32
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Najpier dobrze wysuszyc.
    >
    > Podlacze sie z pytaniem o orzechy laskowe i slonecznik ..

    A wiecie jak działa przemysłowe obieranie pomidorów?
    Hint: magnes

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 4. Data: 2009-09-25 18:38:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
    > A wiecie jak działa przemysłowe obieranie pomidorów?
    > Hint: magnes

    Pewnie to nie jedyna metoda. Bo zimna woda naprzemian z parą też działa A
    potem kulają się i skórka oddziela się..

    Robert

  • 5. Data: 2009-09-25 18:39:06
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 25 Wrz, 18:37, "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> wrote:
    > A wiecie jak działa przemysłowe obieranie pomidorów?
    > Hint: magnes

    Kurrka, poleciałem po pomidora do lodówki i przyłożyłem neodyma,
    zawsze się jakieś walają po biurku. Wała, nie zadziałało :-)
    Konrad

  • 6. Data: 2009-09-25 19:36:15
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Pewnie to nie jedyna metoda. Bo zimna woda naprzemian z parą też działa
    > A potem kulają się i skórka oddziela się..

    Opryskanie magnetycznym, nietoksycznym żelem, potraktowanie gorącą parą,
    przejazd w polu magnetycznym.
    Kiedyś była tylko para.

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 7. Data: 2009-09-25 20:02:09
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > Podlacze sie z pytaniem o orzechy laskowe i slonecznik ..

    Automaty na pajdę chleba :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2009-09-25 20:04:22
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > A wiecie jak działa przemysłowe obieranie pomidorów?
    > Hint: magnes

    W programie How it's made pokazywali m.in. przemysłowe obieranie kukurydzy.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2009-09-25 21:06:49
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 25 Sep 2009 19:21:58 +0200, J.F. napisał(a):

    > Najpier dobrze wysuszyc.
    >
    > Podlacze sie z pytaniem o orzechy laskowe i slonecznik ..

    I dynię... Bo to cholerstwo jeszcze trudniej rozłupać niż słonecznik, a
    też sprzedają łuskane.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2009-09-26 06:45:09
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    wowa <w...@g...pl> napisał(a):

    > Jak wygląda przemysłowe łupanie orzechów włoskich?

    Można się domyślić z tego opisu, że orzechy są kalibrowane na grupy
    i zgniatane z dobieranym do grupy skokiem prasy, lub odległością walców.
    Następnie na stole wibracyjnym zdmuchiwane są skorupki.
    www.allegro.pl/item736106573_maszyna_do_orzechow_wlo
    skich_i_laskowych.html
    ''mam do sprzedania linie technologiczną do łuszczenia orzechów włoskich i
    laskowych,
    która składa sie z
    1. kalibrownica długości ok. 5.5 metra
    2. łuszczarka / zgniatarka /
    3. stół wibracyjny oraz dmuchawa do oczyszczenia łusek z orzecha
    wyłuskanego''

    Spróbuj odszukać ten opis w biurze patentowym
    http://www.dagtar.pl/luszczarka.html

    WM