  • 11. Data: 2009-09-26 06:53:28
    Temat: Re: maszyna do orzechów
    Od: myszek <k...@l...tpsa.pl>

    WM wrote:

    > Można się domyślić z tego opisu, że orzechy są kalibrowane na grupy
    > i zgniatane z dobieranym do grupy skokiem prasy, lub odległością walców.
    > Następnie na stole wibracyjnym zdmuchiwane są skorupki.

    To zdmuchiwanie skorupek jest wlasnie nietrywialne dla orzechow
    wloskich. Maja przeciez skomplikowany ksztalt, z zeberkami skorupki
    pomiedzy czesciami orzecha. Trudno uwierzyc, ze stol wibracyjny i
    strumien powietrza jest w stanie rozdzielic to wszystko.

    pozdrowienia

    krzys

    --
    _^..^_)_
    \ /

  • 12. Data: 2009-09-26 08:26:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Sep 2009 08:53:28 +0200, myszek wrote:

    >To zdmuchiwanie skorupek jest wlasnie nietrywialne dla orzechow
    >wloskich. Maja przeciez skomplikowany ksztalt, z zeberkami skorupki
    >pomiedzy czesciami orzecha.

    Z doswiadczenia napisze ze swieze orzechy wydlubac ze skorupki to jest
    trudno. Trzeba je najpierw dobrze wysuszyc, wtedy latwiej wypada.
    No i przydaloby sie skorupe polamac na kilka czesci ..

    >Trudno uwierzyc, ze stol wibracyjny i
    >strumien powietrza jest w stanie rozdzielic to wszystko.

    Szczegolnie ze nie bardzo wiadomo co sie zdmuchnie - skorupka czy
    orzech wlasciwy ..

    J.

  • 13. Data: 2009-09-26 10:22:07
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    myszek <k...@l...tpsa.pl> napisał(a):

> [...]
    > pomiedzy czesciami orzecha. Trudno uwierzyc, ze stol wibracyjny i
    > strumien powietrza jest w stanie rozdzielic to wszystko.

    Najlepiej zobaczyć to urządzenie w akcji :-)
    http://www.youtube.com/watch?v=tDkok3d3HPA&NR=1
    Są i inne zasady działania:
    http://www.jesseemfg.com/equipment_list.php?category
    _id=3

    To dla amatorów majsterkowiczów :
    http://www.youtube.com/watch?v=yQ5EBu73ifg&feature=r
    elated
    i plantatorów:
    http://www.youtube.com/watch?v=a8Wm_hBHnVs&hl=en&fs=
    1

    Pozdrawiam WM

  • 14. Data: 2009-09-27 13:45:30
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "WM " <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Najlepiej zobaczyć to urządzenie w akcji :-)

    Z tych i innych linków wynika, że orzech jest zgniatany (co sobie mogę
    wyobrazić, lecz uszkodzeniu ulega miąższ) i potem jest rozdzielany na sitach
    i powietrzem (czego sobie nie mogę wyobrazić). Przecież miąższ bardzo mocno
    się trzyma łupiny, ciężko nożem go wybrać. Myślałem o zastosowaniu
    ultradźwięków, może jakieś wyprażanie, gotowanie w czymś? Moje orzechy są
    stosunkowo małe i w bardzo twardej łupinie. Najlepszą metodą na nie jest
    mocny nóż :)
    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!
    .... Na szczęście :)

  • 15. Data: 2009-09-27 16:14:33
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 25 Sep 2009 18:41:29 +0200, "wowa" <w...@g...pl> wrote:

    >Witam
    >Jak wygląda przemysłowe łupanie orzechów włoskich? Zaczynam podejrzewać, że
    >siedzą "baby" i mordują "dziadków" :) Czy jest może jakaś technika
    >anihilacji skorupki? I dało by się zastosować w warunkach domowych? Z
    >przerażeniem patrzę na ilość owoców na orzechu :)
    >Wojtek

    Co prawda orzechy troche inne niz wloskie, ale...

    http://www.freepatentsonline.com/3873743.pdf

    A.L.

  • 16. Data: 2009-09-27 16:29:19
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    wowa <w...@g...pl> napisał(a):
> [...]
    > stosunkowo małe i w bardzo twardej łupinie. Najlepszą metodą na nie jest

    Są inne metody np. system Jagienki z 'Krzyżaków', lub taki ;-)
    http://www.youtube.com/watch?v=mqNPB0MO0uQ&feature=r
    elated

    WM

  • 17. Data: 2009-09-27 16:40:21
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > Są inne metody np. system Jagienki z 'Krzyżaków', lub taki ;-)
    > http://www.youtube.com/watch?v=mqNPB0MO0uQ&feature=r
    elated

    "Przyrząd" dało by się załatwić, ale mam obawy o "szczęki zgniatające" po
    wiadrze orzechów :)
    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!
    .... Na szczęście :)

  • 18. Data: 2009-09-27 16:42:49
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > http://www.freepatentsonline.com/3873743.pdf

    A mógłbyś w dwóch słowach? Nie znam angielskiego. W składnikach widzę
    alkohol i wodę :)
    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!
    .... Na szczęście :)

  • 19. Data: 2009-09-27 18:55:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Sep 2009 15:45:30 +0200, wowa wrote:
> [...]
    >i powietrzem (czego sobie nie mogę wyobrazić). Przecież miąższ bardzo mocno
    >się trzyma łupiny, ciężko nożem go wybrać.

    Jak jest dobrze wysuszony to sam wypada.

    J.

  • 20. Data: 2009-09-28 17:48:57
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 27 Wrz, 17:42, "wowa" <w...@g...pl> wrote:
> [...]
    x.com...

    > A mógłbyś w dwóch słowach? Nie znam angielskiego. W składnikach widzę

    A.L. tradycyjnie eksploruje pobrzeża tematu :-)
    Po pierwsze to nie włoskie a nerkowce
    Po drugie nie łupanie a usuwanie skórki z jądra
    Po trzecie, nie mechaniczne tylko... jak to po polsku? Hydrauliczne?

    Konrad