  • 1. Data: 2022-07-31 12:55:38
    Temat: [media] Dlaczego przy polskich drogach stoi aż tyle ekranów dźwiękochłonnych?
    Od: ii <i...@o...invalid>

    http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/ak4

    "Ekrany akustyczne (dźwiękochłonne) są elementem polskiego krajobrazu
    drogowego. Najczęściej występują przy autostradach i drogach
    ekspresowych, ale nie brakuje ich również w centrach miast. Sprawdzamy,
    dlaczego jest ich tak wiele."

    I tak właśnie ... mam taką działkę koło krajówki. Nie da się rozmawiać.
    Kiedyś tam 1 fura na dzień jeździła.

  • 2. Data: 2022-07-31 15:06:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tc5n3h$9o9$1@news.icm.edu.pl>
    user ii pisze tak:

    > Dlaczego przy polskich drogach stoi aż tyle ekranów dźwiękochłonnych?

    a dlaczego tyle polskich firm to firmy rodzinne?

    Wchodzisz do biura, idziesz korytarzem
    lewa strona tabliczki Kowalscy prawa strona Nowakowie.

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 3. Data: 2022-08-01 13:37:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 31 Jul 2022 12:55:38 +0200, ii wrote:
> [...]
    > drogowego. Najczęściej występują przy autostradach i drogach
    > ekspresowych, ale nie brakuje ich również w centrach miast. Sprawdzamy,

    Ale co - wytlumaczyli dlaczego, czy narzekaja?
    Pojezdzili by po Niemczech, to by nie nie narzekali :-)

    > I tak właśnie ... mam taką działkę koło krajówki. Nie da się rozmawiać.
    > Kiedyś tam 1 fura na dzień jeździła.

    A ja znam ciekawy przypadek z Wroclawia.
    Na osiedlu panuje lekki szum.
    Podobno od autostrady. Ktora jest 800m dalej.
    I nawet ma kawalek ekranu.

    Musze pojechac i posluchac czy nadal tak szumi.

    J.

  • 4. Data: 2022-08-01 23:33:48
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2022-08-01 13:37, J.F wrote:

> [...]
    > Podobno od autostrady. Ktora jest 800m dalej.
    > I nawet ma kawalek ekranu.
    >
    > Musze pojechac i posluchac czy nadal tak szumi.

    Halas od takich drog jest.

    Taki szum mialem okazje zapoznac w Niemczech przy A9. Jestem na wsi na
    gorczce. W oddali, lekko w dole widac autostrade. Do autostrady najmniej
    z kilometr.

    No i na skraju lasu slychac szum tej autostrady. Nie slychac
    pojedynczych pojazdow tylo wlasnie taki jednostajny szum.

    Dlatego tez nie psiocze na te ekrany bo faktycznie moga one być jedyną
    ochroną dla mieszkających w pobliżu.

    --
    mk4

  • 5. Data: 2022-08-02 11:56:32
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 01.08.2022 o 13:37, J.F pisze:

    > Ale co - wytlumaczyli dlaczego, czy narzekaja?
    > Pojezdzili by po Niemczech, to by nie nie narzekali :-)

    Nie wiem, nie czytałem ;-)

    Jeżdżąc po Polsce też zauważam gdzieniegdzie ekrany między którymi
    jedzie się jak w tunelu, nie da się zachwycać okolicą :-) Pasażerowie
    znudzeni, kierowca znudzony, autonomia samochodu by się przydała.

    > A ja znam ciekawy przypadek z Wroclawia.
    > Na osiedlu panuje lekki szum.
    > Podobno od autostrady. Ktora jest 800m dalej.
    > I nawet ma kawalek ekranu.
    >
    > Musze pojechac i posluchac czy nadal tak szumi.

    Tak będziesz miał nawet jak ekran boczny będzie. Musiałbyś mieć tunel by
    nie wychodziło na zewnątrz. I właśnie, coś nie jestem przekonany, że te
    ekrany wystarczają a czynią drogi bardzo nieciekawymi.

  • 6. Data: 2022-08-02 11:58:03
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 01.08.2022 o 23:33, mk4 pisze:

> [...]
    > pojedynczych pojazdow tylo wlasnie taki jednostajny szum.
    >
    > Dlatego tez nie psiocze na te ekrany bo faktycznie moga one być jedyną

    No ale ... skoro tak się to niesie to nie jest oczywiste, że ekrany
    boczne rozwiązują problem. Tunele by się przydały :-)

  • 7. Data: 2022-08-02 12:30:18
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Często jeżdżę ekspresówką z trzema panelami w górę.
    Dopiero po wybudowaniu zmieniono jakieś rozporządzenie i mogłyby dwa
    wystarczyć.
    Korupcja i kumoterstwo. MAĆ!

  • 8. Data: 2022-08-10 23:17:20
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 1 Aug 2022 13:37:57 +0200, w <1...@4...net>,
    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > Podobno od autostrady. Ktora jest 800m dalej.
    > I nawet ma kawalek ekranu.
    >
    > Musze pojechac i posluchac czy nadal tak szumi.

    W nocy będzie szumieć. I nie musi być autostrada.

  • 9. Data: 2022-08-11 02:23:03
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-08-02 o 11:56, ii pisze:

> [...]
    > nie wychodziło na zewnątrz. I właśnie, coś nie jestem przekonany, że te
    > ekrany wystarczają a czynią drogi bardzo nieciekawymi.

    Wolę jechać między ekranami, niż w szpalerze szpetnych polskich
    bilbordów, tablic, płacht plandekopodobnych, mega-giganto-gardantuo
    reklam środków na męską antykoncepcję, zakłady bukmacherskie, sprężarki,
    blachodachówki, 99% Mazur itd. Do tego paskudne polskie budownictwo i
    ogólny bałagan urbanistyczny. Z czasem ekrany porastają roślinnością i
    wygląda to o wiele lepiej, niż oszpecony krajobraz za nimi. Dzięki
    ekranom zanieczyszczenie okolicy hałasem jest nieco mniejsze.

  • 10. Data: 2022-08-11 13:49:39
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.08.2022 o 02:23, Poldek pisze:

> [...]
    > bilbordów, tablic, płacht plandekopodobnych, mega-giganto-gardantuo
    > reklam środków na męską antykoncepcję, zakłady bukmacherskie, sprężarki,

    Ale to w mieście, poza nim na razie nie ma dużego nasycenia reklamami
    przydrożnymi. A nudno jest. Właściwie to człowiek nie wie gdzie jest.

    > Do tego paskudne polskie budownictwo i
    > ogólny bałagan urbanistyczny.

    A nie przeszkadza Ci naturalny las? Rosną te drzewa gdzie popadnie :-)

    > Z czasem ekrany porastają roślinnością i
    > wygląda to o wiele lepiej, niż oszpecony krajobraz za nimi.

    Ale nie lepiej niż naturalny krajoobraz.

    > Dzięki
    > ekranom zanieczyszczenie okolicy hałasem jest nieco mniejsze.

    Mniejsze zanieczyszczenie hałasem ma znaczenie tylko w obszarach
    zamieszkania ludzi i zwierząt.