  • 1. Data: 2011-07-26 17:15:32
    Temat: minister walczy z .. pralkami
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,10006859,Skonczm
    y_ze_sprzetem_jednorazowego_uzytku.html

    "RTV i AGD wymieniamy co 5-7 lat. To o połowę szybciej niż kilkanaście
    lat temu. Minister środowiska chce, aby UE opracowała przepisy
    zmuszające firmy do wytwarzania "długowiecznego" sprzętu "

    Ja w zasadzie ministra popieram. Tylko jak to zrobic ? Klienci jak
    wiadomo wybiora towar tanszy, nie patrzac na trwalosc.
    Obowiazkowe 10 lat gwarancji ?

    J.

  • 2. Data: 2011-07-26 17:49:28
    Temat: Re: minister walczy z .. pralkami
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 26 Jul 2011 19:15:32 +0200, J.F napisał(a):

    > Obowiazkowe 10 lat gwarancji ?

    To by było niegłupie. Trzeba przyhamować ten konsumpcjonistyczny pęd.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2011-07-26 18:36:18
    Od: "kk" <...@...pl>

    > Ja w zasadzie ministra popieram. Tylko jak to zrobic ? Klienci jak
    > wiadomo wybiora towar tanszy, nie patrzac na trwalosc.
    > Obowiazkowe 10 lat gwarancji ?

    Pralka Whirpool zardzewiała ( na zewnątrz) po 4 latach - mam zamiar ją
    zmienić. Calgon tu nie pomoże.
    Poprzednia (Polar) wytrzyłam a10 lat.
    A u w piwnicy u babci stoi 50-letnia Frania którą w każdej chwili można
    odpalić.

    Jak tak dalej pójdzie to ... sam nie wiem. Nie ma sensu kupowania pralik na
    rok użytkowania.
    Lepiej nosić brudy do prlalni.

  • 4. Data: 2011-07-26 19:13:20
    Od: Padre <P...@n...net>

    > "RTV i AGD wymieniamy co 5-7 lat. To o połowę szybciej niż kilkanaście
    > lat temu.

    Obawiam się że przyczyna leży gdzie indziej, nie stac mnie na dom, nie
    stać mnie na nowy samochód co 4 lata, to przynajmniej sobie kupię nowa
    pralkę czy telewizor. Duża część zakupów powodowana jest chęcią nie
    potrzebą. Tymczasem ktoś kto ma pieniądze i zmiana pralki ma dla niego
    podobny wydźwięk emocjonalny jak zakup ziemniaków kupuje pralkę dwa razy
    droższą, dobrego producenta i używa ja tak długo aż gosposia zgłosi że
    pralkę trafił szlag i zazwyczaj jest to dużo dużo dłużej niż 5 lat.
    Przecież niezawodne pralki są do kupienia bez problemu, blacha
    nierdzewna, praktycznie bezawaryjny silnik Direct Drive z 10 letnią
    gwarancją i.t.p. tylko one nie kosztują 800zł.

  • 5. Data: 2011-07-26 19:55:53
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Przecież niezawodne pralki są do kupienia bez problemu, blacha
    > nierdzewna, praktycznie bezawaryjny silnik Direct Drive z 10 letnią
    > gwarancją i.t.p. tylko one nie kosztują 800zł.
    I tu leży sedno sprawy.
    Ta co kosztuje 800 zł powinna działać wyśmienicie przez 20 lat, bo historia
    zna _stare_ technologie, które były do tego zdolne.
    Nie można szantażować ludzi:
    "Sprzedam Ci pralkę, która będzie prać Twoje gacie przez 10 lat, ale
    będziesz musiał pracować na nią przez pół roku, aż się spurtasz!"
    Rozwój technologii powinien polegać na tworzeniu rzeczy lepiej, a nie
    gorzej.
    Żadne dywagacje typu: musimy robić chłam, bo ludzie nie mieli by pracy mnie
    nie przekonują.
    Jeżeli społeczeństwo nie chce kupować pralek, bo te co mają się nie psują,
    nic nie stoi na przeszkodzie, aby w nagrodę pracownicy tych zakładów od
    najlepszych pralek,
    przeszli na emeryturę od zaraz np. w wieku 30 lat, chyba że chcą pracować
    dalej bądź dorobić.
    Będzie to tańsze dla społeczeństwa niż kupowanie 2 milionów pralek po 800 zł
    rocznie w Polsce.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 6. Data: 2011-07-26 19:59:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-26 21:55, Sylwester Łazar wrote:
    > Rozwój technologii powinien polegać na tworzeniu rzeczy lepiej, a nie
    > gorzej.

    Nie. Rozwój technologi zależny jest wprost od rynku. A rynek potrzebuje
    taniego gówna o jakości jak z Chin bo tak wymagający jest współczesny
    klient. Więc rozwinięto technologie w kierunku "jak wyprodukowac coś
    taniej i jeszcze udające że pierze".

  • 7. Data: 2011-07-26 20:12:33
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Ja piszę na czym MOIM zdaniem powinien polegać rozwój

    Kolega pisze:
    > Nie. Rozwój technologi zależny jest wprost od rynku. A rynek potrzebuje

    Ja szanuję kolegi zdanie, że tak jest.
    Czy kolega uważa, że dalej tak powinno być, i tym samym jako praktykujący
    elektronik,
    tworzy te rzeczy nad którymi pracuje, jako chłam?
    Bo ja nie. Uwzględniam pewne warunki rynkowe, ale tworzę dobre produkty
    (przynajmniej na tyle na ilę potrafię)

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 8. Data: 2011-07-26 20:13:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-26 22:12, Sylwester Łazar wrote:
    > Ja szanuję kolegi zdanie, że tak jest.
    > Czy kolega uważa, że dalej tak powinno być, i tym samym jako praktykujący
    > elektronik,
    > tworzy te rzeczy nad którymi pracuje, jako chłam?

    Rzecz w tym że barodzo mało osób potrzebuje pralki ktore nie rdzewieją,
    które piorą nawet kamienie, które nie psują się od wilgoci itd. Klienci
    kupując tanie gowno wychowali sobie producentów że warto to gówno
    produkować. I mamy to co mamy, czyli w przedziale do 3kzł cieżko coś
    kupić co rózni się znaczaco od przedziału do 800zł. Prali różnią się
    duperelami typu jeszcze bardziej bezuzyteczny wyświetlacz, jeszcze
    bardziej fikusna dziura do zaladunku, jeszcze bardziej nierozbieralne
    bebechy. Moją projektował jakiś ekologiczny oszołom - bierze tak mało
    wody że pranie które jest w środku bębna i nie dało rady się przemieścić
    wyciągam *suche* i *brudne*. Wiatka przynajmniej potrafila zalać pranie
    do stanu widocznego w bębnie.

    > Bo ja nie. Uwzględniam pewne warunki rynkowe, ale tworzę dobre produkty
    > (przynajmniej na tyle na ilę potrafię)

    Na wyjątki jest zawsze miejsce. Ja mówie o statystyce. Wyjątkowo to mi
    proponowali pralkę w sklepie za coś koło 6kzł która ma obudowę z alu i
    nie rdzewieje. Gdyby wszyscy takie chcieli pewno by kosztowała 1.5kzł.

  • 9. Data: 2011-07-26 20:14:42
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 26.07.2011 21:55, Sylwester Łazar wrote:

> [...]
    > najlepszych pralek,
    > przeszli na emeryturę od zaraz np. w wieku 30 lat

    Zastanawia mnie, czy jest tu gdzieś głęboko ukryty sarkazm, czy jesteś
    ekonomicznym analfabetą.

  • 10. Data: 2011-07-26 20:27:36
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > proponowali pralkę w sklepie za coś koło 6kzł która ma obudowę z alu i
    > nie rdzewieje. Gdyby wszyscy takie chcieli pewno by kosztowała 1.5kzł.
    Z alu?
    Dziadostwo skoroduje. Powinna być z Cu za 6 000.
    Przewód, do którego jest podłączona już jest miedziany.
    Oba zresztą. Ten trzeci tylko do PCV.
    :-)

    --
    pozdrawiam