  • 1. Data: 2010-04-02 08:39:19
    Temat: muduł Ethernet - zał/wył
    Od: "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl>

    Witam,
    poszukuję prostego mudułu Ethernet z serwerem www do sterowania 2 lub 4
    przekaźnikami,
    oraz z możliwością zmiany zawartości strony www do sterowania.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2010-04-02 16:18:51
    Temat: Re: muduł Ethernet - zał/wył
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > Witam,
    > poszukuję prostego mudułu Ethernet z serwerem www do sterowania 2 lub 4
    > przekaźnikami,
    > oraz z możliwością zmiany zawartości strony www do sterowania.

    Może moduł MMnet01 z propoxu w opcji z pamięcią data flash.
    http://www.propox.com/products/t_124.html
    Ewentualnie doatkowo do tego modułu płyta Evbnet01.

    Paweł

  • 3. Data: 2010-04-03 10:22:23
    Od: "Kaczor \(c\) GSM TEAM PL 2000" <kaczor@_dupa_ze_spamu_hot.pl>

    Użytkownik "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl> napisał w
    wiadomości news:hp4ags$vml$1@mx1.internetia.pl
    > Witam,
    > poszukuję prostego mudułu Ethernet z serwerem www do
    > sterowania 2 lub 4 przekaźnikami,
    > oraz z możliwością zmiany zawartości strony www do
    > sterowania.

    LaFonera + OpenWRT + 4 tranzystory + 4 rezystory + 4 przekaźniki.

  • 4. Data: 2010-04-03 23:42:38
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-04-02 18:18, pawel pisze:

    > Może moduł MMnet01 z propoxu w opcji z pamięcią data flash.
    > http://www.propox.com/products/t_124.html

    Jeszcze tańszy od niego (99zł+VAT) jest w Propoxie moduł MMlpc236x.
    Można w nim odpalić np. FreeRTOS.

    BTW: Jeżeli ktoś zna jeszcze tańsze rozwiązanie ethernetowe, sam też się
    chętnie dowiem. Cenowo wychodziłby nieźle np. AT91SAM7S128+ENC28J60
    (dużo taniej niż SAM7X128+PHY) ale chyba nikt nie robi takich gotowców.
    Jeszcze. No i trafo obok złącza RJ45 kosztuje 2x mniej niż gniazdko z
    zintegrowanym trafem.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2010-04-03 23:46:41
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-04-02 10:39, TomekM pisze:

    > poszukuję prostego mudułu Ethernet z serwerem www do sterowania 2 lub 4
    > przekaźnikami,
    > oraz z możliwością zmiany zawartości strony www do sterowania.

    Jeżeli potrzebujesz gotowca do zastosowań przemysłowych (a mniej ważna
    jest cena) - kup moduł Advantecha:

    http://www.advantech.com/products/ADAM-6066/mod_1-2M
    LECC.aspx

    http://origindownload.advantech.com//ProductFile/1-3
    5KLIO/ADAM-6066_DS.pdf

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2010-04-04 21:00:17
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Adam Dybkowski przemówił ludzkim głosem:

    > BTW: Jeżeli ktoś zna jeszcze tańsze rozwiązanie ethernetowe, sam też się
    > chętnie dowiem. Cenowo wychodziłby nieźle np. AT91SAM7S128+ENC28J60

    lm3s9790 powinien wyjść taniej, jak już go będzie można kupić :-). Na
    razie większość dystrybutorów, pokazuje lead time w okolicy 4..5 miesięcy.

    > (dużo taniej niż SAM7X128+PHY) ale chyba nikt nie robi takich gotowców.
    > Jeszcze. No i trafo obok złącza RJ45 kosztuje 2x mniej niż gniazdko z
    > zintegrowanym trafem.

    A gdzie można w PL kupić takie transformatorki luzem? Przejrzałem ofertę
    kilku sklepów i jak na razie same komplety (tr.+gniazdo).

  • 7. Data: 2010-04-05 05:12:39
    Od: "PP" <p...@w...pl>

    > poszukuję prostego mudułu Ethernet z serwerem www do sterowania 2 lub 4
    > przekaźnikami,
    > oraz z możliwością zmiany zawartości strony www do sterowania.

    Nie znam Linuxa ale na elektrodzie był opis jakiegoś popularnego routera do
    ktorego mozna bylo zaladowac prosta wersje Linuxa, mamy gotowiec sprzetowy,
    tylko wpisac strone....
    Na płytce był tam pełny port....
    Piotr

  • 8. Data: 2010-04-05 13:26:35
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-04-04 23:00, Zbych pisze:

    > lm3s9790 powinien wyjść taniej, jak już go będzie można kupić :-)

    O, PHY wbudowane. Wypas. :)
    Trochę mało Flasha do niektórych zastosowań (128KB). Już nawet Atmel ma
    SAM'y z 256 i 512KB pamięci Flash.

    > A gdzie można w PL kupić takie transformatorki luzem? Przejrzałem ofertę
    > kilku sklepów i jak na razie same komplety (tr.+gniazdo).

    Jest m.in. w Propoxie (trafo do Ethernetu 10Mbps):
    http://www.sklep.propox.com/index.php?d=produkt&id=1
    691

    Dla porównania gniazko z trafem kosztuje ok. 12zł, a gołe gniazdko ze 2zł.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2010-04-05 13:28:56
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-04-05 07:12, PP pisze:

    > Nie znam Linuxa ale na elektrodzie był opis jakiegoś popularnego routera
    > do ktorego mozna bylo zaladowac prosta wersje Linuxa, mamy gotowiec
    > sprzetowy, tylko wpisac strone....

    Oprócz serwera www było potrzebne też sterowanie 4 przekaźnikami - tu by
    się przydał router z USB z dołączoną przyczłapką załączającą te
    przekaźniki (chociażby na małym AVRku). Rozwiązanie znacznie droższe w
    takim razie od płytek z Ethernetem z Propoxu. Router z USB z możliwością
    odpalenia własnego Linuxa (czyli np. OpenWRT) to już spokojnie ponad 200zł.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 10. Data: 2010-04-05 15:10:23
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Adam Dybkowski przemówił ludzkim głosem:

    > O, PHY wbudowane. Wypas. :)
    > Trochę mało Flasha do niektórych zastosowań (128KB). Już nawet Atmel ma
    > SAM'y z 256 i 512KB pamięci Flash.

    Jak na mój gust większym problemem jest ilość RAMu niż flasha. lm3s9B90
    ma 256kB flash i 96kB RAM.

    Szkoda, że mają tylko 10Mb.