  • 1. Data: 2010-04-02 10:07:02
    Temat: Zakupy na eBay z Chin czy warto kupowac tam elektronike?
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Mam pytanie na temat Waszych doświadczeń z kupowaniem elektroniki (chodzi
    głównie o gotowe urządzenia) na eBayu w Chinach lub w chińskich sklepach
    internetowych. Czy warto tam kupowac? Czy jest taniej? Czy sa solidni? Czy
    towary (urzadzenia) sa takie jak zadeklarowane?

    pozdrawiam - Janusz

  • 2. Data: 2010-04-02 10:44:07
    Od: "Madrzejszy od radia." <m...@m...pl>

    sofu pisze:
> [...]
    > internetowych. Czy warto tam kupowac? Czy jest taniej? Czy sa solidni? Czy
    > towary (urzadzenia) sa takie jak zadeklarowane?

    Z chinczykami roznie to bywa, mozesz kupic zlom a mozesz i
    pelnowartosciowy towar. O podrobach mozesz zapomniec bo na granicy
    celnicy skonfiskuja i bedziesz mial jeszcze nieprzyjemnosci.
    Podobnie odtwarzacze MP3. Do ichniej ceny dodaj koszt transportu clo
    VAT i oplaty celne, oplaty za przelew bankowy tez sa wysokie. tak ze
    przy pojedynczych ilosciach nie oplaca sie to za bardzo tym bardziej ze
    gwarancja=0.

  • 3. Data: 2010-04-02 10:48:21
    Od: "Madrzejszy od radia." <m...@m...pl>

    Z elektronika jest jeszcze problem tego ze chinczycy czesto nie maja
    pojecia co sprzedaja i czesto dostajesz cos innego niz zamawiales.
    Tak kiedys kupilem karty radiowe, okazalo sie ze to nie ten model ktory
    mial byc i do tego uzywane a mialy byc nowe. Ja kupuje rozne rzeczy
    przez znajomego chinczyka u ktorego zamawiam PCB mam pewnosc ze dostane
    to co zamowilem.

  • 4. Data: 2010-04-02 11:53:09
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    Nie wiem jakiego rodzaju sprzętu szukasz, zobacz tutaj: www.dealextreme.com
    ja tu sporo zamawiam, płacę przez paypal, więc koszty przelewu odpadają a
    wysyłka za free:)
    Pozdrawiam
    Michał

  • 5. Data: 2010-04-02 19:02:27
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    sofu wrote:

    > Mam pytanie na temat Waszych doświadczeń z kupowaniem elektroniki (chodzi
    > głównie o gotowe urządzenia) na eBayu w Chinach lub w chińskich sklepach
    > internetowych.

    www.dealextreme.com
    www.hobbyking.com
    www.bidproduct.com

    Nie licz, że jak coś kosztuje $2 to będzie miało tą samą jakość, jak
    coś, co kosztuje $20 czy $120, ani, że jak na czymś stoi sony, to jest
    to Sony, chyba, że w web-sklepie wyraźnie piszą, że oryginał...
    --
    Marek Lewandowski

  • 6. Data: 2010-04-02 19:18:17
    Od: "Madrzejszy od radia." <m...@m...pl>

    Marek Lewandowski pisze:

> [...]
    > coś, co kosztuje $20 czy $120, ani, że jak na czymś stoi sony, to jest
    > to Sony, chyba, że w web-sklepie wyraźnie piszą, że oryginał...

    To sklepy to akurat badziew i tandeta, ale jak sie zna kogo trzeba to
    mozna kupic Oryginalne kopie. Chinczyki czesto pod zamowienie baranow z
    USA buduja 2 identyczne zaklady pracy, w jednym produkuja oryginaly w
    drugim "oryginaly" jaosc jest nie do odroznienia. ostatnio kupilem Pady
    do PS3 Dualshock za 1/4 ceny w polsce roznily sie tylko tym od
    oryginalow ze na pudelku bylo zaklejone jakas naklejka logo SONY.

    O popularnym Dreambox 500 nie wspomne bo to tluka chyba w
    kilkudziesieciu fabrykach.

  • 7. Data: 2010-04-03 23:51:49
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-04-02 13:53, Michał pisze:

    > Nie wiem jakiego rodzaju sprzętu szukasz, zobacz tutaj: www.dealextreme.com
    > ja tu sporo zamawiam, płacę przez paypal, więc koszty przelewu odpadają a

    To chyba Hong Kong więc już jakaś tam większa cywilizacja niż
    kontynentalne Chiny. Ale rzeczywiście z dealextreme sam też nigdy nie
    miałem kłopotów. Tylko że przesyłka idzie z miesiąc.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2010-04-05 11:13:24
    Od: Lukasz <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-04 01:51, Adam Dybkowski pisze:

    > To chyba Hong Kong więc już jakaś tam większa cywilizacja niż
    > kontynentalne Chiny. Ale rzeczywiście z dealextreme sam też nigdy nie
    > miałem kłopotów. Tylko że przesyłka idzie z miesiąc.

    Czy przy zakupie 1-2 sztuk jakiegos towaru trzeba doliczyc jeszcze
    jakies koszty ? (clo vat itd) jesli tak to ile tego jest i jakie sa
    formalnosci
    pzdr Łukasz

  • 9. Data: 2010-04-05 13:30:08
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-04-05 13:13, Lukasz pisze:

    >>> www.dealextreme.com

    > Czy przy zakupie 1-2 sztuk jakiegos towaru trzeba doliczyc jeszcze
    > jakies koszty ? (clo vat itd) jesli tak to ile tego jest i jakie sa
    > formalnosci

    Nie. Klikasz, płacisz przez PayPal i za 3-5 tygodni przychodzi przesyłka
    z napisem "GIFT". Nawet do najmniejszego zamówienia nie dopłacasz nic za
    przesyłkę. Ot Hong Kong. :)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 10. Data: 2010-04-05 13:58:57
    Od: Yakobs <a...@a...pl>

    Lukasz pisze:

    > Czy przy zakupie 1-2 sztuk jakiegos towaru trzeba doliczyc jeszcze
    > jakies koszty ? (clo vat itd) jesli tak to ile tego jest i jakie sa
    > formalnosci

    Jak będziesz miał pecha to dostaniesz wezwanie do pocztowego urzędu
    celnego i zapłacisz VAT, co mi się kiedyś przydarzyło. Ale to było tylko
    raz - na kilkanaście odebranych przesyłek. No i towar był z kategorii
    nie objętej cłem.