  • 1. Data: 2011-01-15 01:25:12
    Temat: nagrywarki dvd/hdd - sygnal na wejsciu video
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    nagrywarki jakiego producenta mozna tak ustawic, aby pojawienie sie
    sygnalu na wejsciu video uruchamialo automatycznie nagrywanie. To tak
    pod nagrywanie z zewnetrznego zrodla np. tunera sat/cable?

    Wiem, ze gdzies to widzialem ale teraz nie moge tego znalezc.

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2011-01-15 14:33:36
    Temat: Re: nagrywarki dvd/hdd - sygnal na wejsciu video
    Od: "zabezp" <z...@g...pl>

    Panasonic, funkcja EXT LINK

  • 3. Data: 2011-01-16 16:01:29
    Od: a...@p...pl

    On Sat, 15 Jan 2011 15:33:36 +0100, "zabezp" <z...@g...pl> wrote:

    >Panasonic, funkcja EXT LINK

    ale jak tej opcji uzywa sie przy programowaniu?
    Czy jak ustawimy, ze wejscie AV2 ma reagowac na pojawianie sie sygnalu
    to juz tak zawsze bedzie czy tylko w jakims okreslonym przypadku
    (stanie nagrywarki). No bo jak przychodzimy do domu i chcemy sobie
    poogladac z satki jakies programy, to nagrywarka nam sie zalaczy od
    razu do nagrywania? Czy na nagrywarce zalaczamy opcje "czuwaj i pilnuj
    wejscia AV2" i od tego momentu jak sie cos pojawi na wejsciu to to
    nagra?

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2011-01-16 19:03:56
    Od: "zabezp" <z...@g...pl>

    Fragment z instrukcji Panasonica DMR-EH55

    Aby nagrywac programy z odbiornika cyfrowego/satelitarnego za

    pomoca programowania timera

    Przygotowanie

    ?Pamietaj o polaczeniu zlacza wejscia AV2 urzadzenia ze zlaczem

    Scart magnetowidu lub odbiornika cyfrowego/satelitarnego przy

    uzyciu 21-wtykowego kabla Scart (? 15).

    ?Nastaw "Wejscie AV2" w menu Ustawienia, aby odpowiadalo

    podlaczonemu sprzetowi (? 62).

    ?Nastaw "Ext Link" w menu Ustawienia, aby odpowiadalo

    podlaczonemu sprzetowi (? 62).

    1 Wykonaj programowanie timera na

    zewnetrznym sprzecie.

    2 Nacisnij [DRIVE SELECT], aby wybrac

    naped HDD lub DVD.

    Jezeli wybrany zostal naped DVD, wlóz plyte (? 20).

    3 Nacisnij [EXT LINK].

    Urzadzenie wylaczy sie i "EXT-L" zapali sie na wyswietleniu

    urzadzenia wskazujac, ze wlaczony jest tryb gotowosci do

    nagrywania.

    Aby anulowac zewnetrzne sterowanie

    Nacisnij [EXT LINK], aby zatrzymac nagrywanie lub anulowac tryb

    nagrywania z timerem z podlaczonego sprzetu.

    ?Aby zapobiec przypadkowemu wlaczeniu, po zakonczeniu

    nagrywania nacisnij [EXT LINK], aby anulowac nastawienie.

    [Uwaga]

    ?Funkcja ta nie dziala dla niektórych rodzajów sprzetu. Sprawdz w

    instrukcji obslugi podlaczonego sprzetu.

    ?W niektórych przypadkach poczatki nagran moga nie byc

    wykonane wlasciwie.

    ?Gdy "Ext Link" jest nastawiony na "Ext Link 2", funkcja ta nie dziala

    jezeli sygnal wejscia jest sygnalem systemu NTSC.

    ?Gdy "Polaczenie AV2" jest nastawione na "Dekoder", funkcja EXT

    LINK nie jest dostepna (? 62).

    ?Programy zostana nagrane jako jeden tytul na tym urzadzeniu, gdy

    czas zakonczenia wczesniejszego nagrywania z timerem i czas

    rozpoczecia pózniejszego nagrywania z timerem sa sobie bliskie.

    [HDD] [RAM] Aby podzielic tytuly, przejdz do "Podziel tytul" (? 39).

    ?Gdy urzadzenie jest w trybie gotowosci EXT LINK lub w trybie

    nagrywania, obraz wideo bedzie obrazem ze zlacza wejscia AV2,

    niezaleznie od nastawienia "Wyjscie AV1" (? 62).

    ?W trybie gotowosci EXT LINK lub w trybie nagrywania odtwarzanie

    jest mozliwe tylko za posrednictwem napedu nagrywajacego.

    Ustawienia AV2

    Wybierz nastawienie odpowiadajace podlaczonemu sprzetowi.

    ?Nacisnij [ENTER], aby wyswietlic nastepujace nastawienia.

    Wejscie AV2

    Nastaw na "RGB/Video" lub "RGB", gdy odbierasz lub

    nagrywasz wyjscie RGB z zewnetrznego sprzetu.

    ?RGB/Video

    ?RGB

    ?Video

    ?S Video

    Polaczenie AV2

    Nastawienie to jest stale na "Ext", jezeli "System TV" zostal

    nastawiony na "NTSC" (? 64).

    ?Dekoder: Gdy podlaczony jest dekoder do rozkodowania

    zakodowanego sygnalu (np. C+dekoder).

    ?Ext: Gdy podlaczony jest magnetowid lub odbiornik

    cyfrowy/satelitarny.

    Ext Link

    To nastawienie nie moze byc wykonane, gdy "System TV"

    jest nastawiony na "NTSC" (? 64).

    ?Ext Link 1: Gdy podlaczony jest odbiornik cyfrowy/satelitarny

    transmitujacy nagrania ze specjalnym sygnalem

    sterujacym przez 21-wtykowy kabel Scart.

    Nastawienia czasu rozpoczecia i zakonczenia

    nagrywania sa kontrolowane przez sygnal

    sterujacy.

    ?Ext Link 2: Gdy podlaczony jest zewnetrzny sprzet z funkcja timera.

    Po wlaczeniu rozpoczyna sie nagrywanie.

    Po wylaczeniu nagrywanie jest zatrzymywane.

  • 5. Data: 2011-01-16 19:09:47
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-01-16 17:01, a...@p...pl pisze:

> [...]
    > Czy jak ustawimy, ze wejscie AV2 ma reagowac na pojawianie sie sygnalu
    > to juz tak zawsze bedzie czy tylko w jakims okreslonym przypadku

    w przypadku kiedy to czuwanie uruchomimy, jeden przycisk

  • 6. Data: 2011-01-17 12:10:25
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 16 Jan 2011 17:01:29 +0100, a...@p...pl wrote:

> [...]
    >razu do nagrywania? Czy na nagrywarce zalaczamy opcje "czuwaj i pilnuj
    >wejscia AV2" i od tego momentu jak sie cos pojawi na wejsciu to to

    czyli tak:

    - normalnie programujemy nagrywarke do nagrania z AV i potym wciskamy
    ext link i od tego momentu nagrywarka czuwa i pilnuje wejscia AV.

    - jezeli chcemy sobie poogladac, to wciskamy ext link i wylaczamy
    czuwanie i wlaczamy sobie tuner do ogladania. Jezeli tego nie zrobimy,
    to nagrywarka sie wlaczy na nagranie.

    Dobrze zrozumialem czy cos pokrecilem?

    Czy wszystkie nagrywarki Pansonica maje ten funcjonalnosc? Czy sposrod
    innych producentow sa tez takie, co posiadaja taka funkcje?

    ---

    I jeszcze, przegladajac specyfikacje nagrywarki Sony HR....800/900
    bylo tam napisane, ze potrafi sterowac Set-Top-Boxem (tzw. IR
    Blaster). Wiem,ze to emituje kody sterowanie na podczerwieni dla
    zewnetrznego urzadzenia, ale chodzi o funkcjonanlnosc.

    Czy dowolne urzadzenie zewnetrzne (tuner satelitarny, kablowy) da sie
    obsluzyc? Skad wiadomo, ze nagrywarka ma uzyc jakiegos tam kodu/kodow
    (wlaczyc, ustawic kanal....wylaczyc). Wybiera sie to z listy czy
    nagrywarke trzeba nauczyc kodow. Mial ktos z tym do czynienia w
    nagrywarkach dvd/hdd?

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2011-01-17 21:40:27
    Od: "zabezp" <z...@g...pl>

    > - normalnie programujemy nagrywarke do nagrania z AV i potym wciskamy
    > ext link i od tego momentu nagrywarka czuwa i pilnuje wejscia AV.

    nie, programujemy tuner tv sat, a w nagrywarce wciskamy ext link i od tego
    momentu nagrywarka wyczekuje kiedy sie wlaczy tuner (wlaczenie tunera
    spowoduje start nagrywania, a wylaczenie koniec nagrywania)

    > - jezeli chcemy sobie poogladac, to wciskamy ext link i wylaczamy
    > czuwanie i wlaczamy sobie tuner do ogladania. Jezeli tego nie zrobimy,
    > to nagrywarka sie wlaczy na nagranie.

    dokladnie tak

  • 8. Data: 2011-01-18 12:03:33
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 17 Jan 2011 22:40:27 +0100, "zabezp" <z...@g...pl> wrote:

> [...]
    >momentu nagrywarka wyczekuje kiedy sie wlaczy tuner (wlaczenie tunera
    >spowoduje start nagrywania, a wylaczenie koniec nagrywania)

    dzieki. A czy wszystkie nagrywarki Panasonica tak maja czy za kazdym
    razem trzeba to sprawdzic?

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2011-01-19 14:02:24
    Od: "zabezp" <z...@g...pl>

    > dzieki. A czy wszystkie nagrywarki Panasonica tak maja czy za kazdym
    > razem trzeba to sprawdzic?

    DMR-EH55 ma, inne nie wiem ale podejrzewam, ze tak.
    Prawdopodobnie maja wszystkie które maja na pilocie przycisk EXT LINK

  • 10. Data: 2011-01-20 08:51:13
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik zabezp napisał:
    > DMR-EH55 ma, inne nie wiem ale podejrzewam, ze tak.
    > Prawdopodobnie maja wszystkie które maja na pilocie przycisk EXT LINK

    Z pilotami Panasonica/Technicsa różnie bywa, tzn. wiele urządzeń tej
    firmy rozpoznaje więcej kodów, niż da się wysłać z pilota dedykowanego
    dla danego urządzenia.