  • 1. Data: 2009-03-17 01:42:20
    Temat: nawet nie wiem jak by go nazwać:]
    Od: "_Kinio_" <p...@g...com>

    Witam...
    poszukuję programu, dzięki któremu można by było (będąc administratorem w xp)
    zmienić aktualne hasło po uruchomieniu programu... a no i żeby dało się samemu
    wprowadzić przed tem do rejestru np jakie to hasło miałoby być.
    Chodzi tu o program, który byłby np w zaplanowanych zadaniach w WIN XP,
    powiedzmy że chciałbym co tydzień zmienić na wszystkich profilach hasła...
    jednym kliknięciem ;]
    czyli: Klikam na program i automatycznie się zmieniają hasła na wszystkich lub
    na wybranych profilach
    (oczywiście wcześniej by się to konfigurowało....) coś na zasadzie klient-serwer
    w trojanach czy innych tego typu.. tylko tu nie byłoby mowy o zdalnej
    konfiguracji

    inne zastosowanie programu?

    przypuśćmy, że jesteśmy jako takim... Nielegalnym Pogotowiem Komputerowym ;] iii
    naprawiamy komputer u kogoś, kogo nie lubimy... wiemy, że na 90% taka osoba nam
    nie zapłaci dziś..ani jutro za wykonanie usługi.. tylko za tydzień..
    więc ustawiamy w programie(po czym wrzucamy go do zaplanowanych zadań, bądź sam
    się tam wrzuca), aby po 7dniach ustawiły się na wszystkich profilach hasła... a
    w podpowiedziach powiedzmy wstawił się tekst: W CELU POZNANIA HASŁA ZADZWOŃ NA
    NR 502* - KRISS.

    Jasne, że takie hasło łatwo się zdejmuje jakimś tam oprogramowaniem...do
    zdejmowania takich haseł, ale szary człowieczek.. który nie umiał sobie postawić
    sam systemu nie wie, że nawet takie coś istnieje. Więc zawoła pewnie kogoś
    innego do robienia takiego systemu, przez co straci parę dni na znalezienie
    takiej osoby.

    no ale dość już o funkcjach programu... pytanie czy to jest do zrobienia? (tzn
    prawdopodobnie jest to do zrobienia...) i czy może jednak już taki program
    istnieje?

    ma ktoś jakieś pomysły?
    Kr!sS

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    3940 (20090316) __________

  • 2. Data: 2009-03-17 02:19:05
    Temat: Re: nawet nie wiem jak by go nazwać:]
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    _Kinio_ <p...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > zadaniach w WIN XP, powiedzmy że chciałbym co tydzień zmienić na
    > wszystkich profilach hasła... jednym kliknięciem ;]

    Hasło dla danego konta można zmienić jedną linijką skryptu shellowego, nie
    trzeba szukać żadnych programów.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2009-03-17 07:31:15
    Od: gregorius <gruza@spamerom_nie.priv4.onet.pl>

    Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Hasło dla danego konta można zmienić jedną linijką skryptu shellowego,
    > nie trzeba szukać żadnych programów.

    A czy mógłbyś podpowiedzieć taką jedną linijkę (w sumie może być więcej)
    działającą przez telnet/FTP dla użytkownika, który nie jest administratorem?

    Chcę wymuszać zmianę hasła dla użytkowników, którzy wykorzystają
    komputer tylko poprzez te dwie usługi.

    Żeby nie było całkiem OT - użycie:
    net user %username% *

    zwraca
    Wystąpił błąd systemu 5.
    Odmowa dostępu.

    Grzegorz Gruza
    Odpowiadając usuń "spamerom_nie." z adresu!!!

  • 4. Data: 2009-03-17 09:21:50
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    gregorius <gruza@spamerom_nie.priv4.onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > administratorem?
    > Chcę wymuszać zmianę hasła dla użytkowników, którzy wykorzystają komputer

    Przez FTP to raczej nie.

    > Żeby nie było całkiem OT - użycie:
    > net user %username% *
    > zwraca
    > Wystąpił błąd systemu 5.
    > Odmowa dostępu.
    > Pozdrawiam

    A lokalnie działa? Bo o tę linijkę właśnie chodziło. Może użytkownik nie ma
    prawa do zmiany hasła? To uprawnienie ustawia się we właściwościach danego
    konta.

  • 5. Data: 2009-03-17 10:12:19
    Od: "_Kinio_" <p...@g...com>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gpn1ap$tm5$1@opal.icpnet.pl...

    > Hasło dla danego konta można zmienić jedną linijką skryptu shellowego, nie
    > trzeba szukać żadnych programów.

    no tak, niby można, ale ja bym chciał żeby zmieniło się hasło po jakimś czasie
    nawet na profilach które ten użytkownik sobie stworzy a ja przez ten czas nie
    będę w zasięgu tego komputera... czy istnieje takowa komenda spod konsoli, która
    nada wszystkim userom i administratorom haslo takie jakie ja chce? a potem
    wrzucę sobie taki batch powiedzmy do zaplanowanych zadań... to by było coś

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    3941 (20090317) __________

  • 6. Data: 2009-03-17 10:25:09
    Od: gregorius <gruza@spamerom_nie.priv4.onet.pl>

> [...]
    >
    > A lokalnie działa? Bo o tę linijkę właśnie chodziło. Może użytkownik nie
    > ma prawa do zmiany hasła? To uprawnienie ustawia się we właściwościach

    Sprawdziłem: użytkownik ma prawo do zmiany hasła, a lokalnie też nie
    działa (ten sam błąd). Czyli to nie jest kwestia telneta, a możliwości
    użycia "net user" do zmiany hasła przez użytkownika nie będącego adminem.

    Czy masz jeszcze jakieś sugestie?

  • 7. Data: 2009-03-17 10:52:38
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > działa (ten sam błąd). Czyli to nie jest kwestia telneta, a możliwości
    > użycia "net user" do zmiany hasła przez użytkownika nie będącego adminem.

    Tak, trzeba być adminem.

    > Czy masz jeszcze jakieś sugestie?

    Wykonać tę operację z konta admina.

  • 8. Data: 2009-03-17 12:43:18
    Od: gregorius <gruza@spamerom_nie.priv4.onet.pl>

    Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Tak, trzeba być adminem.

    > Wykonać tę operację z konta admina.

    Tego się obawiałem. Może znasz jakiś inny sposób umożliwiający zwykłemu
    użytkownikowi zmianę swojego hasła przez telnet?