  • 1. Data: 2012-11-02 16:23:54
    Temat: nprawiam oscyloskop Metrix OX734
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    sobie

    Spalił się powielacz, robię na piechotę nowy
    zastanawia mnie napięcie wyjsciowe, które wydaje się być zbyt duże
    gdybym zrobił cały powielacz jak na schemacie.

    http://piterpro.private.pl/2012-11-02_160501.png

    podejrzewałbym zbyt mocne sterowanie powielacza jednak
    napięcia w zasilaczu na listwie zgadzają się :/

    http://piterpro.private.pl/2012-11-02_160340.png

    Na razie po zrobieniu dwóch ogniw powielacza mam anodowe 4kV.
    Oscyloskop świeci niby normalnie (może zbyt ciemny jest, nie wiem jak
    świecił orginalnie) wszystko działa, nic się nie grzeje.

    --
    Piter

  • 2. Data: 2012-11-03 10:44:39
    Temat: Re: nprawiam oscyloskop Metrix OX734
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Dzień dobry

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak
    > świecił orginalnie) wszystko działa, nic się nie grzeje.
    [...]

    Mam bardzo silne przekonanie, że wszystko jest OK. Tego typu lampy
    pracują z napięciem anodowym rzędu 10 kV. Nie udało mi się co prawda
    znaleźć danych Twojej lampy, ale inne, podobne (D14-120, D14-160,
    D18-120, E14-100) mają Ua na poziomie 10 kV.
    To by się nawet zgadzało:
    1. 5 stopni powielacza napięcia 2 kV.
    2. Znacząco przyciemniony obraz.

    Na twoim miejscu sprawdziłbym czułość tego oscyloskopu, podając na
    wejście sygnał o znanej amplitudzie. Znaczący wzrost czułości będzie
    oznaczać zaniżenie Ua.

    To tyle tak na początek. Zmontuj ten powielacz do końca i uruchom
    urządzenie. Ciekawe, jaki będzie efekt ;-)

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 3. Data: 2012-11-03 10:59:03
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:k72p2b$8bg$1@node1.news.atman.pl...

    [...]
    > pracują z napięciem anodowym rzędu 10 kV. Nie udało mi się co prawda
    > znaleźć danych Twojej lampy, ale inne, podobne (D14-120, D14-160,
    > D18-120, E14-100) mają Ua na poziomie 10 kV.
    [...]

    Tytułem wyjaśnienia - użyłem skrótu myslewowego - pisżąc Ua miałem na
    myśli napięcie P.P.O. - napięcie przyspieszania po odchylaniu.

    Krzysztof Kucharski

  • 4. Data: 2012-11-03 11:01:07
    Temat: Re: naprawiam oscyloskop Metrix OX734
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Krzysztof Kucharski pisze tak:

    > Tego typu lampy pracują z napięciem anodowym rzędu 10 kV.

    acha, podziekował pięknie kapeluszem zamiatając :)

    w poniedziałek w pracy zaatakuję go znowu.

    --
    Piter

  • 5. Data: 2012-11-03 17:31:31
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]

    > Oscyloskop świeci niby normalnie (może zbyt ciemny jest, nie wiem jak
    > świecił orginalnie) wszystko działa, nic się nie grzeje.

    Napewno nie masz prawidłowych wskazań amplitudy. O ile nie kręciłeś nic
    wzmacniaczami.
    Ten oscyloskop ma P.A 12kV.
    Mam go i serwisówkę do niego.

    Marek

  • 6. Data: 2012-11-03 22:36:06
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Dobry wieczór

    > acha, podziekował pięknie kapeluszem zamiatając :)
    >
    > w poniedziałek w pracy zaatakuję go znowu.
    [...]

    Na zdrowie :-)

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

    P.S. Z uwagi na uszkodzenie oryginalnego powielacza sugeruję odpalanie
    nowego stopień po stopniu. Może lampa nie ma już prózni? W celu
    sprawdzenia czułości toru X sugeruję uzycie kalibratora tegoż z innego
    oscyla.

    K.

  • 7. Data: 2012-11-05 16:26:21
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    PiteR pisze tak:

    > w poniedziałek w pracy zaatakuję go znowu.

    zaatakowałem i jest nieźle, tadam :)
    nic nie spaliło się jak narazie

    napięcie od 10200v ciemny do 9950v jasny (jakby kto był ciekaw).

    --
    Piter

  • 8. Data: 2012-11-06 09:15:52
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > zaatakowałem i jest nieźle, tadam :)
    > nic nie spaliło się jak narazie
    >
    > napięcie od 10200v ciemny do 9950v jasny (jakby kto był ciekaw).

    A tak swoją szosą stwierdzam że te oscyloskopy metrix to trochę badziewne
    są.
    Kilka ich widziałem, jeden sam uzywam. Mają przesłuchy między kanałami, na
    rysowanym przebiegu nanoszą się ślady z niezbyt dobrze odfiltrowanego
    zasilania albo zakłocenia co powoduje że linia nie jest zbyt ostra. Lupa
    czasowa to jakieś nieporozumienie.
    W porównaniu do Hamega z tego samego okresu czy do leciwego grundiga który
    jest dwie-trzy dekady starszy te metrixy wypadają cieniutko.

    Marek