  • 1. Data: 2022-04-15 21:46:59
    Temat: obrobka RAW na urzadzeniach mobilnych
    Od: Titus_Atomicus@somewhere..in.the.world <n...@i...invalid>

    Witam

    Jakis czas temu przenioslem sie calkiem z kompa na komorke i tableta.
    Znaczy sie, iPhona i iPada mini.
    No i szukam apki do obrobki fotek, mogacej konkurowac z Lightroomem 5/6,
    ktorego uzywalem na maku.
    Lightrooma na iPada nie chce, bo model subskrybcyjny mi nie odpowiada.
    Tydzien temu zakupilem Pixelmatora Photo za 40zl. Jak za te cene jest ok,
    ale brakuje narzedzi lokalnych (poza repair tool).

    ... a tymczasem duze zmiany pojawily sie w ostatniej wersji Darkroom, ktora
    poprzednio odrzucilem przy wyborze.

    Przede wszystkim sa juz maski i gradienty!!!
    Na razie testuje.
    Sa suwaki clarity, whites, blacks... OK.
    Nie widze natomiast opcji odszumienia, a co gorsza, i healing/repair tool.
    Cenowo... no coz - miesiecznie kosztuje dwa razy tyle co Lightroom
    Rocznie - prawie tyle samo - 105zl
    Ale jest opcja ,,dozywotnia" - 350zl (10 razy tyle co Pixelmator Photo).
    Trzeba czekac na Cyber Monday albo inny Dzien Singla chyba.

    --
    Titus Atomicus

  • 2. Data: 2022-04-15 22:09:09
    Temat: Re: obrobka RAW na urzadzeniach mobilnych
    Od: Titus_Atomicus@somewhere..in.the.world <n...@i...invalid>

    Witam
    Co do Pixelmatora Photo.

    Lightroom, nawet w wersji mobilnej to chyba nie jest, ale z pewnoscia
    lepsze, niz darmowe programiki, jak Photo, czy Snapseed. Ten pierwszy
    nadaje sie do obrobki zdjec na instagrama. Swoja droga szkoda, ze Apple juz
    dawno wywalio z Photo narzedzie ,,Spot Removal". No, ale w komorce pylki na
    matrycy sie pojawiaja.

    Snapsted funkcji ma mnostwo, ale ergonomia slaba.

    Sprawdzalem tez RAW Power.
    Chwalony jest tez Affinity Photo, ale jakos nie pasowal mi interface, no i
    cos z zarzadzaniem zdejeciami mi sie nie podobalo. Ale to wrazenia na
    podstawie opisow i screenshotow. Apka kosztuje kolo 100zl. Wersji probnej
    nie oferuja.

    Ciekawe ze nigdzie necie nie znalazlem bezposredniego porownania Affinity
    Photo z Pixelmatorem Photo.

    Pixelmator Photo tez nie ma triala, ale wygladal obiecujaco i kosztowal
    40zl (rok temu niecale 30).

    Z Pixelmatorem Photo sie oswajam, to pierwsza partia zdjec:
    https://www.flickr.com/photos/195026547@N07/

    Brakuje mi mozliwosci porownywania kilku zdjec, brakuje filtra
    gradientowego... i kilku innych rzeczy. Ot, na przyklad suwaczka whites obok
    highlights czy suwaczka clarity.
    No i brak naarzedzi do obrobki lokalnej... Z kolei Healing Tool jest calkiem
    ok.

    --
    Titus Atomicus

Wzory dokumentów