  • 1. Data: 2017-01-05 13:31:02
    Temat: odkręcam gaz...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Nie, nie w tym celu co pomyśleliście :)

    Takie mam pytanie - jaka może być równoważna "moc" palnika kuchenki
    gazowej w kW ?

    Znaczy - stawiam garnek z wodą. I ogrzewam. I mniej więcej - jaka
    musiałaby być grzałka elektryczna, żeby efekty był ten sam ?

    Jak palnik ? Ano taki "normalny", jak to w są w typowych kuchenkach
    gazowych, co to maja 4 palniki, na "gaz ziemny z "sieci".
    Powiedzmy ten największy, na oko to ma z 7 cm średnicy.

    Pewnie są jakoś znormalizowane.

    Nie chodzi mi o dokładną moc. Tylko czy to jest raczej 2kW, czy też 5
    czy 10...

    Macie pojęcie ?

  • 2. Data: 2017-01-05 13:33:49
    Temat: Re: odkręcam gaz...
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    http://docs.whirlpool.eu/_doc/501931953961PL.pdf

  • 3. Data: 2017-01-05 13:44:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Znaczy - stawiam garnek z wodą. I ogrzewam. I mniej więcej - jaka
    >musiałaby być grzałka elektryczna, żeby efekty był ten sam ?

    Powiem tak - elektryczny czajnik 2kW grzeje litr wody krocej niz
    gazowy. (ale dwa razy drozej - choc dawno mierzylem)
    Ale jak trzeba wanne napelnic czy prysznic - tam i 20kW malo.

    Kuchenki elektryczne potrafia miec i 7kW - ale to na 4 "palniki".

    Wiec tak ~2kW, moze z tendencja zwyzkowa, bo z tym czajnikiem to chyba
    chodzi o lepszy transfer ciepla - i jak trzeba zagotowac wiekszy gar
    zupy, to gaz jednak lepszy.

    No - i lecialem raz balonem, takim na propan-butan, pilot sie
    chwalil, ze ma moc wieksza niz TGV :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-01-05 14:46:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Powiem tak - elektryczny czajnik 2kW grzeje litr wody krocej niz
    > gazowy. (ale dwa razy drozej - choc dawno mierzylem)

    Słaby palnik i mały czajnik na tym gazie.

    > Ale jak trzeba wanne napelnic czy prysznic - tam i 20kW malo.

    12 kW wystarcza z palcem do wanny, pod prysznic 5 kW dla ekonomicznej
    słuchawki, 9-10 kW dla deszczownicy.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2017-01-05 15:06:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    valid...
    Hello J.F.,
    > Powiem tak - elektryczny czajnik 2kW grzeje litr wody krocej niz
    > gazowy. (ale dwa razy drozej - choc dawno mierzylem)

    >Słaby palnik i mały czajnik na tym gazie.

    Czajnik dosc duzy - i tu moze byc problem, ze trzeba caly metal i
    kamien podgrzac, nie tylko litr wody.

    Palnik moze i slaby, ale jak jest wiekszy, to koniec plomienia poza
    czajnik wychodzi :-)

    >12 kW wystarcza z palcem do wanny, pod prysznic 5 kW dla ekonomicznej
    >słuchawki, 9-10 kW dla deszczownicy.

    Jak trzeba 100 litrow wody podgrzac o 30 stopni, to wychodzi 12.6MJ.
    1000 sekund grzania moca 12kW - 17 minut.

    Troche dlugo - no i ostygnie zanim sie napelni :-)

    J.

  • 6. Data: 2017-01-05 15:17:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-05 o 15:06, J.F. pisze:
> [...]
    > podgrzac, nie tylko litr wody.
    >
    > Palnik moze i slaby, ale jak jest wiekszy, to koniec plomienia poza

    Jak tu zauważyłeś, na kuchence gazowej względnie dużo ciepła traci się
    na ogrzewanie powietrza. Dodatkowo otwarty garnek też paruje - następne
    straty cieplne.

    Przydałby się czajnik z wewnętrzną nagrzewnicą - są takie biwakowe.
    Kilkoma patyczkami można zagotować wodę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2017-01-05 15:33:37
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jak trzeba 100 litrow wody podgrzac o 30 stopni, to wychodzi 12.6MJ.
    > 1000 sekund grzania moca 12kW - 17 minut.
    Panowie magistrowie się spotkali w celu wymiany teoretycznych uwag?
    Popularne piece gazowe mają moc ok 20kw. ja szukałem jak najmniejszego i
    taniego, więc kupiłem 21. (wcześniej miałem 24) Teraz, żeby się nie
    wygłupić patrzę i widzę że przepływowe podgrzewacze mają 19.2kw, a
    dwufunkcyjne dalej 21-24kw.
    Druga sprawa 100 litrów w wanie to dość dużo wody. można klapnąć dupą do
    do mniejszej ilości i dolewać. Ale jak tam kto woli- tak robi.

    ToMasz

  • 8. Data: 2017-01-05 15:53:33
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    [...]
    > 12 kW wystarcza z palcem do wanny, pod prysznic 5 kW dla ekonomicznej
    > słuchawki, 9-10 kW dla deszczownicy.

    Jeśli lubisz chłodną wodę, to może tak. Jeśli masz kobiety w domu, to
    18kW jest za mało. Teraz mam 24kW do prysznica, od biedy im wystarcza.
    Deszczownica to około 20 litrów na minutę, aby podgrzać z, powiedzmy 7C
    (zima), do tych 42C potrzeba...

    P.P.

  • 9. Data: 2017-01-05 15:56:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jak tu zauważyłeś, na kuchence gazowej względnie dużo ciepła traci
    >się na ogrzewanie powietrza.

    W kwestii kosztow pomijam - liczy sie cena za zagotowanie litra.
    W kwestii czasu moze tlumaczyc.

    >Dodatkowo otwarty garnek też paruje - następne straty cieplne.

    Ale tu mamy zamkniety czajnik.

    >Przydałby się czajnik z wewnętrzną nagrzewnicą - są takie biwakowe.

    Samowar :-)

    >Kilkoma patyczkami można zagotować wodę.

    Ale 100g patyczkow to tak z 1.5MJ.
    czyli 2kW przez 12 minut :-)

    Kto chetny moze sobie moc swieczki policzyc - parafina ma ze 40 MJ/kg
    :-)

    J.

  • 10. Data: 2017-01-05 16:14:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

> [...]
    > do prysznica, od biedy im wystarcza. Deszczownica to około 20
    > litrów na minutę, aby podgrzać z, powiedzmy 7C (zima), do tych

    Woda ze studni ma średnią roczną temperaturę danego miejsca, w takim
    układzie pora roku nie ma znaczenia. No chyba że to, za przeproszeniem,
    jakiś miejski wodociąg.

    Jarek

    --
    List w formie pisanki na jajku na twardo