  • 11. Data: 2016-08-31 14:42:24
    Temat: Re: odszyfrowywanie 5 paskowych oznaczeń rezystorów
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> napisał(a):
    > Byłoby za proste.
    > W projekcie 1k5 0603 a na płytce fabryka zmontowała rezystor na którym
    > widzę 188.

    To standard dla rezystorów 1%: http://www.marsport.org.uk/smd/res.htm
    Widziałeś pewnie tak naprawdę 18B. 18 oznacza 150, a B oznacza mnożnik 10.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 12. Data: 2016-08-31 14:45:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup
    Piotr Gałka <p...@c...pl> napisał(a):

    >To standard dla rezystorów 1%: http://www.marsport.org.uk/smd/res.htm
    >Widziałeś pewnie tak naprawdę 18B. 18 oznacza 150, a B oznacza
    >mnożnik 10.

    Wyglada mi na to ... ze ktos tu nie czytal karty katalogowej :-)

    J.

  • 13. Data: 2016-08-31 14:45:58
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:nq6jbh$ac6$1@node2.news.atman.pl...

    > To standard dla rezystorów 1%: http://www.marsport.org.uk/smd/res.htm
    > Widziałeś pewnie tak naprawdę 18B. 18 oznacza 150, a B oznacza mnożnik 10.

    Specjalnie użyłem słowa "widzę" a nie jest napisane :).
    P.G.

  • 14. Data: 2016-08-31 14:47:52
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> napisał(a):
    > Specjalnie użyłem słowa "widzę" a nie jest napisane :).

    Fakt, przy tych maleństwach nie można być pewnym :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 15. Data: 2016-08-31 14:54:15
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Wyglada mi na to ... ze ktos tu nie czytal karty katalogowej :-)

    Czytał, czytał :).
    Chciał tylko zwrócić uwagę, że rada: "nie chcesz mieć problemów z wartością
    weź SMD będzie prosto" może nie być tak trafna.
    P.G.

  • 16. Data: 2016-08-31 15:10:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Grzegorz,

    Wednesday, August 31, 2016, 2:42:24 PM, you wrote:

    > To standard dla rezystorów 1%: http://www.marsport.org.uk/smd/res.htm
    > Widziałeś pewnie tak naprawdę 18B. 18 oznacza 150, a B oznacza mnożnik 10.

    Ale, kwa!, po co?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2016-08-31 15:40:14
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał(a):
    > Ale, kwa!, po co?

    Pewnie żeby zakodować wartość z dokładnością 1% i zmieścić się w 3 znakach.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 18. Data: 2016-08-31 15:42:52
    Od: b...@g...com

    użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Ale, kwa!, po co?

    Domyślam się że chodzi o upakowanie oznaczenia
    w trzech znakach na ograniczonej powierzchni rez. 0603.
    Na powierzchni 0805 już da się upakować 4 cyfry, więc ten kod
    jest tam zbędny.

  • 19. Data: 2016-08-31 15:52:48
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-08-31 o 15:40, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Pewnie żeby zakodować wartość z dokładnością 1% i zmieścić się w 3 znakach.

    Zabawnie jest przy tym sposobie oznaczania rezystorów 2%, 5% i 10%. Te
    same wartości są opisywane różnymi kodami :-)

    P.P.

  • 20. Data: 2016-08-31 17:09:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Grzegorz,

    Wednesday, August 31, 2016, 3:40:14 PM, you wrote:

    > Pewnie żeby zakodować wartość z dokładnością 1% i zmieścić się w 3 znakach.

    Na czorta druga tabela, skoro E24 mieści się na 3 znakach bez
    kombinacji?

    No i co z szeregiem E192?

    --
    Best regards,