  • 1. Data: 2009-04-29 11:45:53
    Temat: ogranicznik pradowy przed trafo ( sterowanie neonem)
    Od: "Michał" <g...@b...pl>

    witam,
    klient kupil sobie neon do biura:) swieci z lekka za jasno, potrzebuje go
    jakos sciemnic. z tego co wyczytalem, jasnosc swiecenia zalezy od pradu a
    nie od napiecia, wiec zakladam, ze wystarczy zrobic jakis ogranicznik
    pradowy przed trafkiem,
    moze ktos doradzi czy sa takie gotowe urzadzenia, ew. z czego mozna to
    zaadoptowac?
    pozdrawiam
    michal

  • 2. Data: 2009-04-29 13:06:13
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@t...much.spam>

    Michał pisze:
> [...]
    > pradowy przed trafkiem,
    > moze ktos doradzi czy sa takie gotowe urzadzenia, ew. z czego mozna to

    Nie wiem, co rozumiesz przez neon, ale wygląda na to, że prawdopodobnie
    nie znasz się na przedmiocie, o którym piszesz, więc lepiej nie próbuj
    nic na własną rękę robić, zwłaszcza jeśli to dotyczy napięć sieciowych.

    Jeśli przez neon rozumiesz świetlówkę, to odpowiednio zwymiarowany
    dławik załatwi sprawę, ale w świetlówkach nie ma żadnego transformatora,
    o którym piszesz, więc najpierw sprecyzuj dokładnie, o co ci chodzi.

  • 3. Data: 2009-04-29 13:16:13
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > Nie wiem, co rozumiesz przez neon,

    neon to neon

    > ale wygląda na to, że prawdopodobnie nie znasz się na przedmiocie, o
    > którym piszesz, więc lepiej nie próbuj nic na własną rękę robić, zwłaszcza
    > jeśli to dotyczy napięć sieciowych.

    jak neon to napięcia rzędu 3-5kV

    Mozliwe że wystarczy użyć transformatora o mniejszej mocy. Ograniczenie
    prądu przy takich napięciach to zabawa raczej dla doświadczonej osoby.

    Tutaj wątek z elektrony, jest tam też o regulacji prądu.

    Desoft

  • 4. Data: 2009-04-29 13:42:42
    Od: "Michał" <g...@b...pl>

    =>> Nie wiem, co rozumiesz przez neon,

    > neon to neon

    Dokładnie o taki neon mi chodziło:)

> [...]
    > prądu przy takich napięciach to zabawa raczej dla doświadczonej osoby.
    >
    > Tutaj wątek z elektrony, jest tam też o regulacji prądu.

    Właśnie ten co mam jest podobno najmniejszym z dostępnych, poza tym do
    całego napisu są zastosowane dwa trafa małe i duże, więc trzeba by
    kombinować i dobierać obydwa, żeby prąd był podobny, teraz swiecą podobnie.
    Ze wątku powyżej widzę, że jest temat o trafach, a jednak bym się spróbował
    zająć tym ogranicznikiem prądu:)
    pozdrawiam i dzięki za info,
    michal

  • 5. Data: 2009-04-29 13:56:12
    Od: "p" <...@r...tu>

    Użytkownik "Michał" <g...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Ze wątku powyżej widzę, że jest temat o trafach, a jednak bym się
    > spróbował zająć tym ogranicznikiem prądu:)

    Żarówka 15W (jak z lodówki) , albo kilka takich szeregowo, po pierwotnej
    stronie trafa może być ?

  • 6. Data: 2009-04-29 17:57:44
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

> [...]
    > pradowy przed trafkiem,
    > moze ktos doradzi czy sa takie gotowe urzadzenia, ew. z czego mozna to

    Żarówka w szereg tak jak ci radzą, ale moc zapewne większa niż 15W.
    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 7. Data: 2009-04-30 05:48:58
    Od: "Michał" <g...@b...pl>

    ogranicznik

    > Żarówka w szereg tak jak ci radzą, ale moc zapewne większa niż 15W.

    Dzieki za pomoc, pokombinuje:)
    pozdrawiam
    michal