  • 11. Data: 2023-10-18 14:54:39
    Temat: Re: opony zimowe
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > Ja kupiłem takie
    > https://www.oponeo.pl/dane-opony/ceat-4seasondrive-2
    15-65-r16-102-v-xl#440554871

    > https://allegro.pl/oferta/2x-opony-caloroczne-215-65
    r16-ceat-4-seasondrive-14306707019

    Jakby ktoś pytał, to jest to "inna" nazwa Pirelli. Pierwsze opony tej
    firmy kupiłem 5 lat temu i już firmy nie zmieniłem. Jeździłem dotąd na
    wielu markach ale żadna nie była tak elastyczna jak ta.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 12. Data: 2023-10-18 15:27:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Oct 2023 14:54:39 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
> [...]
    > firmy kupiłem 5 lat temu i już firmy nie zmieniłem. Jeździłem dotąd na
    > wielu markach ale żadna nie była tak elastyczna jak ta.

    Hm, zwiazki z Pirelli chyba luĹşne
    https://en.wikipedia.org/wiki/CEAT_(company)

    A nawet jesli to jest jakaś licencja, to nie wiadomo na ile dokładnie
    realizowana.

    Przed laty pisałem o oponie Nokian ... bodajze WR.
    W Europie opona zimowa, a w USA ... wielosezonowa.

    Ale czy to była taka sama opona?
    A przeciez musiała tez znosic w USA południowe upały ...

    J.

  • 13. Data: 2023-10-18 16:29:19
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.10.2023 o 15:27, J.F pisze:

    r16-ceat-4-seasondrive-14306707019

    > Hm, zwiazki z Pirelli chyba luźne
    > https://en.wikipedia.org/wiki/CEAT_(company)

    Czytać nie umiesz?

    "W 1980 roku Alberto, syn Virginio, sprzedał Cavi Elettrici e Affini
    Torino firmie inwestycyjnej SOFIT, która następnie zwolniła miejsca
    pracy. Dzięki temu w 1981 roku firma upadła we Włoszech i Pirelli
    zakupiło prawa do nazwy CEAT, które w 1983 roku sprzedało RPG Group .

    W 1982 roku firma została przejęta przez RPG Group, a w 1990 roku firma
    została przemianowana na CEAT. W 1993 roku firma współpracowała z
    Yokohama Rubber Company przy produkcji opon radialnych w ich zakładzie w
    Nashik. W 1999 r. spółka CEAT utworzyła spółkę joint venture o nazwie
    CEAT Kelani z Asia MotorWorks (AMW) i Kelani Tyres w celu produkcji i
    sprzedaży opon CEAT na Sri Lance . w 2006 roku firma CEAT Kelani
    uruchomiła w Kalutara swój pierwszy zakład produkcyjny opon radialnych
    na Sri Lance"

    Jak grzebniesz więcej, to się doczytasz, że osoby/inżynierowie tworzące
    produkcję Pirelli przenieśli się do Ceat.

    Dopiero jak zacząłem na tym jeździć, to zainteresowałem się skąd
    pochodzi Ceat i jaka jest historia tej firmy.

    > A nawet jesli to jest jakaś licencja, to nie wiadomo na ile dokładnie
    > realizowana.

    Pirelli też miałem i były praktycznie takie same jak Ceat ale cena
    oczywiście inna.

    > Przed laty pisałem o oponie Nokian ... bodajze WR.
    > W Europie opona zimowa, a w USA ... wielosezonowa.
    >
    > Ale czy to była taka sama opona?
    > A przeciez musiała tez znosic w USA południowe upały ...

    Na Nokianach zatrzymywałem się w połowie krzyżówki jak popadało. Bardzo
    podobne do Kumho.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 14. Data: 2023-10-18 17:16:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2023 o 12:53 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Wcale, bo nie podali co testowali.
    > Całoroczne nie odstają tak od zimówek, jak tutaj napisali.
    > Stąd wniosek, że testowali nie tą oponę.
    >
    > Pewnie wzieli całoroczną, ale taką bardziej letnią.
    > Np. Michelin Crosslimate.

    co do Crossclimate to mam je na dwóch autach, na swoim takie:
    https://allegro.pl/oferta/4x-michelin-crossclimate-2
    -suv-235-55-r19-105w-13774462953

    a na Sportage bez dopisku SUV na oponie, zwykłe crossclimate 2

    Dają radę, jak wcześniej byłem fanem przekładek 2x w sezonie to teraz
    jestem fanem całorocznych.
    Moje są dodatkowo cichsze od "zwykłych" mimo, że szersze i większe (w
    sportage mam 17").
    Jeszcze się na nich nie "poślizgnąłem" a mają już z 40k zrobione.

    W elektryku ma takie całoroczne:
    https://allegro.pl/oferta/1x-goodyear-195-60r18-96h-
    vector-4seasons-g3-xl-ca-14234194143

    Wydają się trochę głośniejsze niż moje, różnicy na śniegu nie
    stwierdziłem, też bardzo dobre.

    TG

  • 15. Data: 2023-10-18 18:26:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja juz trzecie auto jezdzę na Navigatorach, i sobie chwalę.
    > Nawet w prawdziwie narciarskich warunkach.
    > Raz miałem swietne porównanie, bo sypnęło zdrowo, ale navigatory były
    > prawie nowe. W miare zużywania już nie byłem taki pewny, ale
    > zasadniczo zawsze pod wyciąg podjezdzałem.

    Bo całoroczne w zimę są dobre - powiedziałbym nawet że na nasze zimy
    lepsze niż zimówki. Zresztą jak dużo nie jeździsz to jak dobrych opon
    potrzebujesz żeby stać w korku spowodowanym opadami;)

    Ja się bardziej martwiłem o lato. W sumie niepotrzebnie. Teraz mam
    letnie/zimowe bo uważałem że do mocnego samochodu inaczej nie wypada ale
    następne będą raczej znów całoroczne.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 16. Data: 2023-10-18 19:02:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1du6tlspblhtz$.1lnek6lm60ej4$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Ciekawe na ile rzetelne te wyniki.

    pomyślałem, że ze 100km/h

    Próba polegala na hamowaniu od predkosci poczatkowej,
    wynoszacej 50 km/h. A oto wyniki:

    opona zimowa premium - 51 m
    opona caloroczna premium - 64 m
    opona zimowa budzetowa (spoza Europy) - 82 m
    opona letnia premium - 108 m

    podobno opony bardzo podrożały?

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 17. Data: 2023-10-19 07:28:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-10-2023 o 15:27, J.F pisze:

    > Przed laty pisałem o oponie Nokian ... bodajze WR.
    > W Europie opona zimowa, a w USA ... wielosezonowa.

    Używałem całoroznych Nokianów w dwóch autach.
    Poprzedni model był ok, obecny jest do d... - przypadek ten sam co w
    Navigatorach, po dwóch latach się ślizga w każdych warunkach, bez
    mocnego zużycia.

    Następne kupię bardziej markowe.

  • 18. Data: 2023-10-19 07:33:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-10-2023 o 14:07, J.F pisze:

    > Hm ...
    > -lato u nas jest jakie jest. To ja chyba nie chce opony "premium"
    > ktora sobie na deszczu nie radzi.
    >
    > -choc jak widac, na cieplo sobie radzi.
    >
    > No dobra, letnia opona nie jest na zimę, moze sobie nie radzic,
    > ale dlaczego sobie z zimną wodą nie radzi ?

    Bo jest zimna, a w takim warunkach letnia twardnieje?

    > mokra droga - Crossclimate dobre jak inne.
    > Snieg - moze nie najlepsze, ale tylko troche ustępują.
    > Brak lameli im nie przeszkadza?

    Przeszkadza.
    Zwłaszcza gdyby to porównać z dobrą całoroczną, a nie z badziewnym
    Continentalem.

    > Mowia, mówia, dzieciaki chwytaja, a ja zawsze myslę

    Jaja chyba sobie robisz.
    To co piszesz pokazuje coś dokładnie odwrotnego.

    > To jest tu wplyw mieszanki? Chyba jest, ta Nokia H_costam,
    > to ch* opona, albo na prawdziwe finskie zimy :-)
    > a no tak - ona jest na skandywski snieg :-)

    Ano.
    Nazewnictwo nie ma znaczenia, zimówki też się różnią.

    > Natomiast hamowanie na mokrym ... letnia Conti pokazuje wrecz modelową
    > zalezność od temperatury ... ale o co tu chodzi - guma sie zmienia,

    Zadajesz pytania jak przedszkolak, poważnie.

    > No moze i fachowcy dobierają tak dokładnie mieszanki

    No co Ty?

  • 19. Data: 2023-10-19 07:35:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > sportage mam 17").
    > Jeszcze się na nich nie "poślizgnąłem" a mają już z 40k zrobione.

    Widać śniegu nie widziały jeszcze.
    Nawet na oko nie mogą wtedy za dobrze działać (brak lameli).

> [...]
    vector-4seasons-g3-xl-ca-14234194143

    > Wydają się trochę głośniejsze niż moje, różnicy na śniegu nie

    Tak - to wzorcowa całoroczna, z tych bardziej zimowych.

  • 20. Data: 2023-10-19 14:10:25
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2023 o 07:35 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    -suv-235-55-r19-105w-13774462953

    > Widać śniegu nie widziały jeszcze.
    > Nawet na oko nie mogą wtedy za dobrze działać (brak lameli).

    Ja generalnie nie odśnieżam w tygodniu swojego wjazdu na posesję i dalej
    pod wiatę, kilka razy w tamtym sezonie wjeżdżałem tak, że śnieg zsuwałem
    zderzakiem. To samo z wyjazdem z działki - wyjeżdżałem po świeżym, nocnym
    śniegu powyżej zderzaka, zero poślizgu.

    TG