  • 11. Data: 2018-06-01 20:50:21
    Temat: Re: pod prad
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.06.2018 o 20:18, J.F. pisze:

    > Na niektorych chyba nie ma, bo to sluzby koncesjonariusza.

    To wtedy służby koncesjonariusza.

    > Ale czynnosci sledcze to chyba lepiej, zeby policja i/lub prokurator
    > prowadzili, a nie jakies prywatne sluzby ?

    Ale nikt nie mówi o czynnościach śledczych, tylko o zorganizowaniu
    wycofania samochodów które utknęły na zakmkiętym odcinku
    autostrady/ekspresówki. Do tego nawet służba autostradowa lepiej się
    nadaje od kulsonów, bo lepiej zna lokalny teren.

    Shrek

  • 12. Data: 2018-06-01 21:45:44
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    > https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/głu
    pota-kierowców-nie-zna-granic-oto-co-wyczyniali-na-e
    kspresówce-s12-policja-grozi-im-zatrzymanie-prawa-ja
    zdy-wideo/ar-AAy645I

    > Policja straszy ... ale czy aby na pewno nie zawinila tu najbardziej ?
    >
    > J.

    Policja to powinna błyskawicznie sprowadzić kogoś z kluczami i zdemontować
    kawałek
    barierki rozdzielającej, aby samochody mogły przejechać na właściwą stronę.

  • 13. Data: 2018-06-01 22:05:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 Jun 2018 21:45:44 +0200, Malkoit napisał(a):
> [...]
    > kawałek
    > barierki rozdzielającej, aby samochody mogły przejechać na właściwą stronę.

    To nie takie proste - trzeba sprowadzic ze dwa pojazdy ostrzegajace
    przed zwezeniem, ustawic odpowiednio ... a po co - postoja ludzie ze
    dwie godzinki i pojada dalej - nie warto ruszac d* :-)

    J.

  • 14. Data: 2018-06-02 23:02:10
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-06-01 12:15, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > A ile razy "my tu prowadzimy czynnosci" i przejazdu nie ma.
    > I w * mamy innych jadach, a co tam, najwyzej sobie postoja.

    nie kazdy ma warunki zdrowotne i techniczne zeby czekac w 35 stopniowym
    upale kilka godzin az sie cos zacznie dziac w blizej nieokreslonej
    przyszlosci

    wypowiem sie tylko na temat ktory znam czyli: to co gddkia robi na a4 to
    sie w glowie nie miesci i moim zdaniem ktos powinien za to isc siedziec,
    temat znam z autopsji bo mam cb, zjazd z 2km od domu i niestety zdarza
    mi sie korzystac (chociaz za kazdym razem czuje sie brudny ;)

    jak w normalnym cywilizowanym kraju mozna zaplanowac na autostradzie o
    ktorej non stop trabi sie ze jest przeciazona ruchem malowanie pasow czy
    koszenie pobocza w dni kiedy to oblozenie jest w danym kierunku
    najwieksze? a nagminnie jest to robione w piatek po poludniu w kierunku
    gliwic czy w niedziele wieczorem w kierunku zgorzelca, wielokilometrowe
    kolejki do bramek we wroclawiu to norma, zwezki podczas remontu
    rozumiem, jakos to musza zrobic, ale te okolice powinny byc pod
    szczegolnym nadzorem bo wystraczy dowolne zdarzenie i wszyscy stoja a
    sluzby czy laweta przeciskaja sie tam dlugie kwadranse

    dzis byla taka akcja:
    http://opole.wyborcza.pl/opole/7,35086,23485693,poza
    r-ciezarowki-na-trasie-a4-kleby-czarnego-dymu-nad-au
    tostrada.html

    i stoj sobie czlowieku, wdychaj ten syf i czekaj ok. 3,5 godziny 50
    metrow od takiej ciezarowki, nie wiedzac ile to potrwa... bo gdyby byly
    ofiary to i 6h stania nie jest tu zadnym rekordem jak to bylo niedawno w
    przypadku chlopa ktory stanal na awaryjnym i poszedl przez przeciwny
    kierunek na cpn, jak wracal z banka ropy to tir rozmazal go na 50
    metrach i autostrada stala od 20:30 do 4 rano

    biora ciezka kase i powinni miec egzekwowany przez panstwo (uokik czy
    kogos) obowiazek zapewnienia uslugi na sensownym poziomie a nie "stoj i
    chuj", zaloze sie ze gdyby w przypadku stania powyzej 30 minut kierownik
    rejonu musialby pofatygowac sie osobiscie i rozdawac wode z
    przeprosinami to nagle okazaloby sie ze sa w stanie zapewnic plynnosc
    ruchu badz mozliwosc zjazdu\zawrocenia w kazdych warunkach

  • 15. Data: 2018-06-03 12:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > I w * mamy innych jadach, a co tam, najwyzej sobie postoja.
    >
    > Choc tu o grube pieniadze moze chodzic, to moze i dobrze ze stoimy,

    Policzmy to w ten sposób - ile kosztuje to ze iles tysiecy samochodów
    stoi i czeka...
    Udroznienie przejazdu powinno być priorytetem w takich sytuacjach...
    Przeciez jak oni beda chcieli dokładnie zbadac kto był winien to... mamy
    przykład z czestochowy...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

  • 16. Data: 2018-06-03 21:49:44
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Policzmy to w ten sposób - ile kosztuje to ze iles tysiecy samochodów
    > stoi i czeka...
    A weźmierz odpowiedzialność za taki przejazd?
    Tzn ktoś się w kogoś wpieprzy i zginie.
    1)
    Autostrady były robione z 5+ lat temu.
    Te śruby którymi są poskręcane bariery to nie wszystkie
    ale pare jest skorodowanych z czasem będzie coraz gorzej
    2)
    Zawsze jak coś rozkręcam i skręcam zostają mi jakieś śrubki.
    Kto ma wziąść odpowiedzialność że dana bariera jest dobrze skręcona
    po fakcie
    3)
    Każdy objazd nawet na drodze gminnej musi mieć coś takiego jak
    "projekt tymczasowej organizacji ruchu" taki papier dzieki którmu mogą wszyscy spać
    spokojnie. I jak Ty sobie wyobrażasz to zorganizować
    w kilka godzin na autostradzie gdzie kierowca może zapieprzać
    140km/h zgodnie z prawem.
    Podłożyłbyś się i w razie wypadku chodziłbyś po sądach?
    A skrajnym przypadku płacił komuś rente z własnej kieszeni.

    Autostrada służy do zapieprzania DO PRZODU.
    i tyle

  • 17. Data: 2018-06-03 22:26:17
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-06-03 21:49, Bolko wrote:
    > A weźmierz odpowiedzialność za taki przejazd?
    > Tzn ktoś się w kogoś wpieprzy i zginie.

    od tego jest sluzba drogowa, posiadaja bariery, oznakowanie i inne rzeczy

    to jest zazwyczaj paredziesiat metrow do ogarniecia, problemem jest brak
    woli i procedur a nie brak fizycznych mozliwosci

    > Autostrady były robione z 5+ lat temu.
    > Te śruby którymi są poskręcane bariery to nie wszystkie
    > ale pare jest skorodowanych z czasem będzie coraz gorzej

    wiec tym lepiej je rozkrecic\zerwac i dac nowe

    > Zawsze jak coś rozkręcam i skręcam zostają mi jakieś śrubki.
    > Kto ma wziąść odpowiedzialność że dana bariera jest dobrze skręcona
    > po fakcie

    ej, no bez przesady, wymiana uszkodzonej bariery to ich chleb powszedni,
    za to im placa, przeciez to sie niczym nie rozni od wymiany po kolizji

    > Każdy objazd nawet na drodze gminnej musi mieć coś takiego jak
    > "projekt tymczasowej organizacji ruchu" taki papier dzieki którmu mogą wszyscy spać
    spokojnie. I jak Ty sobie wyobrażasz to zorganizować

    mniej papierowych dupochronow a wiecej doswiadczonych ludzi ktorzy
    zrobia to co najlepsze w danej sytuacji

> [...]
    > A skrajnym przypadku płacił komuś rente z własnej kieszeni.
    >
    > Autostrada służy do zapieprzania DO PRZODU.

    z glowa to raz
    dwa - jeszcze 20 lat temu temat byl trudny, dzis w dobie ledow i li-po
    mozna kierowcow poinformowac latwo, tanio i bezprzewodowo ustawiajac
    stosowne znaki z dowolnym wyprzedzeniem

    nie mowimy tu koniecznie o wpuszczaniu ruchu na drugi pas i objezdzie
    zdarzenia, ale o sensownej procedurze umozliwiajacej zjazd z
    zablokowanej autostrady tym ktorzy sa miedzy miejscem zdarzenia a
    ostatnim zjazdem

    no chyba ze to niewykonalne u nas

  • 18. Data: 2018-06-04 08:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

> [...]
    > A skrajnym przypadku płacił komuś rente z własnej kieszeni.
    >
    > Autostrada służy do zapieprzania DO PRZODU.

    Hmm, czyzbys był jakims urzednikiem, ze kazda, nawet najprostrza sprawe
    potrafisz skomplikować, pokazac 500 przeszkód ale rozwiazan ani krzty?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 19. Data: 2018-06-04 09:36:52
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-03 o 21:49, Bolko pisze:

> [...]
    > Te śruby którymi są poskręcane bariery to nie wszystkie
    > ale pare jest skorodowanych z czasem będzie coraz gorzej

    I nie przewidzieli?
    To zakaz pobierania opłat do puki nie doprowadzą barierek
    do stanu używalności.

    > 2)
    > Zawsze jak coś rozkręcam i skręcam zostają mi jakieś śrubki.
    > Kto ma wziąść odpowiedzialność że dana bariera jest dobrze skręcona
    > po fakcie

    Nie rozkręcaj, zostaw to takim którzy wiedza jak potem skręcić.

> [...]
    > Podłożyłbyś się i w razie wypadku chodziłbyś po sądach?
    > A skrajnym przypadku płacił komuś rente z własnej kieszeni.

    ALe nie piszemy o objeździe tylko o wycofaniu korka.

    > Autostrada służy do zapieprzania DO PRZODU.
    > i tyle

    Dla debili i innych zapierdalaczy.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2018-06-04 10:12:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >I nie przewidzieli?
    >To zakaz pobierania opłat do puki nie doprowadzą barierek
    >do stanu używalności.

    W rozporzadzeniu o autostradach platnych nie ma wymogu rozkrecalnych
    barierek :-)

    Napisac do ministra po "autostrady+" ? :-)

    >ALe nie piszemy o objeździe tylko o wycofaniu korka.

    Piszemy o przejechaniu na druga strone autostrady, gdzie jednak mozna
    jechac 140, a niektorzy jada szybciej.

    J.