  • 1. Data: 2009-06-24 10:48:57
    Temat: podkręcanie phenoma ii 940
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Cześć,

    Ustawiłem dla phenoma ii 940 vcore +0,075 i potem zmieniłem na
    automatyczny vcore (1,35), a CPU-Z cały czas pokazuje 1,45 (a nie
    1,425). W międzyczasie zainstalowałem i zaraz odinstalowałem AMD
    overdrive. Dlaczego w BIOS-ie jest ustawiony v-core standardowy 1,35, a
    CPU-Z pokazuje 1,45? Komp chodzi stabilnie na 3,4 Ghz (mnożnik 17), ale
    temperatura w idle jest do 54 stopni, a w stresie nawet ponad 70.
    Temperatura w obudowie 36 w idle i ponad 40 w grach. Automatyczne
    zmniejszanie napięcia i taktowania procesora w idle nie działa, gdy jest
    on podkręcony. Gdy nie jest podkręcony temperatura w idle to około 37
    stopni (sam sobie zmniejsza taktowanie i napięcie). Płyta to Gigabyte
    GA-MA770-DS3 z najnowszym biosem.

    Będę ogromnie wdzięczny za wskazówki i sugestie,

    Pozdrawiam,
    Leszek

  • 2. Data: 2009-06-24 11:31:49
    Temat: Re: podkręcanie phenoma ii 940
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Leszek pisze:
> [...]
    > on podkręcony. Gdy nie jest podkręcony temperatura w idle to około 37
    > stopni (sam sobie zmniejsza taktowanie i napięcie). Płyta to Gigabyte

    CPU-Z czesto podaje bledny Vcore.

  • 3. Data: 2009-06-29 18:44:28
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Grzegorz Prędki pisze:

    > CPU-Z czesto podaje bledny Vcore.

    a w BIOS-ie PC Health Status też podaje napięcie 1,45 v. , mimo że od
    paru dni nie mam zmienionego standardowego napięcia 1,35 v.,

    temperatura rdzeni przy obciążeniu wszystkich czterech mocno przekracza
    80 stopni po godzinie testu, a płytki procesora 70 stopni