  • 1. Data: 2009-06-24 10:10:31
    Temat: MEDIA CENTRE - budowa od podstaw - jakie podzespoly
    Od: payol <p...@g...com>

    Witam.
    Zamierzam zbudowac komputer ze szczegolnym nastawieniem na media. Moze
    ogolne zalozenia:
    bedzie bazowal na jednym z windows media centre - prawdopodobnie na
    windows 7 sluzyc do:
    - ogladanie filmow z dysk ( avi, divx ale i rowniez 720hd)
    - ogladanie filmow z plyt blue ray i dvd
    - tv ale raczej nagrywanie ( mieszkam w angli wiec wrzuce do niego
    karte freeview)
    - gry raczej odpadaja... no moze stare medal of honor, ale to nie ma
    wymagan :)
    - internetowe radio
    - youtube i podobne
    - i dodatkowo przegladanie stron na tv.

    calosc bedzie podlaczona do 32 calowego hd ready telewizora, i zestawu
    glosnikow (5+1)
    - znalazlem juz sympatyczna obudowe: http://www.ebuyer.com/product/135498
    i teraz co dalej, kilka pytan:
    - czy pod w/w wymagania wystarczy jakas plyta z zespolona karta
    graficzna z hdmi? jezeli tak czy ktos moze polecic jakas plyte glowna
    z dobra grafika + hdmi + dobry dzwiek - takie rozwiaznie bylo by dla
    mnei najlepsze
    - jak mocny zasilacz?
    - procesor? jaki zeby to chodzilo bez problemow
    - ram wydaje mi sie ze 4gb wystarczy?
    - pilot....czy zna ktos takie ktore dobrze dzialaja z media centre?
    - klawiatura wifi z kulka czy czyms takim chodzi mi o wbudowana myszke
    kulkowa w klawiature... slyszalem o takich wynalazkach dla media
    centre.

    oczywiscie najbardzie poszukuje rady odnosnie procesora i plyty
    glownej + grafika.

    z gory dzieki za pomoc
    Peace
    Payol

  • 2. Data: 2009-06-24 10:43:43
    Od: games <g...@g...home.pl>

    payol pisze:
> [...]
    > centre.
    >
    > oczywiscie najbardzie poszukuje rady odnosnie procesora i plyty

    Osobiscie polecam Dreamboxa 800 lub 8000 jesli cie stac. Podstawowa
    zaleta to duzo mniejsze wymiary niz media piec i duzo mniej wydzielanego
    ciepla (chyba ze masz zamiar ogrzewac dom).

    Osobiscie Uzywam Dm7000 do DVB-S + nagrywanie filmow a Mpeg4 + gry to
    PS3 z blueRayem+ media serwer na PCie.

  • 3. Data: 2009-06-24 12:04:49
    Od: reles <k...@n...pl>

    Na twoim miejscu chciałbym coś cichego, zimnego i mało prądożernego.
    Nie napisałeś ile chcesz przeznaczyć na to kasy, to utrudnia sprawę.

    Moja propozycja jest taka:

    CPU: Athlon 64 X2 5050e 45W

    MB: Gigabyte MA78GM-US2H
    http://www.gigabyte.pl/products/mb/specs/ga-ma78gm-u
    s2h_10.html
    Zintegrowana grafika (Radeon HD3200) i dźwięk będą wystarczające.

    PSU: Markowe 450W z dużym wentylatorem (np. Tacens Valeo Smart 480)

    HDD Samsung f2 5200rpm - cichy, wydajnościowo tylko minimalnie ustępuje
    dyskom 7200.

    4GB ram spokojnie wystarczy

    Nie wiem jak wyglada sprawa chłodzenia w obudowie którą wybrałeś ale
    dobrze byłoby wcisnąć do niej jakiś porządny radiator na cpu z 12 cm
    wentylatorem. Do tego przynajmniej jeden went. 12 cm, wolnoobrotowy
    (wciągający), a najlepiej dwa, wciągający i wyciągający. Na przykład
    Scythe Slip Stream 120 mm 800 rpm.

  • 4. Data: 2009-06-24 12:50:20
    Od: payol <p...@g...com>

    > CPU: Athlon 64 X2 5050e 45W
    >
    > MB: Gigabyte MA78GM-US2Hhttp://www.gigabyte.pl/products/mb/specs/
    ga-ma78gm-us2h_10.html
    > Zintegrowana grafika (Radeon HD3200) i dźwięk będą wystarczające.

    No super :) tak sie sklada, ze ta plyte mam u siebie w stacjonarnym
    kompie :) wiec mogl bym podmianke zrobic, bo z tego co widze w
    angielskich sklepach juz jej nie ma. Powiedz mi prosze jak mozesz jaka
    pamiec do niej dobrac, bo mialem spore problemy, plyta nie czytala mi
    jednej kosci 2gb, gdy wsadzilem 2, komp widzial tylko jedna. Pamiec
    jaka mam to: corsair 2gb ddr2 800mhz/pc-6400 xms2

    > PSU: Markowe 450W z dużym wentylatorem (np. Tacens Valeo Smart 480)
    > HDD Samsung f2 5200rpm - cichy, wydajnościowo tylko minimalnie ustępuje
    > dyskom 7200.

    hdd juz mam a wlasciwie kilka do wyboru wiec wloze zapewne 1,5TB
    seagate albo WD

    > 4GB ram spokojnie wystarczy
    no wlasnie jaki ram do tej plyty :)

> [...]
    > wentylatorem. Do tego przynajmniej jeden went. 12 cm, wolnoobrotowy
    > (wciągający), a najlepiej dwa, wciągający i wyciągający. Na przykład

    no tu duzego pola manewru nie bede mial, obudowa jest mala, ale na
    zdjeciach widac 2 wiatraczki z tylu. Nie wiem jakie to ma znaczenie,
    ale zakladam, ze komp bedzie pracowal nie wiecej niz 3 - 4 godziny
    dziennie.

    Peace
    Payol

  • 5. Data: 2009-06-24 13:01:42
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Uzytkownik "payol" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    > centre.
    >
    > oczywiscie najbardzie poszukuje rady odnosnie procesora i plyty

    Polecam plyte ITX z integrowanym 2-rdzeniowym Atomem i dobra grafika (NVIDIA
    ION). Ma wbudowany zasilacz, wiec podlacza sie ja tak jak laptopa - zaleta
    to bloga cisza. Plyta oszczedna w prad, bez problemu radzi sobie z filmami
    full hd. Windows 7 na tym sprzecie smiga. Pomyslana wlasnie do zasosowan
    media center.

    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Nowe_plyty_mini-
    ITX_oparte_o_ION_-_IONITX-B-E_i_IONITX-A-BCEU-19363.
    html
    http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid
    =MB-003-ZT

    Druga opcja, to gotowy komputer, który bazuje na podobnych podzespolach, co
    powyzsza plyta - bez problemu dostaniesz w Angli:
    http://www.amazon.co.uk/Acer-Desktop-Wireless-Gamepa
    d-Premium/dp/B00292BR1S/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=electro
    nics&qid=1245848123&sr=1-3

    Ja bym szedl raczej w tym kierunku.

    Pozdrawiam.

    M.

  • 6. Data: 2009-06-24 13:37:36
    Od: reles <k...@n...pl>

    payol pisze:

> [...]
    > jednej kosci 2gb, gdy wsadzilem 2, komp widzial tylko jedna. Pamiec
    > jaka mam to: corsair 2gb ddr2 800mhz/pc-6400 xms2

    Pod linkiem, który podałem masz pdf z oficjalnie wspieranymi pamięciami.
    Chociaż te Corsairy - jeśli sprawne - powinny działać, upewnij się
    najpierw czy płyta jest w porządku, zanim kupisz nowe.

    BTW. To nie musi być dokładnie ta płyta ;) coś nowego tego typu na pewno
    jeszcze można kupić.

  • 7. Data: 2009-06-24 13:50:33
    Od: payol <p...@g...com>

> [...]
    > full hd. Windows 7 na tym sprzecie smiga. Pomyslana wlasnie do zasosowan

    wow - to mnie bardzo zainteresowalo :) wyglada bardzo ciekawie....
    zastanawiam sie.... czyli w zestawie z plyta jest od razu kabel
    zailajacy.. tak to mam rozumiec? dodatkowo do szczescia pozostaje
    tylko dokupic ram, obudowe i dysk....:)

    dzieki za info
    Peace
    Payol

  • 8. Data: 2009-06-24 14:25:37
    Od: games <g...@g...home.pl>

    payol pisze:

> [...]
    > zastanawiam sie.... czyli w zestawie z plyta jest od razu kabel
    > zailajacy.. tak to mam rozumiec? dodatkowo do szczescia pozostaje

    Chlopie zamiast rzezbic w gownie kup sprzet ktory jest stworzony do
    telewizji ze sprzetowym dekoderem nie jakies tak kadlubki o wielkosci
    slonia i poborze mocy 400W. Sam zasilacz jest wiekszy niz Dreambox 800

    Zastanow sie dobrze Windows i Pecet sa Ok ale do gry w pasjansa nie do
    dekodowania strumieni Mpeg2, mpeg4 Do dreamboxa podlaczasz zewnetrzny
    naped Blueray po USB i masz wszystko co chcesz a nawet gry bujaja i
    linuxa mozna zapuscic.

    Wentylatora nie wymaga bo pobor mocy to max 60W a naped Blueray z
    obuidowa zewnetrzna bedzie wiekszy niz sam Dm i to jest jedyna wada .

    http://laki.dvhk.pl/warsztat/dm800hd.htm

  • 9. Data: 2009-06-24 14:31:34
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Uzytkownik "payol" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

> [...]
    > zastanawiam sie.... czyli w zestawie z plyta jest od razu kabel
    > zailajacy.. tak to mam rozumiec? dodatkowo do szczescia pozostaje

    W zestawie jest wszystko. Zewnetrzny zasilacz równiez.

    Polecam dysk 2.5 cala z obrotami 5400 ze wzgledu na cisze i
    energoszczednosc - szybkosc dysku w media center nie jest jakos super wazna.
    W zaleznosci od posiadanej gotówki mozesz zakupic dysk SSD, aby miec 100%
    cisze, ale to juz przerost formy przy obecnych cenach.

    Ram dokupisz DDR2, który jest bardzo tani - nie musi byc szybki.

    Obudowa to wazna rzecz, niestety musi byc ladna i dobrej jakosci. Dlaczego
    niestety? Bo takie sa dosc drogie. Ponizej kilka ladnych obudów, nie jest
    tego za wiele na rynku:
    http://kilokat7.wordpress.com/2008/09/05/htpc-cases-
    the-good-bad-ugly/

    Sam bede skladal podobna maszyne dokladnie z plyta Zotac ION i ponizsza
    obudowa:
    http://www.quietpc.com/gb-en-gbp/products/htpccases/
    hfx-minimetal-caseonly
    Obudowa ta jest przystosowana do pasywnego chlodzenia tego co w srodku -
    wazna sprawa przy budowaniu cichego zestawu.

    Pozdrawiam.

    M.

  • 10. Data: 2009-06-24 14:42:23
    Od: payol <p...@g...com>

> [...]
    >
    > Wentylatora nie wymaga bo pobor mocy to max 60W a naped Blueray z
    > obuidowa zewnetrzna bedzie wiekszy niz sam Dm i to jest jedyna wada .

    kolega z innej bajki jest. To bym nie pytal o rozwiazania sprzetowe
    tylko kupil gotowca zwanego dboxem :)
    Ja potrzebuje czegos na windzie, - windows media player.
    Przerabialem juz mase urzadzen: poczawszy od emprexa, przez iomege,
    chinskie male i duze playery konczac na kilku wersjach Emteca oraz
    przerobce starego xboxa na media centre. W kazdym mi czegos brakuje,
    wiec prosze jezeli pisze o media centre to chodzi mi o komputer ktory
    bedzie pracowal na windzie, sluzacy do ogladania filmow ale takze na
    szybko przegladniecia stron www czy sprawdzenia poczty! - w tym
    temacie jestem juz okreslony i nie zamierzam wracac do sprawdzania
    kolejnych urzadzen ktore beda fajne ale nie beda spelniac moich
    wymagan. Nie chce sie bawic w linuxa, niechce dodawac dodatkowych
    urzadzen.... to tyle woli wyjasnienia :)

    peace
    Payol