  • 1. Data: 2010-11-07 08:29:46
    Temat: podręcznik do assemblera
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    Witam

    Czy można znaleźć na rynku jakiś podręcznik do assemblera, coś
    jakością
    dorównujące "Procesory Pentium" Michale Schmitt, albo "Turbo
    Assembler
    Biblia Użytkownika", ale uzupełnione o najnowsze procesory, ba, może
    nawet o
    najnowsze karty grafiki?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-11-07 09:56:51
    Temat: Re: podręcznik do assemblera
    Od: "Bogdan (bogdro)" <b...@p...gazeta.pl>

    W dniu 07.11.2010 09:29, Mariusz Marszałkowski pisze:
> [...]
    > Assembler
    > Biblia Użytkownika", ale uzupełnione o najnowsze procesory, ba, może

    W wydaniu papierowym widziałem kiedyś "Art of assembler" ("Sztuka
    asemblera" czy jakoś tak, po polsku) Randalla Hyde'a. Jeśli chodzi o
    technologie, to wersja "32-bitowa" przedstawia MMX, a i pewnie SSE.
    Oczywiście, nie opisze wszystkich najnowszych instrukcji z najnowszych
    procesorów, ale da przynajmniej pogląd na te technologie, których w
    Turbo Assemblerze na pewno nie ma. Książka jest też w wersji
    elektronicznej, za darmo, na stronie http://webster.cs.ucr.edu/.
    W wersji elektronicznej jest "Programming from the ground up" (choć
    używa innej składni niż większość), "PC asm"
    (http://www.drpaulcarter.com/pcasm/) oraz różne kursy:
    - http://members.tripod.com/protected_mode/
    - http://www.xs4all.nl/~smit/asm01001.htm
    - http://atrevida.comprenica.com/
    - http://www.republika.pl/skowi_magik/ (PL)
    - http://www.pieciuk.terramail.pl/assembler.htm (PL)
    - http://www.asembler.host.sk/ (PL)
    - http://www.shitsoft.net/programowanie/asm/index2.htm (PL)
    - http://www.komputery-internet.net/asembler/
    - http://rudy.mif.pg.gda.pl/~bogdro (PL, chwilowo nieczynny)

    Co do kart grafiki, nie znam nic.

    --
    Pozdrawiam/Regards - Bogdan (GNU/Linux & FreeDOS)
    Kurs asemblera x86 (DOS, GNU/Linux):http://rudy.mif.pg.gda.pl/~bogdro

  • 3. Data: 2010-11-07 09:58:26
    Od: bobas <b...@o...pl>

    Nie wiem jak teraz, ale dawniej najlepszą książką do asemblera była
    "Asembler nie tylko dla orłów" Grzegorz Michałek. Ma ona tylko 170
    stron, super podział materiału i naprawdę wszystko co trzeba by nieźle
    opanować asembler (łącznie z koprocesorem, pamięcią XMS i współpracą
    Asemlbera z C i Pascal). Ją jedną sobie zostawiłem z książek o
    asemblerze. Problemem może być to że dotyczy ona Turbo Assemblera (firmy
    Borland) pod DOS.

  • 4. Data: 2010-11-07 10:36:23
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    On Sun, 7 Nov 2010 01:29:46 -0700 (PDT) Mariusz Marszałkowski
    <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > jakością dorównujące "Procesory Pentium" Michale Schmitt, albo
    > "Turbo Assembler Biblia Użytkownika", ale uzupełnione o najnowsze

    Nie ma, nie było i już nie będzie. :) Trzeba czytać podręczniki
    producentów, szczególnie te dotyczące optymalizacji. Jeszcze
    podręcznik online Agnera Foga[1].

    > ba, może nawet o najnowsze karty grafiki?

    Podręcznik do CUDA[2], NVidia wydała też online swoje GPU Gems[3].

    w.

    [1] http://www.agner.org/optimize/
    [2] http://developer.nvidia.com/object/cuda_3_2_toolkit_
    rc.html
    [3] http://developer.nvidia.com/object/gpu_gems_home.htm

  • 5. Data: 2010-11-08 06:04:48
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Sun, 07 Nov 2010 10:56:51 +0100, "Bogdan (bogdro)"
    <b...@p...gazeta.pl> wrote:

    > W wydaniu papierowym widziałem kiedy? "Art of assembler" ("Sztuka
    >asemblera" czy jako? tak, po polsku) Randalla Hyde'a.

    Widziales okladke, czy ksiazke? Bo wbrew tytulowi to nie jest tak
    naprawde ksiazka o asemblerze, tylko HLA -- super-asemblerze autorstwa
    R.Hyde'a.

    Co do ksiazek o asm, to tez z checia bym sie dowiedzial o nowych
    dobrych pozycjach, ale watpie ze takowe sa bo nawet Amazon nie
    pokazuje nic nowego.
    Ostatnie dobre sa z 2005 roku (jakie znam).

    milego dnia, hej
    --
    Moja wyprzedaz wszystkiego: ksiazki, plyty, filmy.
    http://www.garaz.pol.pl/

  • 6. Data: 2010-11-08 08:53:05
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    > Witam
    >
    > Czy można znaleźć na rynku jakiś podręcznik do assemblera, coś
    > jakością
    > dorównujące "Procesory Pentium" Michale Schmitt

    mam tą książkę (taka z żółtym słowem PROCESORY i czerwonym PENTIUM
    (o.ile.d.pamiet.)) i potwierdzam że jest świetna; co do materiałow to mz
    ciagle jest tego chyba sporo w necie ale teraz asm stał się chyba
    wiedzą bardziej niszową i specjalistyczną - sam nie zajmuje sie nim
    bo mam inne tematy ale powazam jak najbardziej;; pamietammialem kiedyś
    linki do ciekawych rzeczy ale pogubilem pamietam tylko stronkę
    "ARTeam" mozesz zobaczyc - troche ostatnio poduczylem sie tez o PE
    (i są to ciekawe rzeczy o tym jakie masz sekcje z danymi i jak
    osadzone w execach, np z danymi debbuggera itd - cenna konkretna
    wiedza ale zajeloby mi co najmniej pare miesiecy nauki (wyszkolic sie
    jako tako w tej domenie asma) a teraz raczej zajmuje sie powolutku
    grami i openglem)

  • 7. Data: 2010-11-08 17:36:25
    Temat: Re: podr?cznik do assemblera
    Od: "Bogdan (bogdro)" <b...@p...gazeta.pl>

    W dniu 08.11.2010 07:04, Maciej Pilichowski pisze:

    > Widziales okladke, czy ksiazke? Bo wbrew tytulowi to nie jest tak
    > naprawde ksiazka o asemblerze, tylko HLA -- super-asemblerze autorstwa
    > R.Hyde'a.

    To prawda. Miałem o tym napisać, ale widocznie zapomniałem. Książka
    jest co prawda skupiona na jednym narzędziu, właśnie HLA, które nie
    jest zgodne w składni z większością popularnych
    kompilatorów/asemblerów, ale algorytmów nauczyć się z niej można.
    Wystarczy odwrócić parametry komend, tak jakby uczyło się bodajże z
    "Programming from the ground up", opartej na składni AT&T.
    Co do książki - nie pamiętam, to było dawno. Chyba przejrzałem po
    łebkach. U siebie mam wersję elektroniczną, więc tamtej nie musiałem
    studiować, bo wiem jak to wygląda.

  • 8. Data: 2010-11-12 21:07:42
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Maciej Pilichowski" napisał:

    > Widziales okladke, czy ksiazke? Bo wbrew tytulowi to nie jest tak
    > naprawde ksiazka o asemblerze, tylko HLA -- super-asemblerze autorstwa
    > R.Hyde'a.

    I na dodatek pisana chyba po solidnej dawce czegoś oszałamiającego, bo żadna
    z opisanych tam procedur nie działa. Spędziłem kiedyć ładnych parę dzni na
    walce z tymi procedurami i nic nie dało się zrobić. Próbowałem nawet
    kontaktu z autorem, ale bez odzewu.

    Remek

  • 9. Data: 2010-11-12 21:15:36
    Od: yesma <y...@f...pl>

    Remek pisze:

> [...]
    > z opisanych tam procedur nie działa. Spędziłem kiedyć ładnych parę dzni na
    > walce z tymi procedurami i nic nie dało się zrobić. Próbowałem nawet

    podałbyś jakiś przykład procki ?, chciałbym sprawdzić.

    --
    Pozdrawiam - Grzechu
    Linux x86_64

  • 10. Data: 2010-11-12 23:42:58
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 8 Lis, 18:36, "Bogdan (bogdro)" <b...@p...gazeta.pl> wrote:
    > kompilatorów/asemblerów, ale algorytmów nauczyć się z niej można.
    W jakim sensie można się z niej uczyć algorytmów?