  • 1. Data: 2023-09-11 19:17:34
    Temat: podroz elektrykiem do UK
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Zmywak wrócił do domu

    https://www.youtube.com/watch?v=KFC9tyGeYag

    pare cytatów
    -"podziemny garaz z wlasnym gniazkiem - to jest klasa.
    mega fajna sprawa ... co, moc 1kW ???
    jak mowi obrazony posiadacz elektryka: phi, jade sobie poszukać
    lepszego gniazdka"

    czyzby ktos przeliczył wspólczynniki tak jak my?
    ale to tylko 4A, cos tu za mało ..

    -"coraz bardziej widac, ze kierowcy elektrykow w GB sa strzyżeni jak
    owce, swiatowe ceny energii spadają, a ceny na ładowarkach rosną.
    Tutejszemu społeczenstwu wmwisz dowolny powód, chocby taki, ze ceny
    rosną nie przez chęć zysku korporacji, ale przez drogi surowiec.
    Cóż, jesli stworzylismy spoleczenstwo, ktore zarabia na kryzysach, to
    nie spodziewałbym sie, ze kryzysy kiedykolwiek sie skonczą"

    -"Lekko zasugerowałbym, aby na każdej stacji paliwowej były też
    ładowarki. Ale widziałem wywiad w TV, z ktorego dowiedziałem ze to
    bardzo zły pomysł, bo statystycznego kierowce elekryka dusi smród
    benzyny".

    -"przysyłacie mi mnóstwo życzliwych wiadomosci na FB, np kalendarz
    Tesli - 12 miesięcy i na każdym Tesla pali sie inaczej.
    Albo "zemsta ekologii" - na samochod elektryczny przewraca sie drzewo"

    -"kto by pomyslał, ze gdybym kiedys nie siedział do późna w internecie
    i przypadkiem nie zamówil karty shell, dzisiaj nie wiedział bym nawet
    jak zatankować"

    -"zebym ja się cieszył w faktu, ze do Belgii dotarłem w mniej niz
    24h".

    -pierwsze ladowanie - Poznan, Greenway ... 73kW, 40kWh/42 min.
    karty bankowe ... tymczasowo niedostępne :-)

    -drugie ładowanie, Niemcy 73kW. Za ładowarką faktycznie czlowiek
    faktyczne trudno nadąża ... bo musi piechotą do McDonalda kawałek isc.
    Rowery/hulajnogi/elektryczne to dobry pomysl w bagazniku :-)

    -tu duzy hardcore - bo zamiast sie decydowac na nastepną Ionity za
    180km, zdecydował sie na kolejną, za 365km.
    A przeciez dobrze wie, ze zawsze trzeba miec 100km rezerwy aby
    dojechac do kolejnej ładowarki :-)

    -gdzies za Hanoverem ... na 4 ładowarki Ionity dziala ... jedna.
    Ale jedna wystarczy ... na szczescie kolejki nie było.

    -ładowarka nawet szybka, 350kW, ale kia niro chyba tylko te 73kW
    potrafi. Lepszym autem, z przystankami co 200km, ale na 10 minut ..
    nie, szkoda baterii, lepiej wolniej :-P

    -internetu brak? Chyba nie, bo zasieg sieci jest. Pewnie jakis ptoblem
    z BT ... ale lepiej nie eksperymentować juz z apkami itp:-)

    -4-ta ladowarka w Essen, 50kWh w 75 minut ... ale udało sie przespac,
    doładowac do 95% ... wiec długi odcinek zaplanowany.

    -5-ta w dunkierce, 6-ta juz w Anglii.

    Na LPG byłoby podobnie ... a nie, do tunelu nie wpuszczają :-)

    podsumowanie

    -droga door-to-door, Iława-Boston 27h.
    Znacznie krócej niz poprzednio, bo magiczna karta Shell zadziałała
    bez pudła.
    To chyba nie tak długo, biorąc pod uwage tunel, konieczną rezerwe
    czasu, posiłki, toalety,

    - czas jazdy 21h, 1113 mil= 1781km, jesli dobrze licze.
    srednia 85km/h ... co on - oszczednie za tirami jechal, czy czasami
    trzeba było poza autostradą, w dodatku powoli, wypatrując ładowarki,
    bo pochowane?
    google sugeruje 1443km/15:16 plus 315km/3:28, razem prawie 19h.

    -5:35 czasu ładowania. Jak sam mówi ... wyszło tyle, bo nie zawsze
    budzik dawał radę dobudzic. Spalinowym tez by spał. Ale moze w
    pociągu.
    Co prawda jakbym miał pociag 6:24 rano, to bym tez rano zaplanował
    wyjazd, i mial szanse dojechac pod tunel około 24:00 ... i no znowu to
    spanie w samochodzie :-) I wyszłoby tyle samo czasu :-)
    A jakby wyjazd sie opóżnił, jak zwykle ... to pewnie trzeba by sie
    zdrzemnąc .. i

    -srednie zuzycie 15kWh/100km ... moze jednak oszczednie za tirem?
    -zuzyto prądu 290kWh ... cos tu sie lekko nie zgadza, bo wychodzi
    16.3kWh/100km.
    -koszt prądu 167 funtów ... najlepszy jeden z komentarzy ... samolotem
    taniej i szybciej :-)

    J.

  • 2. Data: 2023-09-11 19:23:39
    Temat: Re: podroz elektrykiem do UK
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 11 Sep 2023 19:17:34 +0200, użytkownik J.F napisał:
    [-]
    > -koszt prądu 167 funtów ... najlepszy jeden z komentarzy ... samolotem
    > taniej i szybciej

    A tak właściwie to co chciałeś powiedzieć? :)

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2023-09-11 22:30:53
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.09.2023 o 19:23, Jacek pisze:
    > W dniu Mon, 11 Sep 2023 19:17:34 +0200, użytkownik J.F napisał:
    > [-]
    >
    > A tak właściwie to co chciałeś powiedzieć? :)

    Że nie stać go na elektryka i zazdrości ;-)

  • 4. Data: 2023-09-11 23:07:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.09.2023 o 19:17, J.F pisze:

> [...]
    > ładowarki. Ale widziałem wywiad w TV, z ktorego dowiedziałem ze to
    > bardzo zły pomysł, bo statystycznego kierowce elekryka dusi smród

    LOL. Ciekawe co na to nasi fanatycy prądków - w całym mieście im wali to
    na stacji nie zdzierżą;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2023-09-11 23:48:01
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > lepszego gniazdka"
    >
    > czyzby ktos przeliczył wspólczynniki tak jak my?

    A jakie współczynniki "wy" przeliczyliście?

    To jest tyle ile ładuje Twizy w noc do pełna.

> [...]
    > Cóż, jesli stworzylismy spoleczenstwo, ktore zarabia na kryzysach, to
    > nie spodziewałbym sie, ze kryzysy kiedykolwiek sie skonczą"

    Orwell i tyle.

> [...]
    > ładowarki. Ale widziałem wywiad w TV, z ktorego dowiedziałem ze to
    > bardzo zły pomysł, bo statystycznego kierowce elekryka dusi smród

    A przyznasz się przed sobą, że jeździsz smrodem? Więc może to ma sens.

    > -"przysyłacie mi mnóstwo życzliwych wiadomosci na FB, np kalendarz
    > Tesli - 12 miesięcy i na każdym Tesla pali sie inaczej.
    > Albo "zemsta ekologii" - na samochod elektryczny przewraca sie drzewo"

    :-)

    > -"kto by pomyslał, ze gdybym kiedys nie siedział do późna w internecie
    > i przypadkiem nie zamówil karty shell, dzisiaj nie wiedział bym nawet
    > jak zatankować"

    Ale widzisz, tą jedną kartą obleciał wszystkie ładowarki.

    > -"zebym ja się cieszył w faktu, ze do Belgii dotarłem w mniej niz
    > 24h".
    >

    > -pierwsze ladowanie - Poznan, Greenway ... 73kW, 40kWh/42 min.
    > karty bankowe ... tymczasowo niedostępne :-)

    Widzisz, jesteś zwykłym ludzikiem, który raz w roku jedzie na wakacje
    nad morze i ... potrzebujesz 42 minut (zamiast np 15).

    > -drugie ładowanie, Niemcy 73kW. Za ładowarką faktycznie czlowiek
    > faktyczne trudno nadąża ... bo musi piechotą do McDonalda kawałek isc.
    > Rowery/hulajnogi/elektryczne to dobry pomysl w bagazniku :-)

    Jeśli jesteś zwykłym ludzikiem, jak wyżej, ... a tu gość robi wyprawę
    jakbym ja Twizy Polskę chciał przejechać.

    > -tu duzy hardcore - bo zamiast sie decydowac na nastepną Ionity za
    > 180km, zdecydował sie na kolejną, za 365km.
    > A przeciez dobrze wie, ze zawsze trzeba miec 100km rezerwy aby
    > dojechac do kolejnej ładowarki :-)

    I żeby taką rezerwę zrobić wystarczy wolniej jechać. W smrodzie nie
    liczysz się ze zużyciem energii więc pozostaje to poza zasięgiem twojej
    makówki.

    > -gdzies za Hanoverem ... na 4 ładowarki Ionity dziala ... jedna.
    > Ale jedna wystarczy ... na szczescie kolejki nie było.

    Mówiłem, oblegane są ładowarki darmowe a na płatnych pustawo.

    > -ładowarka nawet szybka, 350kW, ale kia niro chyba tylko te 73kW
    > potrafi. Lepszym autem, z przystankami co 200km, ale na 10 minut ..
    > nie, szkoda baterii, lepiej wolniej :-P

    Że też tobie szkoda a nie właścicielom.

> [...]
    >
    > -5-ta w dunkierce, 6-ta juz w Anglii.
    >
    > Na LPG byłoby podobnie ... a nie, do tunelu nie wpuszczają :-)

    Elektryki przestaną być promowane, ale sens nadal będą miały.

> [...]
    > zdrzemnąc .. i
    >
    > -srednie zuzycie 15kWh/100km ... moze jednak oszczednie za tirem?

    Tak, jak większość kierowców.

    > -zuzyto prądu 290kWh ... cos tu sie lekko nie zgadza, bo wychodzi
    > 16.3kWh/100km.
    > -koszt prądu 167 funtów ... najlepszy jeden z komentarzy ... samolotem
    > taniej i szybciej :-)

    No niesamowite rzeczy odrywasz, że komunikacja zbiorowa jest tańsza i
    szybsza ... o ile mieszka się na dworcu/lotnisku. Kiedy trzeba z tego
    dworca/lotniska gdzieś jeszcze dojechać to jest albo droższa albo
    wolniejsza.

  • 6. Data: 2023-09-11 23:51:00
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.09.2023 o 23:07, Shrek pisze:

    > LOL. Ciekawe co na to nasi fanatycy prądków - w całym mieście im wali to
    > na stacji nie zdzierżą;)

    Właścicielom smrodów trzeba przepisu by wyłączyli silnik na parkingu.

  • 7. Data: 2023-09-12 07:22:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-09-2023 o 19:23, Jacek pisze:
    > W dniu Mon, 11 Sep 2023 19:17:34 +0200, użytkownik J.F napisał:

    > A tak właściwie to co chciałeś powiedzieć? :)

    No jak to co, pohejtować, jak zwykle.
    Cytowanie hejtera to jedna z metod.

    https://forum.elektrowoz.pl/threads/lekkie-nadpaleni
    e-ice-podczas-ladowania.4908/

  • 8. Data: 2023-09-12 11:51:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 12 Sep 2023 07:22:09 +0200, w <udosae$bco$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > No jak to co, pohejtować, jak zwykle.
    > Cytowanie hejtera to jedna z metod.

    Co mają wspólnego hejty z faktem nie wie nikt. Gonicie już w piętkę.

  • 9. Data: 2023-09-12 12:02:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-09-2023 o 11:51, r...@k...pl pisze:

    > Co mają wspólnego hejty z faktem

    Z durnymi komentarzami hejterów mają.

  • 10. Data: 2023-09-12 17:10:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Sep 2023 12:02:43 +0200, Cavallino wrote:

    > Z durnymi komentarzami hejterów mają.

    Hejter, hejter ... moze i hejtuje, ale tez napisał/powiedział jak
    jest.
    Masz inne zdanie? to opisz swoją trasę, lepszą :-)

    J.