  • 1. Data: 2009-12-01 12:43:32
    Temat: poleccie mi prosze DOBRY PROSTY router
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    bardzo prsze polecicie mi router:

    - do mieszkania 53mkw
    - internet z tv kablowej
    - dwa laptopy, i jeden stacjonarny na kablu

    cena to pewnie 100-250 musze liczyć.

    ale najważniejsze:

    żeby to było proste w użyciu, konfiguracji, żeby łatwo było to wszystko
    zgrać mnie=laikowi, czytelna i prosta instrukcja, zeby działało.

    w sklepie www patrze i nic nie rozumiem:
    - adsl, xdsl, 3g, jakies dziwne parametry, liczby, oznaczenia
    co to jest ani o czym piszą - nie mam pojęcia!

    mozecie wskazac cos z tego:
    http://www.komputronik.pl/index.php/category/2407/Ro
    utery_i_modemy_ADSL.html
    albo z innego "marketu" (mam blisko do saturna)?

  • 2. Data: 2009-12-01 12:47:03
    Temat: Re: poleccie mi prosze DOBRY PROSTY router
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Do kablowki uzywa sie DSL. Proponuje jakiegos lepszego Pentagrama.
    Kiedys do kitu, ale te lepszejsze sa calkiem dobre i mile;) w konfiguracji.

  • 3. Data: 2009-12-01 12:49:55
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "Konrad N.S." <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > - adsl, xdsl, 3g, jakies dziwne parametry, liczby, oznaczenia
    > co to jest ani o czym piszą - nie mam pojęcia!

    jeśli to ma znaczenie to:

    1. ze ściany mam kabel, i modem:
    motorola cable modem surfboard SB5101E
    zapewne ten modem musi pozostac i do niego podłaczę router - dobrze myślę?

    2. dostawca internetu to icpnet inea (poznan)

  • 4. Data: 2009-12-01 12:50:04
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 01 Dec 2009 13:43:32 +0100, Konrad N.S. napisał(a):

> [...]
    > http://www.komputronik.pl/index.php/category/2407/
    Routery_i_modemy_ADSL.html
    > albo z innego "marketu" (mam blisko do saturna)?

    Źle szukasz.
    Najpierw pytanie kontrolne:
    Kablówka dała ci modem z wyjściem ethernetowym?

    Jeśli tak to poszukujesz routera oznaczonego jako "cable/DSL" a nie "ADSL"

  • 5. Data: 2009-12-01 12:53:27
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Konrad N.S. <n...@o...pl> wrote:

> [...]
    > zapewne ten modem musi pozostac i do niego podłaczę router - dobrze myślę?
    >
    > 2. dostawca internetu to icpnet inea (poznan)

    Z Zbyt wygórowanych oczekiwań nie masz. Swobodnie poradzi sobie z tym np.
    TP-LINK TL-WR340G. Chyba najtańsza znzna mi opcja (ok. 75zł).

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 6. Data: 2009-12-01 12:58:05
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    > Źle szukasz.
    > Najpierw pytanie kontrolne:
    > Kablówka dała ci modem z wyjściem ethernetowym?
    > Jeśli tak to poszukujesz routera oznaczonego jako "cable/DSL" a nie "ADSL"

    kablówka zaopatrzyła mnie w modem motorola SB5101E

    na tyle modemu mam wyjścia:
    - USB takie jak w drukarkach (np. w HP mam takie "kwadratowe" USB)
    - oraz RJ (ten szerszy/większy niż telefoniczny) - i do tego RJ jest obecnie
    podpięty komputer stacjonarny, oraz na zmianę wpinam tam laptopa

    owo cable/DSL to cos trudnego do dostania? komputronik nie wymienia takiej
    kategorii.

    BŁAGAM doradźcie coś prostego do wpięcia i skonfigurowania połaczenia z
    laptopami...

  • 7. Data: 2009-12-01 13:06:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 01 Dec 2009 13:58:05 +0100, Konrad N.S. napisał(a):

    > owo cable/DSL to cos trudnego do dostania? komputronik nie wymienia
    > takiej kategorii.

    Komputronik nazywa to "router xDSL"

  • 8. Data: 2009-12-01 13:12:35
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    et...
    > Do kablowki uzywa sie DSL.
    -------------------
    Kablówka kablówce nie równa. Trzeba sprawdzić co dostarcza
    dostawca sygnału i odpowiedni dobrać.

    > Proponuje jakiegos lepszego Pentagrama.
    > Kiedys do kitu, ale te lepszejsze sa calkiem dobre i mile;) w
    > konfiguracji.
    -------------------
    A ja nie polecam. To nadal jest badziewie. Miałem jeszcze
    całkiem niedawno. Grzeje się okrutnie, po roku zaczął
    piszczeć (pewnie badziewne kondensatory nie wytrzymały
    w tej temperaturze) a i nowy nie był całkowicie bezgłośny.
    Do tego co jakiś czas, nieregularnie, miałem zanik połączenia
    co skutkowało np. przerywaniem rozmowy w Skype'ie
    w najmniej oczekiwanym momencie. Czasem raz na parę dni,
    czasem kilka razy dziennie.
    Zmieniłem na Linksys'a. Nie wydziela żadnych dźwięków,
    jest ledwo ciepły, przez pół roku ani razu się nie wywalił
    a sygnał na końcu mieszkania jest o jedną działkę lepszy,
    choć teoretycznie parametry podobne.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 9. Data: 2009-12-01 13:29:07
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    O jakim modelu mowisz?

  • 10. Data: 2009-12-01 13:30:57
    Od: jurski <j...@p...onet.pl>

    Konrad N.S. pisze:
    > bardzo prsze polecicie mi router:
    >
    > - do mieszkania 53mkw
    > - internet z tv kablowej
    > - dwa laptopy, i jeden stacjonarny na kablu

    Ja używam i polecam Linksys WRT54GL

    --
    jurski