eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › pomiar spalania
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 49

  • 1. Data: 2018-03-11 09:26:55
    Temat: pomiar spalania
    Od: kloi <s...@f...pl>

    dlaczego nie ma jakiejś normalnej miarodajnej metody pomiaru spalania

    np w konkretnych warunkach płasko bezwietrznie przy 60 i 100km/h

    nie wiem, zbudować jakiś tunel o długości 10km i idealnie płaski, każdy
    producent musiał by przepuścić przez ten tunel swoje wytwarzane pojazdy
    tak aby dało się rzetelnie porównać ile dany model pali w stosunku do
    konkurencji


  • 2. Data: 2018-03-11 12:39:29
    Temat: Re: pomiar spalania
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-03-11 09:26, kloi wrote:
    > dlaczego nie ma jakiejś normalnej miarodajnej metody pomiaru spalania
    >
    > np w konkretnych warunkach płasko bezwietrznie przy 60 i 100km/h
    >
    > nie wiem, zbudować jakiś tunel o długości 10km i idealnie płaski, każdy
    > producent musiał by przepuścić przez ten tunel swoje wytwarzane pojazdy
    > tak aby dało się rzetelnie porównać ile dany model pali w stosunku do
    > konkurencji

    dlatego ze nikt nie jezdzi w idealnie plaskim 10 kilometrowym tunelu a
    wyniki z niego nie przekladaja sie na normalna eksploatacje porownuja
    jedynie spalanie w plaskim 10 kilometrowym tunelu?

    zreszta akurat spalanie to jeden z mniej istotnych parametrow
    eksploatacyjnych we wspolczesnych autach


  • 3. Data: 2018-03-11 13:07:45
    Temat: Re: pomiar spalania
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 11 Mar 2018 09:26:55 +0100, kloi napisał(a):

    > dlaczego nie ma jakiejś normalnej miarodajnej metody pomiaru spalania

    Jest nawet kilka różnych - ECE, EDUC, UDDS, HWFET, SFTP US06

    > np w konkretnych warunkach płasko bezwietrznie przy 60 i 100km/h

    Kiedyś tak podawano zużycie paliwa - z tego co pamiętam przy 90 i 120.
    Wielki był jazgot że kłamstwo, bo przecież "nikt tak nie jeździ" :)
    I trudno temu odmówić racji.


    > nie wiem, zbudować jakiś tunel o długości 10km i idealnie płaski

    Brzmi dość drogo :)


    >, każdy
    > producent musiał by przepuścić przez ten tunel swoje wytwarzane pojazdy
    > tak aby dało się rzetelnie porównać ile dany model pali w stosunku do
    > konkurencji

    Tylko na co komu takie dane?
    Samochód który w przeciętnej eksploatacji zużywa użtkownikom z 10l/100km,
    przy 70 pewnie zużywa ze 4l/100km, a przy 100 jakieś 5l/100km.

    Jak szukasz prawdziwych danych, to sprawdź sobie na spritmonitor i tyle :)


  • 4. Data: 2018-03-11 13:10:58
    Temat: Re: pomiar spalania
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-11 o 12:39, m4rkiz pisze:

    >> np w konkretnych warunkach płasko bezwietrznie przy 60 i 100km/h
    >>
    >> nie wiem, zbudować jakiś tunel o długości 10km i idealnie płaski, każdy
    >> producent musiał by przepuścić przez ten tunel swoje wytwarzane pojazdy
    >> tak aby dało się rzetelnie porównać ile dany model pali w stosunku do
    >> konkurencji
    >
    > dlatego ze nikt nie jezdzi w idealnie plaskim 10 kilometrowym tunelu a
    > wyniki z niego nie przekladaja sie na normalna eksploatacje porownuja
    > jedynie spalanie w plaskim 10 kilometrowym tunelu?
    >
    > zreszta akurat spalanie to jeden z mniej istotnych parametrow
    > eksploatacyjnych we wspolczesnych autach

    Dla nabywców tanich i ekonomicznych aut jest to jednak bardzo
    istotny parametr.


    Pozdrawiam


  • 5. Data: 2018-03-11 13:49:12
    Temat: Re: pomiar spalania
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-03-2018 o 13:07, Tomasz Pyra pisze:

    >> np w konkretnych warunkach płasko bezwietrznie przy 60 i 100km/h
    >
    > Kiedyś tak podawano zużycie paliwa - z tego co pamiętam przy 90 i 120.
    > Wielki był jazgot że kłamstwo, bo przecież "nikt tak nie jeździ" :)
    > I trudno temu odmówić racji.

    Trudno by było, gdyby nie to, że zastąpiono to normami WIELOKROTNIE
    bardziej odstającymi od rzeczywistości.


  • 6. Data: 2018-03-11 14:48:44
    Temat: Re: pomiar spalania
    Od: kloi <s...@f...pl>


    > zreszta akurat spalanie to jeden z mniej istotnych parametrow
    > eksploatacyjnych we wspolczesnych autach

    ja sie przesiadłem z ekonomicznego samochodu na paliwożerne monstrum,
    lubie sobie robić wycieczki 1 dniowe 500-700km,jeżeli poprzednio paliłem
    5l/100 a teraz pale 7-9/100 to różnica w kosztach takiej wycieczki jest
    120/220zzł a to już sporo i dlatego szukając nowego samochodu
    stwierdziłem że jednak podstawowym kryterium ma być spalanie


  • 7. Data: 2018-03-11 15:30:36
    Temat: Re: pomiar spalania
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 11 Mar 2018 13:49:12 +0100, Cavallino napisał(a):

    > W dniu 11-03-2018 o 13:07, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >>> np w konkretnych warunkach płasko bezwietrznie przy 60 i 100km/h
    >>
    >> Kiedyś tak podawano zużycie paliwa - z tego co pamiętam przy 90 i 120.
    >> Wielki był jazgot że kłamstwo, bo przecież "nikt tak nie jeździ" :)
    >> I trudno temu odmówić racji.
    >
    > Trudno by było, gdyby nie to, że zastąpiono to normami WIELOKROTNIE
    > bardziej odstającymi od rzeczywistości.

    Rozumiem że brakuje "polskiej normy" z jazdą 100 w mieście i wyprzedzaniem
    wszystkiego co się rusza poza terenem zabudowanym ;)




  • 8. Data: 2018-03-11 15:53:35
    Temat: Re: omiar spalania
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 11.03.2018 o 14:48, kloi pisze:
    > ja sie przesiadłem z ekonomicznego samochodu na paliwożerne monstrum,
    > lubie sobie robić wycieczki 1 dniowe 500-700km,jeżeli poprzednio paliłem
    > 5l/100 a teraz pale 7-9/100 to różnica w kosztach takiej wycieczki jest
    > 120/220zzł a to już sporo i dlatego szukając nowego samochodu
    > stwierdziłem że jednak podstawowym kryterium ma być spalanie

    Załóż LPG, to ponownie przestaniesz patrzeć na spalanie ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz


  • 9. Data: 2018-03-11 16:13:08
    Temat: Re: pomiar spalania
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-03-11 o 15:30, Tomasz Pyra pisze:

    > Rozumiem że brakuje "polskiej normy" z jazdą 100 w mieście i wyprzedzaniem
    > wszystkiego co się rusza poza terenem zabudowanym ;)
    >
    >
    >

    Dołożył bym, zresztą z sugestia wątko-twórcy jazdę z szybkością 110km/h
    lewym pasem na autostradzie.


  • 10. Data: 2018-03-11 16:24:33
    Temat: Re: omiar spalania
    Od: kloi <s...@f...pl>

    W dniu 2018-03-11 o 15:53, Mateusz Bogusz pisze:
    > W dniu 11.03.2018 o 14:48, kloi pisze:
    >> ja sie przesiadłem z ekonomicznego samochodu na paliwożerne monstrum,
    >> lubie sobie robić wycieczki 1 dniowe 500-700km,jeżeli poprzednio
    >> paliłem 5l/100 a teraz pale 7-9/100 to różnica w kosztach takiej
    >> wycieczki jest 120/220zzł a to już sporo i dlatego szukając nowego
    >> samochodu stwierdziłem że jednak podstawowym kryterium ma być spalanie
    >
    > Załóż LPG, to ponownie przestaniesz patrzeć na spalanie ;-)
    >

    wspolnota zakazuje parkowania w garażu podziemnym LPGmobilu tam gdzie
    mam swoje miejsce postojowe

strony : [ 1 ] . 2 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: