  • 91. Data: 2012-08-03 15:25:43
    Temat: Re: pompka paliwa (SC900)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Żeby dawać na coś koncesję to trzeba mieć najpierw do tego czegoś wyłaczne
    > prawo,
    > rozjasnia się w główce już?

    Nie wiem czy Ci się rozjaśnia, ale nawet jeśli nie, to powyżej przyznałeś,
    że faktycznie chodziło Ci o produkcję, a nie handel jak pisałeś.
    A teraz przeproś za pyskowanie w tym kontekście.

  • 92. Data: 2012-08-03 15:30:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <u...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Jednak można stracić na CAŁE auto po wymianie pompki.

    Ten wniosek to skąd?
    Bo z tego co zacytowałeś wynika coś dokładnie odwrotnego, co oznacza że nie
    rozumiesz co czytasz.
    Czyli chodzi o to, że z powodu założenia trefnej pompki nie mogą się wypiąć
    przy naprawie radia w samochodzie (czyli nie całe auto), ale już mogą przy
    naprawie uszkodzonego w wyniku działania tej pompki układu np. wtrysku.

    > cytat z warunków gwarancji Fiat:
    >
    > ASO odmówi wykonania naprawy gwarancyjnej przed
    > upływem 24-miesięcy, gdy uszkodzenie częciowe lub
    > całkowite wynikło z:
    >
    > ? modyfikacji, naprawy lub demontażu pojazdu, wykonywanych poza
    > autoryzowanymi stacjami sieci handlowo-serwisowej FIAT;
    >
    > ? niedbalstwa, zniszczenia, użytkowania samochodu
    > niezgodnie z przeznaczeniem, uczestnictwa w zawodach
    > sportowych, naprawy pojazdu z zastosowaniem nieoryginalnych czści
    > zamiennych (tzn. nie pochodzacych od
    > producenta pojazdu);
    >
    > http://www.fiat.pl/uploads/pdf/uslugi_posprzedazne/g
    warancja/ksiazka_gwarancyjna_fiat_old.pdf

    > i co, słówko "monopol" dalej kłuje w oczka?

    Oczywiście, jak ktoś używa słów których nie rozumie, to kłuje.

  • 93. Data: 2012-08-03 15:31:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <u...@m...pl> napisał w wiadomości

    > dobra dobra, a jak założysz chińskie klocki hamulcowe, które zniszczą
    > tarczę, a od drgań padna łożyska?

    No właśnie, tracisz gwarancję na poszycie tylnej kanapy wskutek tych klocków
    czy nie, jak Ci się wydaje?

  • 94. Data: 2012-08-03 15:33:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jvg4j2$2v7r$...@n...ipartners.pl...

    > No cóż, znam takich, co żądali od ASO Renault wsadzenia odpłatnie cewek
    > Denso
    > zamiast tego, co im ASO chciało wymienić bezpłatnie... ;)

    A ja nie znam.
    Co najwyżej żądali wsadzenia sprawnych, czyli niekoniecznie Denso,
    wystarczyło Beru.
    Byle nie Sagem.

    Ale i tak dostali Sagema, więc widać monopol był. ;-)

  • 95. Data: 2012-08-03 15:34:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    > wiadomości news:jvg53b$303h$1@news2.ipartners.pl...

    > Nie, bo dorobiłes do prostego faktu historyjkę,
    > razem z Cavallino zafiksowaliście się na tym, że następuje wymiana części
    > w ramach gwarancji.
    > A jak się nic nie zepsuło tylko wymienisz np. tarcze hamulcowe, które się
    > potem skrzywią i rozwalą łożysko?
    > Lub przywalisz w coś, pęknie ci szyba, założysz zamiennik nie w ASO,
    > bedzie nieszczelność i zardzewieje ci coś tam, co wtedy?

    Proste - tracisz gwarancję na to co sam zepsułeś stosując nieoryginalne
    badziewie.
    Nie bardzo rozumiem co w tym dziwnego i co to ma wspólnego z monopolem.

  • 96. Data: 2012-08-03 17:07:33
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-08-03 15:34, Cavallino pisze:

> [...]
    > badziewie.
    > Nie bardzo rozumiem co w tym dziwnego i co to ma wspólnego z monopolem.

    O widzisz i w końcu się zgadzamy.
    Czyli naturalne jest to, że tracisz gwarancję (potencjalnie) po
    zastosowaniu swobodnie wybranych części innych producentów oraz, że nie
    rozumiesz co to ma wspólnego z monopolem.

  • 97. Data: 2012-08-03 17:15:22
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-08-03 15:31, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > No właśnie, tracisz gwarancję na poszycie tylnej kanapy wskutek tych
    > klocków czy nie, jak Ci się wydaje?

    Zapytaj jeszcze czy, jak Ty wymienisz klocki na chińskie twój sąsiad
    straci gwarancję na pralkę.
    będzie równie od czapy.

    wciąż twierdzisz, że producent (w sensie gwarant) nie ma monopolu na
    dostarczanie części do autoryzowanych (takich które z pewnością nie
    wpłyną na naruszenie warunków gwarancji) napraw?

  • 98. Data: 2012-08-03 17:32:25
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-08-03 15:30, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Ten wniosek to skąd?
    > Bo z tego co zacytowałeś wynika coś dokładnie odwrotnego, co oznacza że
    > nie rozumiesz co czytasz.

    We wnioskowaniu to jednak nie jesteś najmocniejszy, po prostu
    wiedziałem, że cię zaintryguje wspomniana utrata gwarancji na CAŁE auto
    - wyjasnienie niżej.
    Ponadto napisałem "można stracić" a nie "na 100% tracisz".
    Polecam czytanie, a nie dopowiadanie sobie co Ci pasuje.

> [...]
    > wypiąć przy naprawie radia w samochodzie (czyli nie całe auto)
    >, ale już mogą przy naprawie uszkodzonego w wyniku działania tej pompki układu np.

    szansa 1 na milion, ale przecież niewykluczona:
    pompka paliwa powoduje pożar samochodu.
    gdyby to była wada fabryczna to masz jakąś szansę, a tak, to możesz się
    tylko cieszyć że się nie spaliłeś.

    > Oczywiście, jak ktoś używa słów których nie rozumie, to kłuje.

    Prawidłowo pisze się "nie rozumiem" ;-)
    Pokrzykujesz tylko, zamiast wyłożyć dlaczego niby nie można mówić o
    monopolu. Zamiast tego chrzanisz w kółko, że przecież i tak nie wkłada
    się części nieoryginalnych (monopolistycznych) bo za to płaci gwarant,
    to ma być argumentacja?

  • 99. Data: 2012-08-03 18:03:39
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-08-03 15:25, Cavallino pisze:

    > Nie wiem czy Ci się rozjaśnia, ale nawet jeśli nie, to powyżej
    > przyznałeś, że faktycznie chodziło Ci o produkcję, a nie handel jak
    > pisałeś.
    > A teraz przeproś za pyskowanie w tym kontekście.

    to coś dla Ciebie zmienia?
    koncesja jest na produkcję i na handel.
    Państwo ma na to monopol i łaskawie może się nim za kasę podzielić z
    chętnymi.
    szukasz dziury w całym?

  • 100. Data: 2012-08-03 18:24:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    Tak gwoli ścisłości, Ty i PM to jedna osoba?