  • 11. Data: 2012-04-05 20:01:16
    Temat: Re: pomysly na programy
    Od: barkoasdaswiak <d...@d...pl>

    W dniu 2012-04-05 13:37, Kacper Brodzki pisze:
    > Witam!
    >
    > Od pewnego czasu zmagam się z nudą ucząc się nowych technik, które
    > mają sprawić, że mój kod będzie lepszy. A więc czytam różne dobre
    > zwyczaje, testy jednostkowe etc.
    > Jednak ile można uczyć się wciąż, nie mogąc nigdzie zastosować tej
    > wiedzy? I tu zwracam się do was drodzy internauci-programiści:
    > potrzebuję pomysłów(raczej realnych ;))
    > Liczę na waszą kreatywność, ponieważ ja już tu z nudy umieram.
    >
    > Pozdrawiam, Assa

    niby pomysl sa za free i nic nie warte bez wykonania

    ale nie bralbym tego na serio

    pomysl ktory mozna szczegolnie w polsce przekluc na zysk monetarny....
    to jest sztuka, ludzie u nas to glupie sa i placic za wytwor
    niematerialny nie beda chyba ze nie da sie ukrasc ... niestety nawet jak
    cena bedzie oscylowala w okolicach jednego piwa z biedronki to i tak
    bedzie to dla nich ujma wydac na program ... a gdy 1/milion wyda to badz
    pewien ze bedzie marudzil na wszystko i darl jape ze no przeciez wydal
    pieniadze i liczy teraz na to ze mu ow program zrobi laske conajmniej.

    zrob sobie startup ... zobacz co ludzie zlecaja w sieci do roboty i to
    zrob postaw za grosze i moze sie uda

  • 12. Data: 2012-04-05 20:02:33
    Od: Tomek Banach <b...@b...org>

    On 2012-04-05 13:37, Kacper Brodzki wrote:
> [...]
    > potrzebuję pomysłów(raczej realnych ;))
    > Liczę na waszą kreatywność, ponieważ ja już tu z nudy umieram.

    Czyli potrzebujesz serwisu który łączy znudzonych programistów z
    pomysłodawcami - nie ma takiego hmm to może go napisać ?? :)

    --
    Tomek

  • 13. Data: 2012-04-05 21:12:40
    Od: " " <f...@g...pl>

    Kacper Brodzki <k...@g...com> napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Od pewnego czasu zmagam si=EA z nud=B1 ucz=B1c si=EA nowych technik, kt=F3r=
    > maj=B1 sprawi=E6, =BFe m=F3j kod b=EAdzie lepszy. A wi=EAc czytam r=F3=BFne=
    > dobre
    > zwyczaje, testy jednostkowe etc.
    > Jednak ile mo=BFna uczy=E6 si=EA wci=B1=BF, nie mog=B1c nigdzie zastosowa=
    > =E6 tej
    > wiedzy? I tu zwracam si=EA do was drodzy internauci-programi=B6ci:
    > potrzebuj=EA pomys=B3=F3w(raczej realnych ;))
    > Licz=EA na wasz=B1 kreatywno=B6=E6, poniewa=BF ja ju=BF tu z nudy umieram.

    [w sumie pytanie jest dosyc dobre]
    przychylilbym sie do zdania ze to nie pomysl jest problemem,
    problemem jest umiejetnosc porządnego wykonania owegoż

    np moglbym chciac zrobic pare aplikacji dzwiękowych (nap
    prosty program do tworzenia utworów z dzwiekow syntetycznych
    czy sampli) - potrzebuje rozcykać najpierw jak robić porządnie
    (zeby nie bylo jakichs znieksztalcen opoznien zeby to lekko i
    czysto dzialalo) dzwięk pod winda i na nim operacje

    - najpierw trzebeby sie tego nauczyc zbudowac sobie maly
    frameweork z dzialajacych w zadawalajacy sposob funkcji
    polapac sie co ogolnie mozna zrobic i jak to sie robi

    o ile sie sobie wypracowalo takie frameworki to koncepcja
    zrobienia czegos na nich jest juz znacznie blizsza
    - przynajmniej ja tak to widze, zasadniczo moze to byc widzenie
    byc moze nawet dosyc bledne ele mnie dotyczy, nap
    powiedzmy ze chcialbym napisac asembler (x86/win), nie
    bardzo widze mozliwosc napisania tego 'bezposrednio',
    najpierw musialbym zbudowac sobie framework ('budowanie'
    polegaloby to na obczajaniu co jest potrzebne jako
    baza (p czytaniu papierow nt formatu pe czy plikow obj,
    zestwow komend prockow itd) i ew dopracowaniu sie
    paru bazowych funkcji - dopiero po tym (o ile osiagnalbym
    'satysfakcje' z pierwszej fazy ) mozna sie brac za pisanie
    na podbudowie tego samego juz programu

    niestety jjest to w cholere roboty itd, obecnie przykrecilem
    w dol zarowno dzwiek jak i siec oraz temat asemblera itp,
    buduje sobie tylko osobisty framework do grafiki 2d
    (i to kosztowalo sporo roboty i nauki) na jego bazie
    ew moglbym napisac dopiero jakies juz konkretne aplikacje
    gry albo programy uzytkowe (programy uzytkowe wydaja sie
    latwiejsze do napisania), nap program do malowania, albo
    prosty program do tworzenia animacji (zapisujacy klatki
    do atlasu ktore pozniej moglbym uzywac jako animowane
    postaci w gierkach itp)

    tak ze pierwszym krokiem jest mz opracowanie sobie tekiego
    'frameworka' dla danej dziedziny - czy to dzwiek czy siec itd
    - wymaga troche pisania a jeszcze wiecej nauki;
    byc moze ktos kto uzywa bardziej wysokopoziomowych
    gotowych api moze ta fazę odwalic troche szybciej ale
    trudno powiedziec bo nauczenie sie obslugi zlozonego api
    tez nie jest takie szybkie

  • 14. Data: 2012-04-05 21:17:38
    Od: qwak <q...@w...pl>

    W dniu 05.04.2012 13:37, Kacper Brodzki pisze:

    > potrzebuję pomysłów(raczej realnych ;))
    > Liczę na waszą kreatywność, ponieważ ja już tu z nudy umieram.

    Napisz jakąś grę. Przyjemnie się piszę i użytkowników na pewno znajdziesz.

    Alternatywą jest przyłączenie się do jednego z wielu projektów
    open-source. Przeżyj sobie:
    http://sourceforge.net/
    https://github.com/

    Piotr Beling - http://qwak.w8.pl http://warcaby.w8.pl http://bcalc.w8.pl
    http://kiedygdzie.co

  • 15. Data: 2012-04-05 23:13:51
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-04-05, Kacper Brodzki <k...@g...com> wrote:
    > Skoro o pomysły tak trudno, to może warto tutaj je zapisać?
    > To co na razie udało mi się wymyślić:
    > -System zarządzania wersją,

    git? Mercurial? SVN? RCS? Czy coś innego masz na myśli?

    > -interpreter wraz z językiem

    Python, Lua czy inny JavaScript?

    Słabo u ciebie z pomysłami. Ja na mam swoich czekających na realizację
    kilkanaście, choćby przepisanie brokera XML-RPC w C albo multiplekser
    połączenia, takoż do przepisania (tym razem w Erlangu).

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 16. Data: 2012-04-05 23:15:22
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-04-05, Tomek Banach <b...@b...org> wrote:

    > Czyli potrzebujesz serwisu który łączy znudzonych programistów z
    > pomysłodawcami - nie ma takiego hmm to może go napisać ?? :)

    ...albo poszukać w sieci.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 17. Data: 2012-04-06 00:44:41
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Kacper Brodzki wrote:
> [...]
    > potrzebuję pomysłów(raczej realnych ;))
    > Liczę na waszą kreatywność, ponieważ ja już tu z nudy umieram.

    Mhm. Tylko, żeby to nie skończyło się tak jak z moimi pomysłami. Leżą na
    moim dysku w liczbie tak ok. kilkunastu a poziom realizacji każdego z nich
    nie przekracza 50%. Po prostu nie ma czasu a czasami ochoty.
    yamma

  • 18. Data: 2012-04-06 00:46:51
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 05/04/2012 22:15, Stachu 'Dozzie' K. wrote:

    > ...albo poszukać w sieci.

    Jest takie coś jak topcoder. Podobno nawet pieniądze można za to dostać.

  • 19. Data: 2012-04-06 06:18:31
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    yamma <y...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > moim dysku w liczbie tak ok. kilkunastu a poziom realizacji każdego z nich
    > nie przekracza 50%. Po prostu nie ma czasu a czasami ochoty.
    Aby chociaż średnio ciekawy i średnio ambitny projekt zaczął
    jako tako działać i miał wygodny/przyjemny interfejs, to trzeba nawet w
    wysokopoziomowym języku wklepać ze 2MB kodu obdartego z komentarzy. Czasami
    nie sposób od razu dojść do rozwiązania, po drodze trzeba zrobić kilka
    głupot, więc wliczając kod skasowany robi się 4MB. Ciekawe rzeczy to
    się robi w większych zespołach, samemu to jest rzeźba przez długie
    miesiące i nic dziwnego że potem leżą niedokończone projekty.

  • 20. Data: 2012-04-06 09:23:22
    Od: " kenobi" <f...@g...pl>

    <f...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > gotowych api moze ta fazę odwalic troche szybciej ale
    > trudno powiedziec bo nauczenie sie obslugi zlozonego api

    ja na przyklad jestem na dzis dosyc w pewnym sensie zadowolony
    ze swojego malego frameworka do inputu i grafiki 2d pod winapi

    mam np takie pliki

    audio.c

    draw.blitter.c
    draw.prymitives.c // lines quads circles
    draw.sprites.c // z rotafcją
    draw.fonts.c

    gl.setup.c // alternatywnie ogl
    gl.textures.c

    wnd.main.c
    wnd.proc.c
    wnd.idle.c // idle loop (petla zizycznie)
    wnd.events.c

    lib.utils.tiny.c

    side.qpc.c // query performace counter
    side.log.c
    side.info.c // odpytywanie systemu

    loop.c // petla logicznie
    loop.gl // wersja petli pod ogla
    loop.hud.c // globalny hud z info o czasach itp

    [dzis przerobilem nazwy na kropki bo wczesniej mialem kreski
    i nie wiem czy to sie sprawdzi]

    jest to proste i niedokonczone (np nie mam zrobionych dobrze
    fontow i prymitywow, audio ledwie zaczete i defakto nie dziala itp)
    ale dopiero po wykonaniu takiego frameworka mozna bardziej
    realnie rozmyslac nad uruchomieniem jakichs pomyslow -

    podobne kawalki nalezalo by opracowac dla dzwieku fizyki i sieci
    no ale jest to troche roboty