  • 1. Data: 2013-09-09 15:03:46
    Temat: [prawne] Niemożliwy pomiar głośności wydechu
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Zapytałem już na pl.soc.prawo, ale zapytam i Was.

    Załóżmy, że motocyklistę złapała drogówka, która ma urządzenie do
    pomiaru głośności wydechu (sonometr) i chce go użyć. Muszą odkręcić
    gaz do pewnej wartości obrotów i wtedy mogą mierzyć. Co w sytuacji,
    gdy motocykl nie wejdzie na te obroty? Ukryty pstryczek-elektryczek
    powodujący, że po nadmiernym odkręceniu gazu motocykl zgaśnie lub po
    prostu zostanie na niskich obrotach, i tłumaczenie "czasami tak się
    dzieje, nie wiem dlaczego, muszę jechać do serwisu"? Mogą zabrać
    dowód rejestracyjny za niesprawny, stwarzający zagrożenie pojazd?

    Dodatkowe pytanie - załózmy, że silnik nie gaśnie, tylko nie wchodzi
    na obroty, np. dochodzi do 3 tysięcy i koniec, a ja tłumaczę się, że
    to limiter, który mam założony, żeby np. dotrzeć silnik, albo bo boję
    się tego motocykla, albo bo żona kazała i nie mam jak go zdjąć na miejscu
    (bo np. jest wgrany na stałe do kompa). Co wtedy? Taki limiter musi być
    jakoś ujęty w DR?

    http://motogof.tumblr.com/

  • 2. Data: 2013-09-09 15:11:59
    Temat: Re: [prawne] Niemożliwy pomiar głośności wydechu
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 09 Sep 2013 13:03:46 +0000 osobnik zwany Adam Wysocki
    napisał:

    > Zapytałem już na pl.soc.prawo, ale zapytam i Was.
    >
    > Załóżmy, że motocyklistę złapała drogówka, która ma urządzenie do
    > pomiaru głośności wydechu (sonometr) i chce go użyć.

    chcieć może. Taki ppomiar nie spełnia wymogów więc ...
    Co do limitera to zawsze możesz powiedzieć, że silnik jest zepsuty. A że
    nie zagraża to bezpieczeństwu ruchu to dowodu Ci zabrać nie mogą

    --
    BMW R1100GS '94
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 3. Data: 2013-09-09 19:00:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-09 15:11, Użytkownik masti napisał:

    > chcieć może. Taki ppomiar nie spełnia wymogów więc ...
    > Co do limitera to zawsze możesz powiedzieć, że silnik jest zepsuty. A że
    > nie zagraża to bezpieczeństwu ruchu to dowodu Ci zabrać nie mogą

    Zapomniałeś tylko dopisać że to oni a nie właściciel moto decydują
    czy mogą zabrać.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-09-09 19:26:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 09 Sep 2013 19:00:19 +0200 osobnik zwany RadoslawF
    napisał:

    > Zapomniałeś tylko dopisać że to oni a nie właściciel moto decydują czy
    > mogą zabrać.

    a właściciel może ich skarżyć. Pomijając już to, że jakoś dziwnie mnie
    się ine chcą czepiać

  • 5. Data: 2013-09-09 21:52:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-09 19:26, Użytkownik masti napisał:

    > a właściciel może ich skarżyć. Pomijając już to, że jakoś dziwnie mnie
    > się ine chcą czepiać

    Jesteś pewny że może bo ja nie bardzo, może zaskarżyć ich decyzję
    co też nie zmieni faktu że aby dowód odebrać szybko musi to zrobić
    zgodnie z procedurą jakby zabrano dowód za niesprawność techniczną.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2013-09-09 23:47:18
    Od: doktorski <d...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 września 2013 15:11:59 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > chcieć może. Taki ppomiar nie spełnia wymogów więc ...
    Nie spelnia bo?
    Nie spelnia jakich?

    --
    pzdr, dr
    1000/525/400

  • 7. Data: 2013-09-10 09:40:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 09 Sep 2013 14:47:18 -0700 osobnik zwany doktorski
    napisał:

    > Nie spelnia bo?
    > Nie spelnia jakich?

    http://dydaktyka.polsl.pl/ptp-wt/instrukcje/halas_ze
    w_pojazdow.pdf

    spróbuj te warunki zapewnić na drodze gdy policjant trzyma mikrofon w
    ręku.

  • 8. Data: 2013-09-10 10:10:40
    Od: Sherlock <n...@m...com>

    W dniu 2013-09-10 09:40, masti pisze:

    > http://dydaktyka.polsl.pl/ptp-wt/instrukcje/halas_ze
    w_pojazdow.pdf

    > spróbuj te warunki zapewnić na drodze gdy policjant trzyma mikrofon w
    > ręku.

    Prawda jest taka, że do zabrania dowodu i skierowania pojazdu na
    dodatkowe badania wystarczy uzasadnione przypuszczenie o nie spełnianiu
    norm :) - czyli jeśli będziesz cwaniakować to DR Ci zabiorą tak czy owak
    i ukryty pstryczek możesz sobie delikatnie mówiąc w dupę wsadzić :)
    Co osobiście popieram, bo jakieś normy hałasu moto musi spełniać a nie
    puste rury :/

    podstawa prawna:
    Art. 132. Ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.
    z 2005 r. Nr 108, poz. 908) 1. Policjant zatrzyma dowód rejestracyjny
    (pozwolenie czasowe) w razie:

    1) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd:

    zagraża bezpieczeństwu,
    zagraża porządkowi ruchu,
    narusza wymagania ochrony środowiska,
    2) stwierdzenia, że pojazd nie został poddany badaniu technicznemu w
    wyznaczonym terminie lub termin badania nie został wyznaczony prawidłowo,
    3) stwierdzenia zniszczenia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia
    czasowego) w stopniu powodującym jego nieczytelność,
    4) uzasadnionego podejrzenia podrobienia lub przerobienia dowodu
    rejestracyjnego (pozwolenia czasowego),
    5) stwierdzenia, że badanie techniczne zostało dokonane przez jednostkę
    do tego nie upoważnioną,
    6) nieokazania przez kierującego dokumentu stwierdzającego zawarcie
    umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza
    pojazdu lub nieokazania dokumentu stwierdzającego opłacenie składki tego
    ubezpieczenia,
    7) uzasadnionego przypuszczenia, że dane w nim zawarte nie odpowiadają
    stanowi faktycznemu.

    Sherlock

  • 9. Data: 2013-09-10 10:25:19
    Od: Monster <a...@o...pl>

> [...]
    w_pojazdow.pdf

    > spróbuj te warunki zapewnić na drodze gdy policjant trzyma mikrofon w

    Przecież policjant się procedurą pomiaru nie przejmuje,pewnie nawet jej
    nie zna.Wepchnie mikrofon w końcówkę ew 0,5m a w takich warunkach to i
    ja straciłbym dowód w moim "elektrycznym" BMW.

    --
    Tomek

    Ducati 900SS
    Dniepr z wozem
    BMW R1100S

  • 10. Data: 2013-09-10 10:30:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 10 Sep 2013 10:10:40 +0200 osobnik zwany Sherlock
    napisał:

> [...]
    > norm :) - czyli jeśli będziesz cwaniakować to DR Ci zabiorą tak czy owak
    > i ukryty pstryczek możesz sobie delikatnie mówiąc w dupę wsadzić :)

    nie cwaniaczyć a pokazać podstawy prawne. Dopóki jako obywatel nie
    będziesz pilnował władzy to ona ci wlezie na głowę.

    > Co
    > osobiście popieram, bo jakieś normy hałasu moto musi spełniać a nie
    > puste rury :/

    to juz inna sprawa. Bo czasem jak słyszę niektóre wydechy to zastanawiam
    się czy kierownik już jest głuchy czy będzie za tydzień