  • 1. Data: 2011-10-09 10:06:42
    Temat: predkosc nagrywania/czytania wspolczesnych dyskow hdd
    Od: " " <f...@g...pl>

    Czy ktos wie jaka jest mw predkosc nagrywania i czytania dla
    wspolczesnych dyskow hdd? ile mw trwa dzis na dosyć nowym pc
    nagranie 1 GB i ile trwa tego 1 GB odczytanie?

  • 2. Data: 2011-10-09 10:19:38
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-10-09 12:06, f...@g...pl wrote:
    > Czy ktos wie jaka jest mw predkosc nagrywania i czytania dla
    > wspolczesnych dyskow hdd? ile mw trwa dzis na dosyć nowym pc
    > nagranie 1 GB i ile trwa tego 1 GB odczytanie?

    ;) kazdy dysk ma inne predkosci, poza tym nie ma czegos takiego jak
    stala predkosci read/write dla calego dysku wynika to z tego, iz dysk ma
    inna predkosc liniowa na zewnetrznych cylindrach, inna na wewnetrznych.

    lepsze dyski 3.5 osiagaja max 150MB/s min 100MB/s (read)
    najlepsze 2.5 do notebookow odpowiednio 120 max, 190 min

    Sprawdz np:
    http://luktronik.pl/pl_PL/p/Western-Digital-750GB-2.
    5-WD7500BPKT-7200-16MB-SATA-II-Scorpio-Black-AF/332
    (na dole hdtune).

    Generalnie zapis zachowuje sie na podobnym poziomie /to zapis/odczyt
    sekwencyjny!!! sektor po sektorze/ - nie ma NIC WSPOLNEGO z tym co
    pokazuje np oprogramowanie os.

    Znacznie wazniejszym dla typowej pracy, baz danych i wielu innych
    obszarow jest czas dostepu.

  • 3. Data: 2011-10-09 10:32:45
    Temat: Re: size_t
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    ok, dzieki chodzilo mi o oszacowanie by
    kojarzyc rzad wielkosci, (i ew tez porownac
    ze swoim 7 letnim pecetem z pentium 4)
    i odpowiedz tu jest chyba ok,
    (chodzilo mi wlasnie o lite duze pliki)_

    mozna przyjac ok 100 MB/s lub troche wiecej,
    czyli 1 GB z dysku C na dysk D to powinno byc ok 10 sekund ?

    jest to ok 5x szybciej niz na moim starym kompie, nie moge
    sprawdzic c->d bo mam tylko jeden dysk, ale tu skopiowanie
    100MB z partycji na partycje na dysku c trwa ok 10 sekund

    ok tnx

  • 4. Data: 2011-10-09 17:06:10
    Od: TheWarAgainstTerror <n...@o...pl>

    W dniu 2011-10-09 12:06, f...@g...pl pisze:
    > Czy ktos wie jaka jest mw predkosc nagrywania i czytania dla
    > wspolczesnych dyskow hdd? ile mw trwa dzis na dosyć nowym pc
    > nagranie 1 GB i ile trwa tego 1 GB odczytanie?

    Najnowsze twarde dyski które już można kupić, z talerzem o pojemności
    1TB osiągają tyle:

    http://livedoor.2.blogimg.jp/dospara_partsdog/imgs/a
    /4/a478df83.jpg