  • 1. Data: 2011-10-08 14:02:05
    Temat: Kalibracja baterii
    Od: "Vince" <w...@o...pl>

    Kalibracja baterii w laptopie - czy ktoś mógłby mie "oświecić" o co chodzi?

    Pozdrawiam, M.

  • 2. Data: 2011-10-08 15:44:06
    Temat: Re: Kalibracja baterii
    Od: " sluzbowo" <s...@g...pl>

    Vince <w...@o...pl> napisał(a):

    > Kalibracja baterii w laptopie - czy ktoś mógłby mie "oświecić" o co chodzi?
    >
    > Pozdrawiam, M.

    Tutaj

    http://lmgtfy.com/?q=kalibracja+baterii+w+laptopie

    jest dużo na ten temat.

    Pozdrawiam, Paweł

  • 3. Data: 2011-10-08 16:58:44
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 08.10.2011 16:02, Vince pisze:
    > Kalibracja baterii w laptopie - czy ktoś mógłby mie "oświecić" o co chodzi?

    Baterii się nie kalibruje. Wkłada, korzysta i po wyczerpaniu wyrzuca.
    Zapewne chodzi o akumulator, ale jego też się nie kalibruje, tylko
    formuje kiedy jest fabrycznie nowy.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 4. Data: 2011-10-08 17:58:48
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2011-10-08 18:58, Tom01 pisze:

    > Baterii się nie kalibruje. Wkłada, korzysta i po wyczerpaniu wyrzuca.
    > Zapewne chodzi o akumulator, ale jego też się nie kalibruje, tylko
    > formuje kiedy jest fabrycznie nowy.

    Więcej niż jedno ogniwo w obudowie to bateria i nie ma znaczenia czy
    ogniwo ma proces odwracalny czy nie panie przemądrzały, to wiedza z
    podstawówki...

  • 5. Data: 2011-10-08 18:19:05
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 08.10.2011 16:02, Vince pisze:
    > Kalibracja baterii w laptopie - czy kto? móg?by mie "o?wieciae" o co chodzi?

    1) Skonfiguruj czytnik, bo wysyłasz śmieci.

    2) Kalibruje się elektronikę baterii, by poprawnie oceniała
    poziom naładowania. Kalibracja polega na rozładowaniu aż
    do samoczynnego odcięcia zasilania i ponownym pełnym na-
    ładowaniu. W niektórych modelach trzeba do tego użyć spe-
    cjalnego oprogramowania, ale zazwyczaj wystarczy po pro-
    stu wykonać rozładowanie/załadowanie.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 6. Data: 2011-10-08 19:58:21
    Od: Padre <P...@n...net>

    ale zazwyczaj wystarczy po pro-
    > stu wykonać rozładowanie/załadowanie.

    Dobrze tylko wyłączyć usypianie/hibernację przy niskim poziomie baterii

  • 7. Data: 2011-10-08 20:45:28
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 08.10.2011 21:58, Padre pisze:
    > Dobrze tylko wyłączyć usypianie/hibernację przy niskim poziomie baterii

    Nie. Należy wejść do konfiguracji BIOSu i tam czekać na wy-
    czerpanie się baterii. Niekontrolowane wyłączenie systemu
    operacyjnego to zawsze dopraszanie się kłopotów.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 8. Data: 2011-10-08 20:48:12
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 08.10.2011 19:58, Padre pisze:
    > Więcej niż jedno ogniwo w obudowie to bateria i nie ma znaczenia czy
    > ogniwo ma proces odwracalny czy nie panie przemądrzały, to wiedza z
    > podstawówki...

    Kontekst, proszę Pana, kontekst się kłania. Wyrażajmy się precyzyjnie.
    No chyba, że nie ma Pan nic przeciwko poziomowi a'la fraz.

    Wyraz "bateria" ma w języku polskim nieco inne znaczenia niż w
    angielskim, skąd jest ostatnio "importowane" i u nas używane jest w
    odniesieniu do ogniw. Niezależnie pojedynczych czy ich układów.

  • 9. Data: 2011-10-08 21:54:58
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2011-10-08 22:45, Radosław Sokół pisze:

    > Nie. Należy wejść do konfiguracji BIOSu i tam czekać na wy-
    > czerpanie się baterii. Niekontrolowane wyłączenie systemu
    > operacyjnego to zawsze dopraszanie się kłopotów.

    bez przesady, odkąd mam komputer czyli od XT nigdy nie miałem UPSa :)
    Przecież nigdzie nie sugerowałem żeby pootwierać sobie w tym czasie
    ważne dokumenty :)

  • 10. Data: 2011-10-08 22:02:50
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Kontekst, proszę Pana, kontekst się kłania.

    No właśnie, z kontekstu doskonale wynikało o co chodzi

    > Wyraz "bateria" ma w języku polskim nieco inne znaczenie

    w potocznym, raczej nie powinno się krytykować kogoś kto używa
    precyzyjnej terminologii, no chyba że się to lubi...

    Kiedy akumulator jest fabrycznie nowy to jest już uformowany,
    dodatkowych zabiegów użytkownika wymagały przed 20 laty suche
    akumulatory ołowiowe.