  • 1. Data: 2011-07-22 10:49:19
    Temat: problem z Asteriskiem
    Od: "vari" <varicap@małpa.onet.pl>

    Witam Grupowiczów.
    Podobne pytanie zadałem kilka dni temu na alt.pl.voip, ale odpowiedź nie
    rozwiązała problemu.
    Dlatego pozwalam sobie zadać moje pytanie tutaj, wiedząc iż tę grupę czyta
    wielu fachowców.
    Postawiłem Asteriska na komputerze stacjonarnym.
    W szynie PCI siedzi karta ISDN BRI Tribox. Mam łącze ISDN 2B+D.
    Na laptopie (Windows 7) zainstalowałem klienta SIP (X Lite).
    Oba komputery połączone bezpośrednio przewodem LAN ze statycznymi IP i z obu
    stron brak firewalla.
    Na pececie kreuję numery wewnętrzne i gdy używam opcji "generic SIP" to u
    klienta da się aktywować konto.
    Niestety nie mogę wykonać żadnego połączenia z klienta.
    Nawet na wirtualny numer z pocztą głosową na Asterisk.
    Łączy długo a na końcu FAILED z nieznanej przyczyny.
    Podobnie jest z połączeniami przychodzacymi.
    Nawet kreując numer wirtualny z od razu odbierającą pocztą, przy dzwonieniu
    na numer stacjonarny mojego ISDN (mam tylko numer główny , bez MSNów), karta
    nie odbiera połączeń.
    Klient też nie może wybrać numeru zewnętrznego.
    Karta jest wykrywana jako translacja "g0 (zip)".
    Konfiguruję ją i daję różne routingi przychodzące, jak też wychodzące dla
    numerów wewnętrznych.
    Ani format numeru wychodzącego XXXXXXXXX ani NXXXXXXXX ani oba z zerem lub 9
    z przodu (przy konfiguracjach takich) nie daje rezultatu.
    Sam klient nie może połączyć się z innym numerem wewnętrznym (tylko
    wirtualne z pocztą).
    Przez przeglądarkę daje się wszystko konfigurować i upladować konfigurację.
    Klient SIP także potrafi zalogować się do istniejacego (wykreowanego
    wcześniej) konta.
    Niestety brak połączeń.
    Co może być tego przyczyną ?
    Wersja Asteriska : AsteriskNOW z ISO obrazu płyty.
    Wszystkie usługi włączone, LAN skonfigurowany.
    Czy musi być wykreowany osobny user z poziomu konsoli roota i na takiego
    usera ma być przez przeglądarkę utworzone konto w FreePBX ?
    Dziękuję z każdą pomoc.
    vari

  • 2. Data: 2011-07-22 20:13:35
    Temat: Re: problem z Asteriskiem
    Od: Łukasz Jarosław Mozer <n...@b...org>

    Dnia Fri, 22 Jul 2011 12:49:19 +0200, vari napisał(a):

> [...]
    > Czy musi być wykreowany osobny user z poziomu konsoli roota i na takiego
    > usera ma być przez przeglądarkę utworzone konto w FreePBX ?

    Trzeba było zadryndać. Ech. Z konsoli systemowej (z shella) uruchom
    "asterisk -r"

    Po zalogowaniu się wpisz "sip set debug on", zadzwoń i powiedz co tam
    pyszczy. Po wykonaniu całej sekwencji dzwonienia "sip set debug off".

    Teraz "logger show" pokaże Ci pliki z logami:

    Channel Type Status Configuration
    ------- ---- ------ -------------
    /var/log/asterisk/messages File Enabled - Warning Notice
    Error
    Console Enabled - Warning Notice
    Error

    Teraz tego loga musisz jakoś pokazać :) wklej.org, albo na maila.

    /etc/asterisk/extensions.conf też możesz gdzieś pokazać. Minęło już tyle
    lat ale może coś jeszcze pamiętam.
    --
    www.baseciq.org
    "Rozmowa z Kolejami Mazowieckimi tym się różni od rozmowy z

  • 3. Data: 2011-07-23 07:38:20
    Od: "vari" <varicap@małpa.onet.pl>

    Użytkownik "Łukasz Jarosław Mozer" <n...@b...org> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Teraz tego loga musisz jakoś pokazać :) wklej.org, albo na maila.
    >
    > /etc/asterisk/extensions.conf też możesz gdzieś pokazać. Minęło już tyle

    Dzięki, popróbuję.
    A jak podejrzeć/edytować plik np extensions.conf ?
    I jak zgrać na peddrive'a ?
    Kopiować umiem, ale jak zamontować pendrive'a i odmontować ?
    vari

  • 4. Data: 2011-07-23 23:08:18
    Od: Łukasz Jarosław Mozer <n...@b...org>

    Dnia Sat, 23 Jul 2011 09:38:20 +0200, vari napisał(a):

> [...]
    > I jak zgrać na peddrive'a ?
    > Kopiować umiem, ale jak zamontować pendrive'a i odmontować ?

    Trzeba znać nazwę devicea:

    # dmesg |grep -i sd.
    sd 0:0:0:0: [sda] 7897088 512-byte hardware sectors (4043 MB)
    sd 0:0:0:0: [sda] Write Protect is off
    sd 0:0:0:0: [sda] Mode Sense: 00 00 00 00
    sd 0:0:0:0: [sda] Assuming drive cache: write through
    sd 0:0:0:0: [sda] Assuming drive cache: write through
    sda: sda1 sda2
    sd 0:0:0:0: [sda] Attached SCSI removable disk
    EXT3 FS on sda1, internal journal
    EXT3 FS on sda2, internal journal

    OIDP taki standardowo zgwałcony przez windowsa pendrak będzie miał
    sd[cośtam], bez cyferek.

    mkdir /mnt/pendrak
    mount /dev/sd[cośtam] /mnt/pendrak
    umount /mnt/pendrak

    Jak niezadziała to "modprobe ohci_hcd ehci_hcd usb_storage" i jeszcze raz.

    Ale tak trochę z pamięci. Chwilowo jedyny linuks którego mogę fizycznie
    dotknąć to taki na routerze asusa ;)

  • 5. Data: 2011-07-24 06:02:48
    Od: "vari" <varicap@małpa.onet.pl>

    Dzięki.