  • 1. Data: 2009-12-13 13:03:24
    Temat: problem z płynnością youtub
    Od: Michał_Sz <s...@p...onet.pl>

    Witam od jakiegoś czasu może miesiąc może dwa zauważyłem że płynności
    odtwarzania filmów z youtube strasznie się pogorszyła, mimo że mam
    20MBit Ethernet VPN, rezerwując 5MBit dla siebie nie ma żadnej różnicy.

    Coś się stało ze serwerami youtube ?
    Czy ktoś z was to zauważył ?

    Myślałem że to minie i teraz zaczyna mnie to denerwować.
    wiem że serwerów jest sporo i czasem trafia na serwer gdzie po drodze
    jest 10 hopów ale czasami trafia na serwer gdzie droga to 2-3 hopów ale
    płynność jest taka sama czyli do kitu.

  • 2. Data: 2009-12-13 13:11:38
    Temat: Re: problem z płynnością youtub
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Michał_Sz <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > odtwarzania filmów z youtube strasznie się pogorszyła, mimo że mam
    > 20MBit Ethernet VPN, rezerwując 5MBit dla siebie nie ma żadnej różnicy.

    Nie nie zauważył. Kto ci dostarcza internet?

> [...]
    > wiem że serwerów jest sporo i czasem trafia na serwer gdzie po drodze
    > jest 10 hopów ale czasami trafia na serwer gdzie droga to 2-3 hopów ale

    A te hopy to do czego sprawdzasz? Sprwadź np. do v3.cache.l.google.com
    i będziesz wiedział do kogo uderzać...

    --
    ŁT

  • 3. Data: 2009-12-13 13:22:06
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 13.12.2009 Michał_Sz <s...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > wiem że serwerów jest sporo i czasem trafia na serwer gdzie po drodze
    > jest 10 hopów ale czasami trafia na serwer gdzie droga to 2-3 hopów ale

    Też to zauważyłem, od pewnego czasu progresywne doczytywanie działa jak
    by wolniej, czasami wręcz za wolno, mimo całkiem szerokiego wyjścia na
    świat. Odczucie mocno subiektywne, ale jak widze, nie tylko moje.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 4. Data: 2009-12-13 13:35:57
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2009-12-13 14:22, Łukasz Jagiełło wrote:

    > Też to zauważyłem, od pewnego czasu progresywne doczytywanie działa jak
    > by wolniej, czasami wręcz za wolno, mimo całkiem szerokiego wyjścia na
    > świat. Odczucie mocno subiektywne, ale jak widze, nie tylko moje.

    Zauważyliście może, że zwiększył się bitrate w nadawanych filmach? Np.
    filmy sprzed kilku lat, wrzucane w formacie SD z bitratem ok. 2 Mbps,
    wtedy były wyświetlane w oknie max. 480x270 z bitratem 500 kbps. Teraz
    są upskalowane do 720i z bitratem 1,5-2 Mbps.

    Z nowości, np. to http://www.youtube.com/watch?v=ysIzPF3BfpQ ma bitrate
    zmienny, w granicach 2,8 - 6,4 Mbps (średnio 3,2). Łącze 8 Mbps daje
    radę, a 4 Mbps już nie, chociaż teoretycznie powinno dać radę.

    Daleko nam do internetu szerokopasmowego w światowym rozumieniu tego
    pojęcia....

  • 5. Data: 2009-12-13 13:44:44
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 13.12.2009 Maciej Bebenek (news.onet.pl) <m...@t...waw.pl> napisał/a:
> [...]
    > wtedy były wyświetlane w oknie max. 480x270 z bitratem 500 kbps. Teraz
    > są upskalowane do 720i z bitratem 1,5-2 Mbps.

    Ok racja, ale afair progresywne doczytywanie powinno najpierw załadować
    tyle materiału video, aby móc dalej doczytując na bierząco wyświetlić go
    bez przerw, o ile parametry łącza się nie zmieniają (no bo wiadomo to
    jakaś średnia jest). Więc dalej sądze, że coś się zmieniło bardziej niż
    tylko wielkość materiału.

    > Z nowości, np. to http://www.youtube.com/watch?v=ysIzPF3BfpQ ma bitrate
    > zmienny, w granicach 2,8 - 6,4 Mbps (średnio 3,2). Łącze 8 Mbps daje
    > radę, a 4 Mbps już nie, chociaż teoretycznie powinno dać radę.

    Hmmm 720p/1080p progresywne doczytywanie z prędkością około 1,5Mbit/s
    mimo ogromnego zapasu łącza. Przy czym 720p działało płynnie, a 1080p
    doczytuje się jakiś kawalek, stop znowu doczytanie i tak w kółko.

    Wyjście takiego na (s.ytimg.com)

    3 hebe.chelmnet.pl (193.34.0.30) 2.256 ms 2.090 ms 1.984 ms
    4 xe-3-0-0-115.waw10.ip4.tinet.net (77.67.73.17) 7.681 ms 8.942 ms
    7.790 ms
    5 xe-11-3-0.fra21.ip4.tinet.net (89.149.184.58) 32.857 ms 33.015 ms
    32.284

    > Daleko nam do internetu szerokopasmowego w światowym rozumieniu tego
    > pojęcia....

    True.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 6. Data: 2009-12-13 14:39:57
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2009-12-13 14:44, Łukasz Jagiełło wrote:

> [...]
    > 7.790 ms
    > 5 xe-11-3-0.fra21.ip4.tinet.net (89.149.184.58) 32.857 ms 33.015 ms

    Mnie kieruje do Cambridge :-)

    |---------------------------------------------------
    ---------------------------------------|
    | Host - % | Sent | Recv | Best |
    Avrg | Wrst | Last |
    |------------------------------------------------|--
    ----|------|------|------|------|------|
    | fritz.fonwlan.box - 0 | 30 | 30 | 0 |
    1 | 16 | 0 |
    | 62.121.67.254 - 0 | 29 | 29 | 0 |
    8 | 16 | 0 |
    | z-atman-global-LIM.aster.pl - 11 | 29 | 26 | 0 |
    12 | 16 | 15 |
    | decix-fra4.netarch.akamai.com - 0 | 29 | 29 | 31 |
    34 | 47 | 31 |
    |a92-123-69-9.deploy.akamaitechnologies.com - 0 | 29 | 29 | 31
    | 33 | 47 | 47 |
    |________________________________________________|__
    ____|______|______|______|______|______|

    i jak na normalne łącze abonenckie, jest całkiem, całkiem

  • 7. Data: 2009-12-13 14:40:12
    Od: Michał_Sz <s...@p...onet.pl>

    Lukasz Trabinski pisze:

    > Nie nie zauważył. Kto ci dostarcza internet?

    TPSA

    > A te hopy to do czego sprawdzasz? Sprwadź np. do v3.cache.l.google.com
    > i będziesz wiedział do kogo uderzać...

    sprawdzałem te adresy z których w danej chwili próbowałem coś obejrzeć,
    podglądając ruch pakietów i dodam to że był dziwny tak jakby ktoś
    blokował paczki, poszło np. 100 pakietów chwila przerwy i znowu 100
    pakietów te 100 to tak dla przykładu nie liczyłem ile.

    Michał

  • 8. Data: 2009-12-13 14:43:08
    Od: Michał_Sz <s...@p...onet.pl>

    Łukasz Jagiełło pisze:

    > Też to zauważyłem, od pewnego czasu progresywne doczytywanie działa jak
    > by wolniej, czasami wręcz za wolno, mimo całkiem szerokiego wyjścia na
    > świat. Odczucie mocno subiektywne, ale jak widze, nie tylko moje.

    Wolniej, hmmm u mnie wcześniej to w ciągu 50sek załadował się film 5min
    teraz jest tak że co chwila ładuje.
    Oglądając film na vimeo.com w HD nie ma tego problemu a ładowanie
    wyprzedza odtwarzanie więc z youtube musi być coś nie tak.

    Michał

  • 9. Data: 2009-12-13 14:55:40
    Od: Michał_Sz <s...@p...onet.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

> [...]
    > radę, a 4 Mbps już nie, chociaż teoretycznie powinno dać radę.
    >
    > Daleko nam do internetu szerokopasmowego w światowym rozumieniu tego
    A ja włączając tę nowość gdzie routing kieruje mnie tu:

    |---------------------------------------------------
    ---------------------------------------|
    | WinMTR statistics

    | Host - % | Sent | Recv | Best |
    Avrg | Wrst | Last |
    |------------------------------------------------|--
    ----|------|------|------|------|------|
    | mojeip.com.pl - 0 | 25 | 25 | 0 | 4 |
    16 | 0 |
    | 80.50.143.56 - 0 | 25 | 25 | 0 |
    24 | 203 | 16 |
    | war-r4.tpnet.pl - 0 | 25 | 25 | 0 |
    16 | 31 | 16 |
    |pos0-5-1-0.ffttr1.FrankfurtAmMain.opentransit.net - 0 | 25 | 24
    | 31 | 36 | 47 | 47 |
    | po1-3.core01.fra03.atlas.cogentco.com - 0 | 24 | 24 | 47 |
    86 | 219 | 125 |
    | te4-1.ccr02.fra03.atlas.cogentco.com - 0 | 24 | 24 | 46 |
    72 | 265 | 63 |
    | te4-7.ccr02.par01.atlas.cogentco.com - 5 | 24 | 23 | 47 |
    67 | 156 | 47 |
    | 130.117.48.146 - 34 | 24 | 16 | 46 |
    67 | 125 | 63 |
    | te9-2.ccr04.jfk02.atlas.cogentco.com - 5 | 24 | 23 | 141 |
    193 | 407 | 157 |
    | te2-3.ccr02.jfk01.atlas.cogentco.com - 5 | 24 | 23 | 156 |
    182 | 282 | 172 |
    | te4-2.mpd01.ewr03.atlas.cogentco.com - 0 | 24 | 24 | 156 |
    163 | 234 | 171 |
    |g0-4.na21.b015619-0.iah01.atlas.cogentco.com - 13 | 24 | 21 |
    156 | 162 | 172 | 157 |
    | 208.117.247.182 - 17 | 24 | 20 | 171 |
    185 | 204 | 172 |
    | 208.117.250.86 - 0 | 24 | 24 | 156 |
    184 | 204 | 156 |

    I lipa niesamowita, coś musi być nie tak !!!!

    Michał

  • 10. Data: 2009-12-13 17:08:43
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > I lipa niesamowita, coś musi być nie tak !!!!

    A jak masz skonfigurowane DNS-y?