  • 1. Data: 2011-04-21 18:15:46
    Temat: profile kolorów do d90
    Od: " ." <n...@m...pl>

    Witam
    Czy ktoś używa innych profili kolorów w tej puszce niż fabryczne ? nie
    przetestowałem jeszcze dobrze puchy w terenie ale już stwierdzam że kolorki
    są znacznie gorsze niż te które miałem w Olympusie na matrycy Kodaka :(

  • 2. Data: 2011-04-22 12:24:38
    Temat: Re: profile kolorów do d90
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik " ." <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > stwierdzam że kolorki
    > są znacznie gorsze niż te które miałem w Olympusie na matrycy Kodaka :(

    A co to znaczy "gorsze"?
    R.

  • 3. Data: 2011-04-22 12:36:04
    Od: John Smith <u...@e...net>

    R napisał(a):
    > U?ytkownik " ." <n...@m...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > A co to znaczy "gorsze"?

    Pewnie: nie tak podkręcone i ocieplone jak w kompakcie. :-)

    --
    Mirek

  • 4. Data: 2011-04-22 12:41:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-04-21 20:15, . pisze:
    > Czy ktoś używa innych profili kolorów w tej puszce niż fabryczne ? nie
    > przetestowałem jeszcze dobrze puchy w terenie ale już stwierdzam że kolorki
    > są znacznie gorsze niż te które miałem w Olympusie na matrycy Kodaka :(

    Pokręć sobie w menu, na oko albo po prostu używaj rawów.

    --
    pozdrawia Adam
    /to nie ja, to tylko ja/

  • 5. Data: 2011-04-22 13:34:11
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > kolorki
    > są znacznie gorsze niż te które miałem w Olympusie na matrycy Kodaka :(

    Prawdopodobnie chodzi o to, że Olympus domyślnie dodaje więcej nasycenia.
    Sprawa programowa, nie matrycy. Chyba możesz to ustawić w menu (w Canonie
    można, w Nikonie nie wiem, ale domyślam się, że również :))
    Albo, jak ktoś wcześniej napisał, rób w RAW i wtedy można na komputerze
    ustawić kolory tak jak mają być.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 6. Data: 2011-04-22 14:10:53
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w
    wiadomości news:ios00n$d71$1@inews.gazeta.pl...

    > w Nikonie nie wiem, ale domyślam się, że również :))

    W D90 jest profil VIVID.
    Chyba w ostatnich latach zmieniło się podejście do koloru w lustrzankach, bo
    zamiast "naturalnych" widzę najczęściej zdjęcia w nasyceniu "kompaktowym".
    R.

  • 7. Data: 2011-04-22 14:22:09

    On 21.04.2011 20:15, . wrote:
> [...]
    > są znacznie gorsze niż te które miałem w Olympusie na matrycy Kodaka :(

    Przecież możesz stworzyć własny profil. Kopiujesz fabryczny, zmieniasz
    nazwę i edytujesz nasycenie, kontrast, wyostrzenie. Możesz też wgrać
    profile z innych puszek N.

    --
    http://szumofob.eu