  • 1. Data: 2012-03-07 14:41:54
    Temat: proszę o opinię Posiadaczy drogich tekstyli / GoreTexów - ochraniacze
    Od: dawiata <d...@w...pl>

    Witka,
    planuję kupić sobie kurtkę tekstylną (na większe zimna i gorączki).
    Nie wiem jeszcze ile chcę wydać, ale jak porównuję kurtki które
    ubierałem do tej pory, do skóry shoeia jaką posiadam aktualnie to mi
    trochę ręce opadają...

    Oczywistym jest dla mnie, że tekstyl nie daje takiej ochrony jak
    skóra, ale... dziś ubrałem w salonie kurtkę tschula (nic lepszego nie
    mieli) i trochę mnie ona od tekstylnej odzieży odepchŁA... Kurtałka za
    900zł. Otóż po ubraciu okazało się, że ochraniacze ramion przykrywają
    w zasadzie tylko część ramienia, cały obojczyk odkryty. Czytaj,
    ochraniacz żenująco mały. W moim shoeiu ochraniacze rąk pomimo, że
    też tylko dwa to chronią całe ręce, w zasadzie od karku po dłonie (z
    małymi dodatkami pianki tam gdzie ochraniacze się skończyły) no i
    oczywiście bez okrycia części bicepsa. Konkluzja jest taka, że
    zupełnie inaczej chroniony czuję się w mojej kurtce niż w tym tschulu.

    No i teraz pytanie właściwe, jakie opinie nt. ochraniaczy mają
    Posiadacze wypasionych tekstyli typu jak mniemam Dainese itp przy
    cenach za kurtkę 2000 - 2800zł. Czy płacąc więcej otrzymam więcej
    ochraniacza? Chodzi mi o twarde protektory, pomijamy właściwości i
    wytrzymałość tkaniny, szwów itp.

    Sprzedawca w salonie mnie zbył twierdząc, że to i tak nic nie da czy
    ja bym miał więcej czy mniej tego protektora, przecież nic mnie nie
    ochroni... LOL Szkoda, że nie sprzedają kurtek narciarskich na
    motocykle...

    Pozdrawiam
    Dawid
    czerwonyBlady954

  • 2. Data: 2012-03-07 15:13:14
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-03-07 15:41:54 +0100, dawiata <d...@w...pl> said:

    > Kurtałka za 900zł. Otóż po ubraciu okazało się, że ochraniacze ramion przyk
    > rywają w zasadzie tylko część ramienia, cały obojczyk odkryty.

    A po co chcesz mieć zakryty obojczyk? Jak sobie wyobrażasz mechanikę
    upadku, w czasie którego uderzasz obojczykiem? Ta kość najczęściej leci
    z powodu nadmiernego przeciążenia przechodzącego na nią poprzez ramię
    lub wyłamanie stawu barkowego, a przed tym żaden protektor nie uchroni.
    Ochraniacz powinien przedewszystkim chronić staw ramienny z boku i
    przodu oraz mięsień naramienny, bo to one w razie gleby na bok oberwą
    najbardziej.

    Co do lepsiejszych kurtek, mam HG z jakimiś niby
    super-duper-technologia-kosmiczna elastomerowymi (czytaj kawał litej
    gumy o cudownych właściwościach) Astro-cośtam (nazwa firmy). Glebłem
    akurat tak, że większość uderzenie poszła na staw barkowy i skończyło
    się na stłuczeniu II-stopnia. Parę lat minęło i czasem jeszcze mi
    chrupie. Ale jestem przekonany, że przy jakimś piankowcu, jakie zwykle
    lądują w kurtkach z dolnej-średniej półki byłoby znacznie gorzej.

    de Fresz

  • 3. Data: 2012-03-07 16:14:01
    Od: dawiata <d...@w...pl>

    On 7 Mar, 16:13, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > A po co chcesz mieć zakryty obojczyk? Jak sobie wyobrażasz mechanikę
    > upadku, w czasie którego uderzasz obojczykiem?

    No w ogóle ciężko sobie wyobrazić mechanikę jakiegokolwiek upadku/
    wypadku - mam na myśli wszystko jest możliwe wtedy... Jakoś pewniej
    się czuję gdy mam na ramieniu coś więcej... Też glebnąłem sie w mojej
    skórze na bark i wrażenia "bardzo dobre" ;p Myślę, że ciężko byłoby mi
    się ustawić w locie tak abym trafił akurat na ten malutki ochraniaczyk
    w tekstylu, który oglądałem ;D
    Dzięki za odp.

    zdro

  • 4. Data: 2012-03-07 16:18:51
    Od: "- MarusC" <m...@g...pl>

    Mam już drugą z kolei kurtkę Held z wyższej półki i jestem zadowolony. W
    pierwszej były pinki i kilka razy się sprawdziły. W tej są te super techno
    gumy. Mocniejszego testu jeszcze nie zaliczyłem. Acha ważne trzeba dokupić
    oddzielnie ochraniacz pleców z takiego materiału jak pozostałe ochraniacze. W
    komplecie dają jakiś gówniany kawałek mientkiej gąbki. Poza tym na lato
    polecam wypinaną membranę.

    Marek

  • 5. Data: 2012-03-08 07:21:07
    Od: "ErgoSum" <n...@n...pl>

    Użytkownik "dawiata" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]

    Ja i plecak od wielu lat uzywamy tylko Halvarsona i jestem meeega
    zadowolony. Pierwszego kupilem w Larssonie ale pozniej znalazlem ze wiecej
    jest necie. Jako ze nie mam chceci wydawac gory mamony, ucelowalem 2 lata
    temu pelen ancug (kortkai spodnie) w sklepie Kobi ktory ma jakies
    zeszloroczne kolekcje. Moja kobita za 5 stowek wciagnela max textylna
    kurteczke ktora po 4 latach wyglada jak nowka. Wykonanie i jakosc 101%. Ze
    swojej strony polecam.

    Eryk

  • 6. Data: 2012-03-08 07:59:09
    Od: tompolex <t...@w...wiesz.to.usun.pl>

    W dniu 2012-03-07 15:41, dawiata pisze:
> [...]
    > cenach za kurtkę 2000 - 2800zł. Czy płacąc więcej otrzymam więcej
    > ochraniacza? Chodzi mi o twarde protektory, pomijamy właściwości i

    tak za więcej kasy dostaniesz troche więcej ochraniacza, zobacz wyższą
    półkę HELD, Rukka, BMW....poznasz już po wadze, jedna z kurtek którą
    mierzyłem ważyła tak na oko z 6 kg ale ochraniacz: 2 warstwowa guma
    absorbująca plus plastik
    co do twardych protektorów - jeśli stawiasz na max ochronę to IMO tylko
    porządna zbroja plus ochraniacze na kolana a kurtka jako dodatek byle
    nieprzemakalna w miarę czyli membrana goratex .

    .. albo ...kombinezon skóra ;)

  • 7. Data: 2012-03-08 08:24:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-03-08 08:59, tompolex pisze:

> [...]
    > porządna zbroja plus ochraniacze na kolana a kurtka jako dodatek byle
    > nieprzemakalna w miarę czyli membrana goratex .

    Temat ciekawy.

    W sklepach dostępne są za ok 200 zł za komplet - ochraniacze Rukki. Taka
    ażurowa kratka - wygląda ciekawie. Co do wymiarów - to przecież są pewne
    standardy więc nie spodziewam się, że w kurtce Rukki za 4 tys będzie
    więcej ochraniacza w ochraniaczu niż w takiej Akito za 700.

    Jakość samych ochraniaczy - owszem - może być inna, ale nie wielkość.
    Skoro jednak komplet wysokiej klasy ochraniaczy Rukki kosztuje 200 zł,
    to chyba nie warto kupować kurtki droższej o 100% od innej - tylko po
    to, by mieć lepsze ochraniacze.

  • 8. Data: 2012-03-08 08:40:31
    Od: tompolex <t...@w...wiesz.to.usun.pl>

    W dniu 2012-03-08 09:24, Marcin N pisze:

> [...]
    > standardy więc nie spodziewam się, że w kurtce Rukki za 4 tys będzie
    > więcej ochraniacza w ochraniaczu niż w takiej Akito za 700.

    i tu się mylisz .. taki lepszy ochraniacz wielowarstwowy pleców rukki
    Air system kosztuje 649 zl .. to nie jest sama kratka
    vide ..moto-akcesoria.pl

  • 9. Data: 2012-03-08 08:46:28
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-03-08 09:40, tompolex pisze:

    > i tu się mylisz .. taki lepszy ochraniacz wielowarstwowy pleców rukki
    > Air system kosztuje 649 zl .. to nie jest sama kratka
    > vide ..moto-akcesoria.pl

    Najdroższy ochraniacz Rukki, jaki tu znalazłem, to ten:
    http://www.moto-akcesoria.pl/ochraniacz-na-plecy-rvp
    -air-system-do-kurtek-rukka,p,18211
    230 zł

  • 10. Data: 2012-03-08 08:52:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-03-08 09:46, Marcin N pisze:

    > Najdroższy ochraniacz Rukki, jaki tu znalazłem, to ten:
    > http://www.moto-akcesoria.pl/ochraniacz-na-plecy-rvp
    -air-system-do-kurtek-rukka,p,18211

    > 230 zł

    Przepraszam, źle sobie posortowałem:
    http://www.moto-akcesoria.pl/ochraniacz-na-plecy-aps
    -air-system-do-kurtek-rukka,p,39323
    650 zł

    Teraz kluczowe pytanie:
    O ile lepiej ochroni mnie taki ochraniacz od tego tańszego? Jaki jest
    ten dodatkowy margines bezpieczeństwa?

    Wiadomo, jak to jest w kaskach: taki za 300 zł potrafi chronić lepiej od
    takiego za 2 tys. Za to ten za 2 tys ma inne zalety związane z komfortem.