  • 11. Data: 2010-11-18 01:56:35
    Temat: Re: przejściówka USB>złącze pinowe
    Od: Vituniu <v...@g...com>

    On 18 Lis, 02:03, Michal Lukasik <m...@t...pl> wrote:

    > Jeszcze nie spotkałem się by tego typu złącza nie były ułożone
    > w logiczną całość. Nie rozumiem w czym problem.

    IIRC: 3 rzedy. 6, 7 i 7 pin.

    I nie, nic z tych pinow nie jest standardowym
    HDD/Power LED, wlacznikiem, resetem i tak dalej.
    Te sa osobno akurat.

    > Planujesz taką "stratę" czasu a nie chce Ci się po prostu poszukać???
    > Zadziwia mnie jak czasem ludzie "kombinują jak koń pod górę". ;D

    Coz... a czy jesli dodam, ze w wyniku tej "straty" czasu bede mial
    USB 2.0 w miejsce 1.x (to stara plyta jest ;)), to bedziesz mogl spac
    spokojnie? ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 12. Data: 2010-11-18 02:38:40
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 18.11.2010, Vituniu napisał(a):

    > IIRC: 3 rzedy. 6, 7 i 7 pin.
    > I nie, nic z tych pinow nie jest standardowym
    > HDD/Power LED, wlacznikiem, resetem i tak dalej.
    > Te sa osobno akurat.

    No i co stoi na przeszkodzie by sprawdzić tak jak to proponowałem?

    > Coz... a czy jesli dodam, ze w wyniku tej "straty" czasu bede mial
    > USB 2.0 w miejsce 1.x (to stara plyta jest ;)), to bedziesz mogl spac
    > spokojnie? ;)

    Dla mnie to możesz tracić tyle czasu ile tylko zechcesz. ;D
    Tak czy siak IMO nie warto reanimować trupa - co to jest, że ma jeszcze
    tylko USB1.x? Zmień MB i tyle.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 13. Data: 2010-11-18 02:44:13
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

> [...]

    > spokojnie? ;)

    Dla mnie to możesz tracić tyle czasu ile tylko zechcesz. ;D
    Ponadto wcześniej nie napisałeś, że na MB jest USB1.x (co to jest, że ma
    tylko 1.x?) Tak czy siak IMO nie warto inwestować w grata.
    Zmień MB i tyle.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://uwolnijlaptopa.pl/

  • 14. Data: 2010-11-18 12:16:51
    Od: Vituniu <v...@g...com>

    On 18 Lis, 03:44, Michal Lukasik <m...@t...pl> wrote:

    > Dla mnie to mo esz traci tyle czasu ile tylko zechcesz. ;D
    > Ponadto wcze niej nie napisa e , e na MB jest USB1.x (co to jest, e ma
    > tylko 1.x?) Tak czy siak IMO nie warto inwestowa w grata.
    > Zmie MB i tyle.

    Czyli, podsumowujac, aby cieszyc sie z szybkiego zrzucania zdjec z
    karty radzisz mi kupic nowa plyte, procek, pamiec i licencje na
    windowsa OEM. I to ja niby kombinuje?

    Wez sobie poczytaj dowcip o Usenecie i zarowkach. Stary, ale przyda Ci
    sie odswiezyc.

    EOT moze juz,
    Vituniu.

  • 15. Data: 2010-11-18 13:21:14
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-11-17 17:42, Vituniu pisze:

> [...]
    > kadlubkow Fujitsu-Siemens, ma piny USB ale w pakiecie z tabunem
    > innych, obslugujacych panel frontowy (IRDA, dzwiek, dioda "message",
    > jakies czary-mary...) w kmpletnie niestandardowym ukladzie.
    >
    > Nie musze dodawac, ze rozpiski pinow brak... :/
    >
    > A USB wewnatrz przydalyby sie ze 3 przynajmniej, bo oprocz
    > czytnika jest jeszcze ATI Remote Wonder ;)
    >
    > Tak mysle, ze w koncu kupie jeden z tych badziewnych
    > "chinskich" hubow USB, wyrzuce obudowe, wylutuje
    > niepotrzebne gniazdka i wstrzele sie w to miejsce.
    > A samego huba podepne do wewnetrznego gniazda

    Bardzo dobry pomysł. U mnie jest identycznie, przy czym na płycie mam
    tylko USB1 (9-pin) a na karcie USB 2.0 (gniazdo)

    ________MAT_______

  • 16. Data: 2010-11-18 13:26:16
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-11-17 15:17, Vituniu pisze:

    > To by musialy byc dwa USB A, nie jedno.

    > Moze dolutuj do tej karty same piny. Wiekszosc tych,
    > ktore widzialem ma stosowne punkty lutownicze.

    Karta ma dziurki na piny (5x2=10), tuż obok gniazda USB. Trzeba by
    wylutować to gniazdo?

    ________MAT_______

  • 17. Data: 2010-11-18 13:34:55
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-11-18 03:44, Michal Lukasik pisze:

> [...]
    > Ponadto wcześniej nie napisałeś, że na MB jest USB1.x (co to jest, że ma
    > tylko 1.x?) Tak czy siak IMO nie warto inwestować w grata.

    To jest grupa dyskusyjna, w której ludzie rządni wiedzy rozwiązują
    różnego rodzaju problemy w zależności od indywidualnych potrzeb, ale
    również z naturalnego pociągu do "poznania", choćby dla frajdy, a czasem
    i dla oszczędności. Jeśli nie potrafisz tego zrozumieć a jedyne
    rozwiązanie jakie widzisz to kupić nowy komputer, to sory... takich
    ludzi jak ty szukajś w sklepach komputerowych.

    ________MAT_______

  • 18. Data: 2010-11-18 19:18:03
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 18.11.2010, Lagod napisał(a):

> [...]
    > rozwiązanie jakie widzisz to kupić nowy komputer, to sory... takich
    > ludzi jak ty szukajś w sklepach komputerowych.

    Co za brednie. To raczej Ty nie potrafisz zrozumieć tego co czytasz.
    Pokaż proszę gdzie radziłem kupić nowy komputer?
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://uwolnijlaptopa.pl/

  • 19. Data: 2010-11-18 19:30:39
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 18.11.2010, Vituniu napisał(a):

    > Czyli, podsumowujac, aby cieszyc sie z szybkiego zrzucania zdjec z
    > karty radzisz mi kupic nowa plyte,

    Tak. Napisałem wyraźnie "zmień MB". I chyba logicznym jest, że na używaną
    skoro to "stary" sprzęt.

    > procek,

    Nie.
    Nadal nie napisałeś jaki masz. Nie wiem jak stary socket musiałby to być
    by nie dało się znaleźć taniej (do 30zł) płyty głównej z USB2.0. Jedyne co
    mi teraz przychodzi na myśl (z tych, które jeszcze jako-tako, idzie
    używać) to wszystko co starsze od Socket370 i on sam. Ale nowsze, jak np.
    baaardzo popularny SocketA czy 478 to kwestia paru złotych.

    > pamiec

    Może się okazać niezbędne, choć niekoniecznie. I to też wydatek parunastu
    złotych, albo i nie (przy zmianie SDR na DDR można jeszcze na tym
    zarobić).

    > i licencje na windowsa OEM.

    Chyba nie powiesz, że kupiłeś OEM na MB, gdy można było na mysz, RAM, czy
    choćby flopa?
    (I tu mała uwaga, zakładam, że MB kupiłeś osobno, a nie cały komputer
    poleasingowy z OEMem - nie byłoby tematu ad. złączki frontowego USB)

    > I to ja niby kombinuje?

    To nie ja mam zamiar lutować "pająka".

    > Wez sobie poczytaj dowcip o Usenecie i zarowkach. Stary, ale przyda Ci
    > sie odswiezyc.

    Bez komentarza.

    BTW. Nadal nie podajesz jaką masz konfigurację. [???]
    Nie chcesz - nie zmuszam, ale wierz mi, że zawsze da się zmodernizować
    komputer tak, by nie musieć do tego dołożyć złotówki (zakładając, że stare
    części sprzedać) - robię tak od lat.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

  • 20. Data: 2010-11-18 19:42:05
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-18 20:30, Michal Lukasik pisze:
    > by nie musieć do tego dołożyć złotówki (zakładając, że stare
    > części sprzedać) - robię tak od lat.

    Gdzie sprzedajesz stare części? Ode mnie nikt nie chciał kupić i leżą w
    domu.

    --
    animka