  • 1. Data: 2011-09-29 17:18:45
    Temat: rekordy plików i katalogów w bazie
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    pewnie dla Was to barszczyk, byłbym zobowiązany za podpowiedź.

    jak w bazie zakodować katalog z plikami i folderami,
    żeby w łatwy sposób można było wyświetlać listingi,
    dodawać i usuwać pliki i foldery?

    może Ktoś zczai o co mi chodzi...

  • 2. Data: 2011-09-29 17:36:00
    Temat: Re: rekordy plików i katalogów w bazie
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    > może Ktoś zczai o co mi chodzi...

    O zadanie ze szkoły?

  • 3. Data: 2011-09-29 17:37:59
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > O zadanie ze szkoły?

    życie, życie...

  • 4. Data: 2011-09-29 18:09:07
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 29.09.2011 19:18, identifikator: 20110701 pisze:
    > pewnie dla Was to barszczyk, byłbym zobowiązany za podpowiedź.
    >
    > jak w bazie zakodować katalog z plikami i folderami,
    > żeby w łatwy sposób można było wyświetlać listingi,
    > dodawać i usuwać pliki i foldery?

    Standardowe podejście jest takie, że dla każdego katalogu tworzysz
    tabelę o odpowiedniej nazwie a dla plików wiersze w odpowiedniej tabeli
    zawierające nazwę i rozmiar.

    Michoo

  • 5. Data: 2011-09-29 18:15:44
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-09-29 20:09, Michoo pisze:

    > Standardowe podejście jest takie, że dla każdego katalogu tworzysz
    > tabelę o odpowiedniej nazwie

    Seriooooo?
    Chyba, że ironizujesz, bo pytanie wyłącznie na to zasługuje, to zwracam
    honor.

  • 6. Data: 2011-09-29 18:25:29
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > Seriooooo?

    pytanie było na poważnie, jak nie chcesz zaliczyć fucków to lepiej się nie
    odzywaj...

  • 7. Data: 2011-09-29 18:26:41
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    sprawę komplikuje dodatkowo fakt, że pliki i foldery musi się dać
    przenosić... czyli taki wskaźnik, który plik/folder gdzie należy się nie
    sprawdzi... chyba.

  • 8. Data: 2011-09-29 18:34:36
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > sprawdzi... chyba.

    do tego wielodostęp, wymiękam na całej linii... może wrzucę na zlecenia jak
    mi nie chcecie powiedzieć...

  • 9. Data: 2011-09-29 21:44:50
    Od: Tomasz Sowa <t...@t...NOSMAP.org>

    Dnia Thu, 29 Sep 2011 20:34:36 +0200, identifikator: 20110701 napisał(a):

    > do tego wielodostęp, wymiękam na całej linii... może wrzucę na zlecenia jak
    > mi nie chcecie powiedzieć...

    Twoim problemem jest przełożenie struktury drzewiastej do tabeli
    relacyjnej. Można naprzykład tak:

    id | parent_id | type | name

    type będzie określał czy to jest katalog czy plik, name to jego nazwa.
    Id będzie kluczem głównym, para parent_id i name będzie kluczem unikalnym.
    Oczywiście innych sposobów jest od groma:
    http://blog.bexlab.pl/struktura-drzewiasta-w-bazie-d
    anych-odc-1/366/

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2011-09-30 05:13:38
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    > pytanie było na poważnie, jak nie chcesz zaliczyć fucków to lepiej się
    > nie odzywaj...

    A ty uważasz, "zakładasz tyle tabel ile XXX" za poprawne rozwiązanie? To
    przecież znany antywzorzec (nazwy sobie rano nie przypomnę).