  • 1. Data: 2012-05-14 03:55:33
    Temat: [rozrywka] jeśli lubisz oglądać skomplikowane urządzenia...
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    ... to pewnie chętnie się przyjrzysz temu "urządzeniu" :)

    http://gigapan.com/gigapans/102753

    Ja się przyjrzałem, i jestem nieco zaskoczony, jak to archaicznie
    wygląda... Jednak chyba słusznie wycofali do muzeum...

  • 2. Data: 2012-05-14 08:09:22
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 14 Maj, 03:55, sundayman <s...@g...pl> wrote:
    > Ja się przyjrzałem, i jestem nieco zaskoczony, jak to archaicznie
    > wygląda... Jednak chyba słusznie wycofali do muzeum...

    Ja macałem z bliska Burana, też jakoś to wygląda jak wyciosane
    siekierą, ale podobnie wyglądają w środku samoloty i helikoptery z lat
    80'-90' i jakoś toto latało, więc bym nie desperował :>

    L.

  • 3. Data: 2012-05-14 09:09:01
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2012-05-14 03:55, sundayman pisze:
    > ... to pewnie chętnie się przyjrzysz temu "urządzeniu" :)
    >
    > http://gigapan.com/gigapans/102753
    >
    > Ja się przyjrzałem, i jestem nieco zaskoczony, jak to archaicznie
    > wygląda... Jednak chyba słusznie wycofali do muzeum...

    Najbardziej wytarte klawisze to te z "RST" :-)

    --
    AWa.

  • 4. Data: 2012-05-14 10:17:13
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2012-05-14 09:09, Andrzej W. pisze:

    > Najbardziej wytarte klawisze to te z "RST" :-)

    Gdzie są te klawize "RST"? Znalazłem tylko "I/O RESET", nie są
    najbardziej wytartymi, a poza tym do czego one dokładnie służą?
    Pewnie z tego dokumentu można się dowiedzieć:
    http://www.scribd.com/doc/58687618/Shuttle-Crew-Oper
    ations-Manual

    Michał

  • 5. Data: 2012-05-14 10:29:08
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik sundayman napisał:
    > ... to pewnie chętnie się przyjrzysz temu "urządzeniu" :)
    >
    > http://gigapan.com/gigapans/102753

    Na ekranach wydruki ekranów... jak oni latali :)

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 6. Data: 2012-05-14 13:20:12
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > Na ekranach wydruki ekranów... jak oni latali :)

    jak widać, te wydruki są przyklejona na rzepy. Obok jest naklejka
    "remove before flight" :)

    Najbardziej porysowane są ekrany wyświetlaczy HUD (na wprost oczu
    pilota). Co oni tam robili na nich , obiad jedli ??

    Ogólnie całość wygląda jak dość sfatygowany samolot...
    Zupełnie nie przypomina to wnętrz z serialu SPACE 1999 :)

  • 7. Data: 2012-05-14 14:20:02
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Mon, 14 May 2012 03:55:33 +0200, sundayman pisze:
    > ... to pewnie chętnie się przyjrzysz temu "urządzeniu" :)
    >
    > http://gigapan.com/gigapans/102753
    > Ja się przyjrzałem, i jestem nieco zaskoczony, jak to archaicznie
    > wygląda... Jednak chyba słusznie wycofali do muzeum...

    Kwestia archaiczności jest rzeczą bardzo względną, szczególnie w przy-
    padku przemysłu kosmicznego. Awionika promów została zmodernizowana ok.
    roku 2000 (tzw. glass cocpit). Jest (była) rozwiązaniem dość nowocze-
    snym.

    k.
    PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D

  • 8. Data: 2012-05-15 01:07:36
    Od: AlexY <a...@i...pl>

> [...]
    >
    > Najbardziej porysowane są ekrany wyświetlaczy HUD (na wprost oczu
    > pilota). Co oni tam robili na nich , obiad jedli ??

    Na rzepy są same płytki plexi które zapewne służą jak screen protector w
    czasie konserwacji/przygotowań, kartki z wydrukami są wyraźnie luźno
    wsadzone pod spód.

  • 9. Data: 2012-05-15 10:58:18
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 14/05/2012 13:20, Krzysztof Gajdemski wrote:

> [...]
    > padku przemysłu kosmicznego. Awionika promów została zmodernizowana ok.
    > roku 2000 (tzw. glass cocpit). Jest (była) rozwiązaniem dość nowocze-

    dodatkowo, proces projektowania, testowania i produkcji w bardzo małych
    seriach jest strasznie długi więc myśle że w chwili zakładania gotowego
    urządzenia do kokpitu jest już ono troche przestarzałe.

    c.

  • 10. Data: 2012-05-15 11:01:59
    Od: Cezar <c...@B...pl>

> [...]
    > padku przemysłu kosmicznego. Awionika promów została zmodernizowana ok.
    > roku 2000 (tzw. glass cocpit). Jest (była) rozwiązaniem dość nowocze-

    Miejsce na prowizorki tez sie znalazło :)

    http://gigapan.com/gigapans/102753/snapshots/269843

    "This unusual-looking switch controls the nose wheel steering and has a
    piece of plastic tubing attached to simply make it easier to trigger.
    During the maiden voyage of Atlantis in October 1985, commander Karol J.
    Bobko found that the thick gloves of his pressurized suit made it
    challenging to quickly throw the switch during landing. This piece of
    tubing was both playfully and helpfully installed by those processing
    the shuttle after the mission. It is present in all three orbiters,
    affectionately known as the "Bob" switch, for its namesake commander."