  • 11. Data: 2009-02-20 10:01:13
    Temat: Re: samsungi: radio przez głośnik?
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tomaa33" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gnj8db$6jh$1@news.wp.pl...

    > Kuriozalne jest jedynie to, że po 15 latach obecności komórek na rynku
    polskim,
    > ktoś nie wie, że do słuchania radia w telefonie potrzebna jest antena,
    której
    > funkcję pełnią słuchawki na kabelku.

    Dla mnie jest kuriozalne ze producenci telefonow przez tyle lat nie
    podpatrzyli malenkiego chinskiego radyjka albo rownie malenkiego
    ruskiego sprzed 30 lat, ktore ma antene w srodku :) i zajmuje ona tyle
    miejsca co pol zapalki. Oczywiscie sluchawki mogly by pelnic role
    dodatkowej anteny tam gdzie odbior na wewnetrznej jest utrudniony.

    pozdrawiam, leszek

  • 12. Data: 2009-02-20 10:05:26
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    oznan.pl...

    > a co do anteny - od ponad 90 lat uzywa sie u nas w kraju
    > radioodbiornikow i do tej pory wszystkie one mialy jakas antene...

    Z tym ze tranzystorowe, nawet te pierwsze juz mialy antene zabudowana w
    srodku, a dodatkowa wysuwana dzialala wspomagajaco.
    Naprawde tego nie zauwazyliscie ?
    Mam w domu kilka radyjek i kazde ( poza tym telefonicznym i jednym w MP4
    playerku, bo w drugim playerku juz nie), maja wbudowana antene.

    pozdrawiam, leszek

  • 13. Data: 2009-02-20 10:26:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl> writes:

    > Mam w domu kilka radyjek i kazde ( poza tym telefonicznym i jednym w
    > MP4 playerku, bo w drugim playerku juz nie), maja wbudowana antene.

    Ferrytową na AM (fale długie, średnie). UKF na tym nie odbierzesz.

    MJ

  • 14. Data: 2009-02-20 10:39:52
    Od: "michhallski" <m...@o...pl>

> [...]
    > miejsca co pol zapalki. Oczywiscie sluchawki mogly by pelnic role
    > dodatkowej anteny tam gdzie odbior na wewnetrznej jest utrudniony.

    A ciekawe jakie to radyjko, FM czy AM? Osobiście nie przypominam sobie radia
    FM z wewnętrzna anteną. NAjmniejsze znane mi radyjka na jednym scalaku,
    wielkosci mniej wiecej kapsla od piwa tez miały antene w postaci kabelka od
    słuchawek. Mógłby kolega przyblizyc tą wschodnia mysl techniczną?

  • 15. Data: 2009-02-20 10:55:13
    Od: szwagier <k...@p...fm>

> [...]
    > miejsca co pol zapalki. Oczywiscie sluchawki mogly by pelnic role
    > dodatkowej anteny tam gdzie odbior na wewnetrznej jest utrudniony.

    hmm..az pojde sprawdzic ile malutkich chinskich radyjek albo malutkich
    ruskich sprzed 30 lat ma wbudowany oprocz anteny radiowej rowniez antene
    nadawczo-odbiorcza sporej jak na rozmiary mocy.

    szwagier

  • 16. Data: 2009-02-20 11:00:59
    Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>

    tomaa33 natekścił posta gnj8db$6jh$...@n...wp.pl:

    > Kuriozalne jest jedynie to, że po 15 latach obecności komórek na
    > rynku polskim, ktoś nie wie, że do słuchania radia w telefonie
    > potrzebna jest antena, której funkcję pełnią słuchawki na kabelku.

    Kuriozalne jest podejście, że coś (antena radia) _musi_ być niezmienne,
    skoro reszta technologii wciąż się rozwija (antena telefonu)

  • 17. Data: 2009-02-20 11:08:33
    Od: "michhallski" <m...@o...pl>

    Użytkownik "szwagier" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    > ruskich sprzed 30 lat ma wbudowany oprocz anteny radiowej rowniez antene
    > nadawczo-odbiorcza sporej jak na rozmiary mocy.
    >
    > szwagier

    Tak, tak. Jak tylko sie dowiesz, koniecznie podaj na grupie twardość ferrytu
    z tej przeszło 30 letniej anteny ;) no i czy wejdzie do SE to bym tych
    staroswieckich słuchawek nie musiał podłanczać ;)

  • 18. Data: 2009-02-20 11:16:11
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    jerry napisał(a):

    > Kuriozalne jest podejście, że coś (antena radia) _musi_ być niezmienne,
    > skoro reszta technologii wciąż się rozwija (antena telefonu)

    Problem w tym, że prawa fizyki są wciąż te same co 30 lat temu.
    Ich świadomość jak widać też (długoś fal radiowych? a na cholerę
    "mi humaniście" wiedza na ten temat?)

    --
    Daniel Podlejski

  • 19. Data: 2009-02-20 11:21:22
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    > Tak, tak. Jak tylko sie dowiesz, koniecznie podaj na grupie twardość ferrytu
    > z tej przeszło 30 letniej anteny ;) no i czy wejdzie do SE to bym tych
    > staroswieckich słuchawek nie musiał podłanczać ;)

    Weszla spokojnie, mozesz uzywac.
    Tylko telefon nie dziala.
    Pewnie przez to ze musialem te jakies dziwne plytki najpierw powyjmowac.

    szwagier

  • 20. Data: 2009-02-20 11:29:55
    Od: stepow <WYWAL_TO@.z.pl>

    cpt. Nemo napisał:

> [...]
    > miejsca co pol zapalki. Oczywiscie sluchawki mogly by pelnic role
    > dodatkowej anteny tam gdzie odbior na wewnetrznej jest utrudniony.
    O ile się znam na radiach piszesz o antenach ferrytowych. One
    rzeczywiście są niewielkie - tylko ich charakterystyka powoduje że
    sprawdzaja się w one przypadku fal średnich i długich. Obecnie raczej
    słucha sie UKFu, a w prostych odbiornikach dobrze funkcjonuje po prostu
    kawal drutu i przewody od sluchwek pelniace dodatkowo funkcje anteny
    swietnie sie do tego nadaja.

    Pozdrawiam,
    Marek, Wroclaw