  • 1. Data: 2010-10-18 17:32:03
    Temat: silnik krokowy do otwarcia kranu
    Od: "wojciech" <s...@g...pl>

    Mam pytanie

    Potrzebuję zrobić sterowanie zaworami z ciepłą wodą za pomocą silników
    krokowych tak żeby można było z dalnie sterować ciepłą wodą z różnych
    źródeł.

    jakiego silnika krokowego użyć , i jakiego typu zawory zastosować .
    ciśnienie robocze jest między 3 a 5 barów .

  • 2. Data: 2010-10-18 17:46:01
    Temat: Re: silnik krokowy do otwarcia kranu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    pan wojciech potrzebuje zrobić sterowanie zaworami z ciepłą wodą za pomocą
    silników krokowych tak żeby można było z dalnie sterować ciepłą wodą
    z różnych źródeł:

    > jakiego silnika krokowego użyć , i jakiego typu zawory zastosować .
    > ciśnienie robocze jest między 3 a 5 barów .

    Nie lepiej kupić gotowy elektrozawór przeznaczony do tego celu?
    Zawór kulowy 3/4" (taki jak typowo stosuje się w domowych instalcjach)
    z elektrycznym siłownikiem, to coś koło 100-150 zł.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2010-10-18 18:56:34
    Od: "wojciech" <s...@g...pl>

    tylko to jest tak , że on trzymając otwarty zawór pobiera prąd a silnik
    krokowy tylko wtedy kiedy go otwiera

  • 4. Data: 2010-10-18 19:18:46
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    W dniu 10-10-18 20:56, wojciech pisze:
    > tylko to jest tak , ?e on trzymaj?c otwarty zaw?r pobiera pr?d a silnik
    > krokowy tylko wtedy kiedy go otwiera

    i to jest jego wielką zaletą, bo jak zrobisz na krokowym to w momencie
    awarii prądu nie zamkniesz a elektrozawór sam się zamknie i nic ci się
    nie zaleje.

    pozdr
    Qbab

  • 5. Data: 2010-10-18 19:19:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan wojciech napisał:

    > tylko to jest tak , że on trzymając otwarty zawór pobiera prąd
    > a silnik krokowy tylko wtedy kiedy go otwiera

    Ależ skąd. Zawór kulowy działający w ten sposób, to by było trudno
    zrobić (ale da się). Przeważnie jest właśnie silnik, wyłaczniki
    krańcowe, czsem również zwrotny sygnał przekazujący kąt otwarcia
    droselklapy i stopień zablindowania ferszlusu, więc można nawet
    zdalnie udychtować culajdung we flanszy.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2010-10-18 19:23:59
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > Przeważnie jest właśnie silnik, wyłaczniki
    > krańcowe, czsem również zwrotny sygnał przekazujący kąt otwarcia
    > droselklapy i stopień zablindowania ferszlusu, więc można nawet
    > zdalnie udychtować culajdung we flanszy.

    Można prosić tłumaczenia na "nasz" polski? ;)

    Michoo

  • 7. Data: 2010-10-18 19:30:40
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Można prosić tłumaczenia na "nasz" polski? ;)
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Michoo
    Było nie rzucać w panią od polskiego kamieniami. Szukaj Ślusarz+Tuwim. Na naukę
    nigdy nie jest za późno.

  • 8. Data: 2010-10-18 19:46:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

    > Można prosić tłumaczenia na "nasz" polski? ;)

    A co tu tłumaczyć, przecież jasne, że jeden i drugi abszperwentyl
    idzie na trychter. A jak ten jest krajcowany, to żeby zrobić
    uberlaufe, to trzeba jeden lub drugi lochbajtel kryptować. Najlepiej
    dać mu więc szprajce przez lochowanie śtendra, wtedy będzie zrobione
    na szoner i nic nie będzie ryksztosować. Nawet holajza będzie w takiej
    sytuacji zbyteczna.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2010-10-18 19:51:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Oct 2010 19:19:12 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
    >Ależ skąd. Zawór kulowy działający w ten sposób, to by było trudno
    >zrobić (ale da się). Przeważnie jest właśnie silnik, wyłaczniki
    >krańcowe, czsem również zwrotny sygnał przekazujący kąt otwarcia

    I gdzie takie zawory w tej cenie ?

    J.

  • 10. Data: 2010-10-18 20:08:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > I gdzie takie zawory w tej cenie ?

    http://allegro.pl/zawor-kulowy-elektryczny-z-sterown
    ikiem-i1275150045.html

    To mi wyskoczyło od razu po wpisaniu w Allegro. Nawet taniej, 90 zł,
    choć wygląda dość tandetnie (ale powinno działać). Widywałem lepsze
    (ale sam nie kupowałem).

    --
    Jarek