  • 21. Data: 2013-12-14 00:33:30
    Temat: Re: słaby akumulator w aucie
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 12 grudnia 2013 22:33:41 UTC+1 użytkownik ACMM-033 napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

> [...]
    >
    > dojdzie to 15k.
    >

    > Pragnę zwrócić uwagę na istotny szczegół - pisząc "nie wierzę", nie mam na
    >
    > myśli "nieprawda". Bo ja nie z tych, co jak w coś, istnienie czegoś nie
    >
    > wierzą, to tego nie ma. Ja tylko nie wierzę. Choćby mnie dookoła otaczało, a
    >
    > ja bym o tym nie wiedział.
    >

    > --
    >
    > ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
    >
    > Spamerstwu i "pytaczom" wstęp do skrzynki email surowo zabroniony!
    >
    > To, że adres ten jest publiczny i nieodspamiony, nie oznacza, że wolno
    >
    > wam tu załatwiać się, do tego jest klop, tylko go z szafą nie pomylcie!

    Ja nie muszę wierzyć bo sam go zabiłem. Może i dmuchawa by się rozleciała ale nie
    zdążyła. Korbowód był pierwszy. On nie pracował 16 godzin i 38 minut. Na tych
    obrotach to może 10 sekund. Wskazówka na obrotomierzu doszła do 15 000 i się po
    głośnym trzasku cicho zrobiło.

  • 22. Data: 2013-12-15 13:23:18
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:52ab8c0a$0$2159$65785112@news.neostrada.pl...
    > Wyczynowe wersje silnika od kaszlaka (z abarthowskim wałkiem rozrządu i
    > wydechem) kreciły ciut ponad 8kRPM. Poza wymianą wałka i wydechu trzeba

    No właśnie. Połowę tego.

    > było:
    (lista wcale nie trywialnych czynności)

    No, to do tych 8 kilo uwierzę. Dalej rezonanse grają, a tego mechanika nie
    lubi.

    > A potem malczaka z takim silnikiem można było kupić za psi pieniądz - bo
    > swoje sto godzin na treningach i w wyścigach przejechał a trwałość silnika
    > niewiele te sto godzin przekraczała (reszty pojazdu również...)

    A i tak coś kosztem czegoś właśnie.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 23. Data: 2013-12-15 13:30:44
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    ps.com...

[...]

    =====

    Ależ ja nie piszę, że to nieprawda. Po prostu te 15 kilo to powyżej
    fizycznych możliwości - na pewno przy tych obrotach nie pokazywało więcej 2x
    niż byo realnie? Bo już widziałem na YT film, gdzie komuś na obrotomierzu
    pokazało 8-9 kilo, a z dźwięku wcale nie wynikało, że aż tyle. Zwracam
    uwagę, że 7.5 a 15, to nie dwu- ale czterokrotna różnica w energii, która
    musi znaleźć ujście. A przy takich oporach, to jeszcze więcej paliwa i
    jeszcze więcej ciepła. Ja po prostu ustalam, czy to błąd miernika, z czego
    wynikły, czy rzeczywiście wyjątkowy wyjątek.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 24. Data: 2013-12-15 20:14:37
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

> [...]
    > (lista wcale nie trywialnych czynności)
    >
    > No, to do tych 8 kilo uwierzę. Dalej rezonanse grają, a tego mechanika

    Trochę rezonansów wypychało się właśnie zmniejszeniem mas w górę. Trochę
    rezonansów (zwłaszcza rezonanse w układzie wydechowym) można dosyć
    twórczo wykorzystać. A mechanika najbardziej nie lubi przekraczania
    naprężeń wewnętrznych - przy takiej eksploatacji sprężyny zaworów
    wycierały dziury w talerzykach, pomiędzy kryształami w sprężynach
    mikropęknięcia narastały, panewki się rozmaślały i luzy łapały, w
    sworzniach i korbowodach naprężenia zmęczeniowe rosły, szpilki gwinty
    wyrabiały i uszczelki głowic ogień zaczynały przepuszczać wypalając
    kanały w gładziach dopasowanych... Aluminium tłoków rozsmarowywało się
    (bo film olejowy nie był w stanie udźwignąć obciążeń) po gładzi
    cylindrów wyrywając od czasu do czasu kawał stali z gładzi - i stąd te
    sto do dwustu godzin żywotności. Praw fizyki pan nie zmienisz, nie bądź
    pan rura i nie pękaj!

    --
    Darek

    P.S. Podstaw metalurgii uczył mnie Dziadzio Okoń - wśród elektroników
    znana osobistość.