  • 11. Data: 2010-09-30 09:15:37
    Temat: Re: sluzba zdrowia a zdjecie gipsu - wkurw
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>

    W dniu 30.09.2010 10:25, Michał V-R pisze:

    > Dokladnie, nie jestem amtorem takiej walki i nie mam do tego
    > cierpliwosci. A moze ja za duzo wymagam i za male skladki place?

    Daj spokój, za składki na ubezpieczenie zdrowotne mógłbym sobie kupić 2
    abonamenty premium w prywatnej służbie zdrowia. Tam się można zapisać w
    jakimś sensownym terminie do lekarzy o popularnych specjalnościach,
    chociaż terminy się i tak wydłużyły patrząc z perspektywy ostatnich
    kilku lat - widocznie coraz więcej ludzi olewa państwową służbę zdrowia.
    I nie ma się co dziwić, że olewają...

    Czas oczekiwania na wstawienie endoprotezy biodra w państwowej służbie
    zdrowia to ponad 2 lata.

    Biopsja wątroby przy podejrzeniu nowotworu - kilka miesięcy oczekiwania.
    Ten sam instytut oferuje również te same usługi prywatnie. Za 4 tys zł
    mogą wykonać biopsję od ręki.

    Kolejny przykład: uraz szyi po upadku z konia na przełomie maja i
    czerwca. Wolne terminy na rehabilitację od grudnia.

    Można tak długo wymieniać... Ale tak to jest, jak jednostki państwowe
    mają budżet, który trzeba wykorzystać, bo jak nie to w przyszłym roku
    dadzą mniej. Nie premiuje się gospodarności i traci bezsensownie miliony
    na niepotrzebne i nieuzasadnione zakupy w grudniu, żeby tylko kasa z
    budżetu nie przepadła. Prywatne kliniki jakoś nie mają problemów
    typowych dla państwowej służby zdrowia, ale tam się ogranicza koszty i
    maksymalizuje zyski, a niezadowolenie klienta skutkuje gorszymi wynikami
    w przyszłości, więc się próbuje o to zadowolenie dbać i zabiegać.

    --
    ganda

  • 12. Data: 2010-09-30 09:21:40
    Od: "Bartłomiej Kacprzak" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Michał V-R" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    A wlasciwie dlaczego sobie sam gipsu nie sciagniesz??
    Kombinerek w domu nie masz?

    --
    Bartek
    Niebieska9'99

  • 13. Data: 2010-09-30 09:22:07
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-09-30, Michał V-R <m...@o...pl> wrote:

    > Hmm, moze sie skusze, a czym mi zrobia fotke roentgenowska? Az sie boje
    > zapytac, mysle, ze flaszka nie wystarczy, zeby az tak sie znieczulic :-D

    Tytus Ci opuka mlotkiem 1,5 kg tak jak moj alternator.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 14. Data: 2010-09-30 09:25:54
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>

    W dniu 30.09.2010 11:21, Bartłomiej Kacprzak pisze:
    > Użytkownik "Michał V-R" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A wlasciwie dlaczego sobie sam gipsu nie sciagniesz??
    > Kombinerek w domu nie masz?

    Pewnie dlatego, że wypada skontrolować czy wszystko jest w porządku - to
    ważne z przyczyn zdrowotnych. Jeśli jakieś ubezpieczenie jest grane, to
    będzie potrzebna dokumentacja medyczna, w której słabo może wyglądać
    samodzielne zdjęcie gipsu i brak wizyty kontrolnej - to ważne z przyczyn
    finansowych ;)

    --
    ganda

  • 15. Data: 2010-09-30 09:33:48
    Od: "Bartłomiej Kacprzak" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Andziak" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie dlatego, że wypada skontrolować czy wszystko jest w porządku - to
    > ważne z przyczyn zdrowotnych.
    Zdrowie? A kto by sie tym przejmowal? W koncu sama jazda na motocyklu
    niebezpieczna jest.

    No, to juz jest argument.

    pozdrawiam

    --
    Bartek co sobie 7 razy gips sam sciagal
    Niebieska9'99

  • 16. Data: 2010-09-30 09:34:38
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2010-09-30 11:25, Paweł Andziak pisze:

> [...]
    > będzie potrzebna dokumentacja medyczna, w której słabo może wyglądać
    > samodzielne zdjęcie gipsu i brak wizyty kontrolnej - to ważne z przyczyn

    Przyczyny finansowe i tak mnie nie dotycza, bo stalo sie to w pierwszy
    dzien urlopu, a nie mam dodatkowego ubezpieczenia. Sam moge sciagnac,
    ale chodzi, zeby przeswietlili i skontrolowali, czy wszystko jest
    dobrze, zeby pozniej nie kustykac do konca zycia. Mam nozyce do blachy,
    gdzie juz tydzien temu skrocilem sobie gips z pod (spod) wora do pod
    kolana i twierdze, ze sa lepsze od kombinerek, kombnerkami to tylko
    mozna polamac sobie obrzeza gipsu, zeby nie uwieraly

    Michal V-R
    gg 9409047
    żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

  • 17. Data: 2010-09-30 09:37:34
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2010-09-30 11:22, AZ pisze:

    > Tytus Ci opuka mlotkiem 1,5 kg tak jak moj alternator.

    Haha, mysle, ze mlotek 1,5kg moze nie starczyc, ale moze starczyc 1,5
    litra plynow wysokoprocentowych, wtedy to golymi rekoma pojdzie :-D

  • 18. Data: 2010-09-30 09:42:07
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>

    W dniu 30.09.2010 11:33, Bartłomiej Kacprzak pisze:
    > Użytkownik "Paweł Andziak" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zdrowie? A kto by sie tym przejmowal? W koncu sama jazda na motocyklu
    > niebezpieczna jest.

    Ja nie mówie, że sam sobie nie zdejmowałem gipsu, ale jednak wypada
    skontrolować. Czasem tydzień dłużej się człowiek przemęczy i nie ma
    potem problemów z jakimś bolącym stawem.

    Pamiętam, jak się kiedyś zerwaliśmy z kumplem ze szkoły, właśnie na
    zdjęcie gipsu z ręki. Wsiedliśmy w autobus, podjechaliśmy pod STOCER w
    Konstancinie i... kumpel stwierdził, że w zasadzie może sobie zdjąć sam.
    Zdjął i poszliśmy na piwo ;) Taka tam anegdotka ;)

    A no i jeszcze może być problem jak to ten lekki plastikowy "gips".
    Nożyczkami nie idzie, a przy cięciu ciężkim sprzętem się mocno grzeje.
    Nie każdy chce ryzykować.

    --
    ganda

  • 19. Data: 2010-09-30 10:22:30
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    > Jeszcze nie wiem, napewno kogos znajde juz na miejscu, zeby nie odpisywac
    > dwa razy, nie bede chodzil w gipsie nawet o godzine dluzej jak musze, bo
    > doprowadze do tego, ze mi go zdejma. A kocham NFZ za to, ze place a nic
    > nie mam

    poinformowanie o przywiązaniu się do słupa w pomieszczeniu i wezwaniu
    telewizji powinno wystarczyć, znam osobę która w zusie tak wywalczyła
    emeryturę bo zus stwierdził że dostanie za miesiąc (zapomnieli zaktualizować
    dane konta...)
    poza tym popieram - mnie tez wq.. że płacę tak duży haracz za nic.
    Jest jeszcze coś jakby rzecznik konsumentów w NFZ (nie pamiętam jak się
    nazywa to stanowisko)- można zgłosić się do niego i po jego kontakcie z
    placówką może znaleźć się miejsce...

    pozdrawiam
    Lukasz

  • 20. Data: 2010-09-30 11:25:29
    Od: "maverik" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Michał V-R" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Juz mnie wkurwili z samego rana, znaczy nasza kochana sluzba zdrowia.

    Wykup ubezpieczenie w prywatnej służbie, ja się nad tym zastanawiam mimo
    płacenia co miesiąc magicznych 860 zł. Przez cały sierpień i połowę września
    prawie nie chodziłem, okazało się że mój kręgosłup ma 100 lat. Gdy trafiłem
    na ostry dyżur na wózku z niemożliwością chodzenia po ostrych lekach
    przeciwbólowych żeby w ogóle działać zostałem poproszony o.. skierowanie :-)
    I gdyby nie kasa to do dzisiaj nie wiedziałbym co mi jest. Bo na rezonans
    czeka się kilka miesięcy, ale za szejset od ręki itd.